Ik heb het ding in huis, ziet er netjes uit, denk dat het prima zal vliegen.. de kit zelf is op zichzelf goed, maar de meegeleverde hardware is gewoon ronduit k*t.
Ze leveren van die klemtonnetjes mee van het ergste soort, het stukje draadeind aan de onderkant, wat door de hevel gaat, is geheel draad, je kunt ze dus niet goed vastschroeven. Zou je ze echt vastschroeven, kunnen de tonnetjes niet meer bewegen en gaan ze zichzelf losschroeven als de servohevel beweegt. Pure rotzooi dus.
De roeren zitten allemaal al ingelijmd, alleen is dat gedaan door iemand die er geen zin in had. Het zijn CA scharnieren en de CA is er zomaar een beetje opgekwakt, op 1 aileron zit het op de folie en bij een andere aileron zit 1 scharnier helemaal niet vast.
De constructie voor de ailerons is ook de slechtste in zijn soort, van die stuurstangen die door de vleugel lopen en dan bij het midden eruit komen, omhoog.
Als je de twee vleugelhelften tegen elkaar zet, zit er aan één kant een dikke kier, dit is niet exemplarisch, ook in een bouwverslag op internet vind ik dat terug.
Met andere woorden.. het is een mooi trainertje maar de kwaliteit is beduidend minder dan die van een Calmato. Het ding heeft maar één groot pluspunt, en dat is de folie. Volgens Dennis van Hobbyin is het Oracover, maar dat is niet waar, het is geen Oracover, ik vermoed dat het monokote is, maar hoe dan ook, het is betere folie dan de troep die op een Calmato zit.