vergeet conversiesets , os komt met een gt15 gasser

Os benzine

Zo, eindelijk. En nu nog hopen dat ie snel naar europa komt.
Hopenlijk gaat ie zonder teveel gedoe in de trex 700.
Ben benieuwd wat ie dan uiteindelijk hier op de plank gaat kosten.
edit: zie dat ie nu als preorder te koop is en dan kost het beestje 370 pond (462 euro)
Dat is met de standaard silencer. Met powerboost pipe kost ie preorder 422 pond (527 euro)
Men zegt globaal 1 minuut vliegtijd met 10cc benzine. Dus een uur op de 630cc tank van de trex 700 moet wel een haalbare kaart zijn als je gewoon wat rond fladdert zoals ik.

Gr. Rob

Laatst bewerkt:
Dat was duidelijk, dat de motor niet voor niks te hebben is,
.
Maar toch een heel leuk speeltuig!
.
wel wat duur,
maar als je prijs voor kerosine en nitro vergelijkt
met het goedkope benzin weer minder voor een veel vlieger

Ja en dat is dan de prijs die je via een shop in engeland betaald.
Dus tax voor invoer komt er nog bij volgens mij.
Heb via amerikaans forum begrepen dat ie vooralsnog goed in een 700 model gaat passen maar nog niet zonder grote verbouwing in een 600 model. Wat ik op het nieuwste filmpje zag kun je er mild 3d mee vliegen.
Nu doe ik dat niet dus voor mijn doel is ie uitermate geschikt.
We gaan het zien.

Gr. Rob

Als ik hem zou kopen,
dan in een 700er,

de 600er is voor mij meer een fun-vogel, die ook power nodig heeft,
anders gaat het met de Benzine Trainer ja ook heel goed.

groetjes Uwe

uur vliegtijd met de standaard 700 tank? crap dan zal ik een 8000mah 2s erbij moeten hebben voor de electronica of een generator erop is dan beter.

schrik wel een beetje van de prijs

Bij een uur vliegtijd moet je ook heel heel rustig hoveren,
dus bijna geen sturbewegingen en dus 4000 mAh genoeg, haha,

ja, en een leuke 700er omheen met bls servos en,
ben je bijna bij de prijs van een Vario acrobaat of zo iets,
maar toch een uitdaging, dat kleine ding, 2,8 pk ..

groetjes Uwe

Deuh, ja,:rolleyes:
Ik bedoel dat je als particulier nog wel de Vat, btw erbij mag dokken als deze nog niet er bij inbegrepen is en dat kon ik niet zo snel van de site halen.
Al met al een duur motertje. Maar goed, Een zenoah kost als je hem bij
Vario koopt ook een leuke 500 euries exclusief uitlaat van 180 euro.
O.s. kennende zal men denk wel met een kwaliteitsmotertje komen.
Men schrijft wel een smering voor van 1:25.
Maar goed, mijn schoen staat gezet, katteklop katteklop....:banana::banana:

Al met al een duur motertje. Maar goed, Een zenoah kost als je hem bij
Vario koopt ook een leuke 500 euries exclusief uitlaat van 180 euro.
O.s. kennende zal men denk wel met een kwaliteitsmotertje komen.
Men schrijft wel een smering voor van 1:25.

We zullen zien.
Ik heb ook een Trex700n klaarstaan voor dit motortje.
Tenminste zit toch nog te dubben om hem evt voor een Zenoah om te bouwen.
De vergelijking met de "Vario" Zenoah is niet relevant. Voor 200 Euries heb je een "gewone" RC die ook voldoet.

Nadeel van de OS is dat als je hem kort vliegt dat je er weer een hondertje of 5 tegenaan moet gooien om hem te vervangen en dat heb je bij een Zenoah RC weer minder.

Die smering van 1:25 is vermoedt ik wel heel belangrijk voor dit machientje.

Gr.Tino

uur vliegtijd met de standaard 700 tank? crap dan zal ik een 8000mah 2s erbij moeten hebben voor de electronica of een generator erop is dan beter.

schrik wel een beetje van de prijs

Als het goed is, heb ik als het vliegseizoen weer wat aangetrokken is, een generator op mijn 700 benzine. Jij ook interesse misschien Erik? De set die ik op het oog heb is afkomstig uit USA, misschien dat we de verzendkosten kunnen delen, of zelfs korting krijgen als we er 2 kopen?

Nee klopt. Nagekeken en de prijs op de site in engeland is inclusief de Vat
(btw). Tot nu toe is dit de goedkoopste die de oS 15 benzine ook gaat leveren. Dacht met powerpipe omgerekend rond de 540 euro. Dat is als je hem nu op preorder basis al besteld.
Ik hoor wel via via dat ie eind december in japan pas uitkomt en dan zal ie wellicht eind januari via de shop in engeland geleverd kunnen worden.
Dat is wat ik gehoord heb.
Mijn trex 700 staat al ver in elkaar. Nu wachten op het motertje.
Ik wil zelf geen ombouwset met een zenoah erin. Is redelijk zwaar en
alles bij elkaar kost het bijna net zoveel plus veel meer gedoe. Plus een uur vliegtijd is ook goed natuurlijk. Zal wel iets te lang zijn maar je hoeft je niet druk te maken om je tankje. En ook voor die nieuwe OS benzine komen heus wel weer onderdelen uit om hem te reviseren mocht het nodig zijn
Gr. Rob

Tot nu toe is dit de goedkoopste die de oS 15 benzine ook gaat leveren. Dacht met powerpipe omgerekend rond de 540 euro. Dat is als je hem nu op preorder basis al besteld.

Hoi Rob,

en zwaare zenoah in een 700er Rex is ook niks,
sommige zien da wel goed met uit,
maar ik denk, die 0s 15 is wel wat; de prijs, naja

interessant zou voor mij ook zijn,
hoe het met het geluid uit komt voor vergunning bij de club,

suc6, even wachten, groetjes Uwe

Hoi uwe,
Ja even wachten, maar ben wel erg benieuwd.
Weet iemand of de standaard trex 700 tank EN de brandstofslang ook voor benzine geschikt is?? Ik heb voor de zekerheid het stukje slang in de tank met de klunk al voorzien van echte benzineslang want voor zover ik weet kan benzineslang wel tegen nitro maar andersom niet. Ik heb namelijk een 5 ltr benzinekan met dito slang die ik nu gebruik voor mijn raptor 50 nitro en dat gaat goed.

Gr. Rob

Siliconen brandstofslang kan niet tegen benzine. Zou ik gewoon die gele benzineslang voor gebruiken. De benzine slang kan inderdaad wel weer over methanol brandstof. Volgens mij kan de tank wel tegen benzine, anders even het ombouwdraadje van Lars hier even opsnorren. Gaat over zijn Trex 700 benzine conversie.

+1,

benzine-slang voor benzine
nitro-slang voor nitro

ook die benzine pomp alleen voor dat gebruiken, voor wat ze gebouwt is.

Nu toch nog wat wachten ... hm ..... nog niet binnen .... hm ...

Zo te zien heeft lars de originele trex 700 tank erin zitten maar wel echte benzineslang gebruikt. Ik laat de originele tank ook zitten.
Nu inderdaad wachten. Vandaag weer verder aan de trex 700, is bijna klaar. Bouwt trouwens zalig die trex. Af en toe filmpie van Bob Finless voor de tips en tricks bekijken en hij gaat vanzelf.
Gr. Rob

Je kan bijna niks verkeerd doen,
alleen die lock collar bij het boven kogellager aan de mainshaft,
die heb ik een keer verkeerd om geplaatst,

Verder zijn die Aligns goed te bouwen.

Je kunt gewoon de originele tank gebruiken. Geeft geen enkel probleem, mits je uiteraard wel de slangen vervangt voor benzine slang. Silicone slang gaat niet samen met benzine...

Lars bedankt.

Weet niet of dit off topic is maar icm de nieuwe OS 15 gasser heb ik de vraag of de ALign 3g daar mee goed gaat werken. Ik heb dus de 3G en niet de 3GX versie. Is mijn eerste Trex trouwens en ook mijn eerste FBL heli. Ik hoop dat de OS gasser minder trillingen gaat geven dan de grote Zenoah. Ik heb de volgende vragen:

-3g met de OS gasser, gaat dit werken denken jullie?
-Welke pinion te gebruiken voor rustig schaalvliegen icm de os gasser?
-Wel of geen Align governor uit de bouwdoos icm de OS 15 gasser?

Gr. Rob

Back