Goede middag,
Ik heb gisterenmiddag een maat erop uitgestuurd om voor mij enkele gloeipluggen te halen bij de modelbouw winkel. Ik heb hem specifiek laten vragen naar R5 eenzelfde type als wat al in de moter zat.
Nu heeft de shop hem os 8 pluggen meegegeven, nu weet ik zelf niet zo zeker of deze pluggen geschikt waren voor mijn HPI K5.9 moter maar goed ik had twee vrienden gezegd dat we zouden gaan rijden savonds dus ik heb het erop gewaagd.
Tijdens het eerste tankje gisteravond sneuvelde de eerste nieuwe plug. Dus ik heb alles terug op flush gedraaid en ben opnieuw gaan afstellen. Maar nadat ik de moter weer mooi heb lopen sneuvelde ook deze plug weer.
Ik noem het wel "sneuvelen" van de plug maar in principe kan ik de auto ook gewoon blijven startten. Het probleem is wanneer ik de glow plug igniter verwijder valt de moter na 10-25 seconden uit.
Als ik de plug eruit draai en de plug dan aan sluit valt op dat het eerste en of tweede spiraaltje niet meer roodgloeiend worden.
--
Om even een beeld te scheppen van wat ik nu precies aan het doen ben:
Ik heb eerder een topic aangemaakt over het inrijden van mijn hpi k5.9 blokje. Nu is tijdens het 8e tankje de plug gesneuveld.
Ik heb de HSN nu 1 volledige slag armer staan, draai ik deze 1/4e slag terug dan begint de moter te viertakten op de mid - hoge toeren. De LSN staat 1/8e slag armer dan "flush".
Ik denk dat ik mag aannemen dat de moter niet te arm staat, er komt nog steeds een mooie pluim rook uit de uitlaat etc.
- Ik rij op Tornado 25%
Mijn truggy met de hpi F4.6 moter loopt overigens uitstekend op hetzelfde type plug.
Ik ben dus wat onzeker over wat nu precies het probleem is, ligt het aan de afstelling van de moter of puur aan dat de gloeiplug te warm/koud is.
Ik heb gisterenmiddag een maat erop uitgestuurd om voor mij enkele gloeipluggen te halen bij de modelbouw winkel. Ik heb hem specifiek laten vragen naar R5 eenzelfde type als wat al in de moter zat.
Nu heeft de shop hem os 8 pluggen meegegeven, nu weet ik zelf niet zo zeker of deze pluggen geschikt waren voor mijn HPI K5.9 moter maar goed ik had twee vrienden gezegd dat we zouden gaan rijden savonds dus ik heb het erop gewaagd.
Tijdens het eerste tankje gisteravond sneuvelde de eerste nieuwe plug. Dus ik heb alles terug op flush gedraaid en ben opnieuw gaan afstellen. Maar nadat ik de moter weer mooi heb lopen sneuvelde ook deze plug weer.
Ik noem het wel "sneuvelen" van de plug maar in principe kan ik de auto ook gewoon blijven startten. Het probleem is wanneer ik de glow plug igniter verwijder valt de moter na 10-25 seconden uit.
Als ik de plug eruit draai en de plug dan aan sluit valt op dat het eerste en of tweede spiraaltje niet meer roodgloeiend worden.
--
Om even een beeld te scheppen van wat ik nu precies aan het doen ben:
Ik heb eerder een topic aangemaakt over het inrijden van mijn hpi k5.9 blokje. Nu is tijdens het 8e tankje de plug gesneuveld.
Ik heb de HSN nu 1 volledige slag armer staan, draai ik deze 1/4e slag terug dan begint de moter te viertakten op de mid - hoge toeren. De LSN staat 1/8e slag armer dan "flush".
Ik denk dat ik mag aannemen dat de moter niet te arm staat, er komt nog steeds een mooie pluim rook uit de uitlaat etc.
- Ik rij op Tornado 25%
Mijn truggy met de hpi F4.6 moter loopt overigens uitstekend op hetzelfde type plug.
Ik ben dus wat onzeker over wat nu precies het probleem is, ligt het aan de afstelling van de moter of puur aan dat de gloeiplug te warm/koud is.