Verhoogde zon activiteit!!!

Wow.. Het was vandaag even een 7 (Strong).
Heb het al voor een tijdje niet zo hoog gezien!

planetary-k-index-07-01-2015.png

en

planetary-k-index-07-01-2015.gif

Klopt, viel mij ook al op. Niet met gps aangesloten de lucht in dus vandaag;)

Het ging heel snel. Van 3 naar 6 en toen 7.
Heb 3 android toestellen. Een gaf al 6 aan terwijl de andere nog 3 aangaven.
Heel snel zaten ze daarna samen op 7.
Nu een op 4 en ander op 7 nog ( 17:00)

Als je mijn app gebruikt even de notificatie bar naar beneden trekken en dan op de 7 klikken om een refresh te forceren.

Auto refresh staat op net over het half en over het heel.

Persoonlijk vind ik dat zonnegedoe wat overtrokken.. Er is volgens mij nog nooit bewijs geweest dat dit effekt had op de werking van de gps van de multi... Maar ok...

ik weet niet of hij al genoemd is, maar ik heb voor de geintresseerde een mooie IOS app voor dit fenomeen gevonden.

De app geeft een push bericht als de zon activiteit te hoog is. De hoogte ervan is instelbaar..
De app heet : Magnetology

DAT.........vroeg ik me eerlijk gezegt ook af toen Mauske75 dat schreef!!!!
Want het is onomstotelijk bewezen dat zonnevlammen kunnen zorgen voor Fly Aways en andersoortige storingen op dat gebied.
Dus graag jouw tegenreactie kerel, want of er is sprake van miscommunicatie of jij zit pas een week in deze prachtige hobby en bent super leek.
Vr Gr E

Persoonlijk vind ik dat zonnegedoe wat overtrokken.. Er is volgens mij nog nooit bewijs geweest dat dit effekt had op de werking van de gps van de multi... Maar ok...

ik weet niet of hij al genoemd is, maar ik heb voor de geintresseerde een mooie IOS app voor dit fenomeen gevonden.

Het is zo'n overtrokken verhaal dat je wel zelf op zoek bent gegaan naar een IOS app :confused:

Nee hoor, valt allemaal wel mee, maar ik laat me nou eenmaal niet zo snel gek maken..
Mensen hebben nogal de eigenschap alles te overdrijven wat mogelijk is.. het is altijd een tandje erger dan in werkelijkheid. Ik werk zeker 15 jaar met GPS op allerlei verschillende manieren, maar heb echt nog nooit een probleem ondervonden met die zonnevlammen van jullie.. Oke, het kán, maar bewijs... De zonneactiviteit moet wel zo heftig zijn wil je er last van hebben, en dat komt maar zelden voor. dat indexje van 5 of 6 doen niet zo veel met je gps.
Maar dat mensen het denken is nog geen bewijs hé.. hoe wil je bewijzen dat als je een flyaway hebt dat dat komt door die zonneactiviteit ?
En ja, ik ben heel erg nieuw in deze hobby, heb al 100den vluchten gemaakt, en sorry, maar allemaal op GPS.. haha
En fly away ?? hmm.. nee nooit gehad door zonnevlammen iig.

En die app.. die heb ik niet gezocht, die kwam ik per toeval gister tegen toen ik op zoek was naar wat anders wat te maken heeft met de zonsverduistering komende maand, en dacht eens aardig te zijn en die te delen met jullie... misschien geeft hij jullie wat rust..

Zonnevlammen hebben behoorlijk effect op elke radio verbinding,
Of je het merkt is wat anders . ( daarvoor heb je foutcorrectie )
Hoe hoger de frequentie, hoe meer kans je hebt op verstoring.

( heeft ook iets met antenne lengte van doen, het is me ooit uitgelegd maar
ben echt vergeten wat dit er nu precies mee van doen heeft )
Misschien dat Ernst het weet ?

Met het groene pakje kun je het goed merken, verbindingen over ruim 300 kilometer die stabiel waren , spontaan uitvallen.
Zeer gevoelige ontvangers die totaal doof slaan.

Het is erg afhankelijk hoe gevoelig je apparatuur is natuurlijk, luisterend naar radio 538 met je autoradio ga je het niet merken.

Een *dun* signaal als een gps of een satelliet verbinding, is zeker zeer gevoelig voor atmosferische storing.

Makkelijkere dichtbij huis ervaring:
Rij eens langs een ziekenhuis, en luister eens wat er met je radioverbinding gebeurt.
( zet hem voor mij part op 538 )
Zo kan je het een beetje vergelijken wat er met de verbindingen gebeurt.

Waardes 8kp gemeten afgelopen etmaal. Vooriutzicht voor vanavond/nacht is dat het weer gebeurd. Kunnen we in Nederland ook wat neon vuurwerk verwachten.
2bd1729a40ae71a35ab3ed71d872582e.jpg

.

Laatst bewerkt door een moderator:
Extreme waarde ja:o

Toevallig kwam een MCZH-lid er gisterenavond pas achter, en had heerlijk gevlogen overdags:p Echter, stel dat je het van te voren weet, zou ik het zelf toch niet gedurfd hebben.....

Back