Verkerk chauffeur plaatsen (hoe...)

Ghossie

In Memoriam
Ik heb de chauffeur van Verkerk gekocht, echter had ik gedacht dat deze in de originele situatie in de truck zou passen maar dit is dus niet zo.
Hoe hebben jullie dit opgelost, en heb je hier eventueel foto's van.

Het gaat niet echt om het bovenlijf om in positie te zetten maar de beugels waar de stoelen standaard mee aan het dashboard zitten, deze zitten dus in de weg, zal wel even een foto maken van het huidige probleem. Omdat de benen dus niet omdat ding kunnen, kan hij niet in de goede positie zitten.

Dit is het probleem dus:

Chauffeur4_zpsae74b6ac.jpg

Chauffeur3_zps9231df25.jpg

Das geen optie, dan zit hij bijna in spagaat achter het stuur.
Er zijn vast mensen die ook de bestuurder erin hebben geplaatst en daar hoop ik ook reacties van te krijgen.

Hallo Koos,

De chauffeur van Verkerk past bijna in geen enkel merk/type cabine, omdat de benen en de armen niet flexibel zijn.

Ik heb ik mijn beide Volvo's F12 en F16 de benen en de armen warmgemaakt en voorzichtig gebogen.
En klein beetje verbuigen lukt wel, maar als je veel moet buigen breken de armen en benen er heel snel af.
Deze zijn wel weer te lijmen, maar je moet wel lijm hebben die dit soort kunststof kunnen lijmen, anders lijmen de afgebroken delen niet.

Het zijn hele mooie gedetailleerde chauffeurs, maar wel kwetsbaar.

Volvo F12

full

full

Deze chauffeur van Bruder kan je beter modelleren achter het stuur.
Nadeel, het hoofd is iets te klein, maar de hele chauffer is te klein voor Tamia

full

Volvo F16

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat niet echt om het bovenlijf om in positie te zetten maar de beugels waar de stoelen standaard mee aan het dashboard zitten, deze zitten dus in de weg, zal wel even een foto maken van het huidige probleem. Omdat de benen dus niet omdat ding kunnen, kan hij niet in de goede positie zitten.

Dit is het probleem dus:

Chauffeur4_zpsae74b6ac.jpg

Chauffeur3_zps9231df25.jpg

Terzijde. Hij ziet er wel goed uit!
En ben benieuwd naar de oplossingen, want ben net met die van mij begonnen ;)

Die van jou zit wel heel goed Piet, maar jij maakt natuurlijk het hele interieur zelf, die skills heb ik niet. Maar het ziet er erg gaaf uit wat je maakt.
@modeltrucker: Dit ga ik ook maar doen en dan de beugel aan de onderkant weer verstevigen.

Ik heb een stuk uit de bevestigingsbeugel gedremeld. Daarna heb ik er wel een styreen L-profiel tegenaan gelijmt om er wel de stevigheid in te houden. Straks alles afwerken en dan opnieuw schilderen.
De chauffeur zit heel relaxed en in de goeie zitpositie voor het stuur.

100_4373_zps589b61d0.jpg

100_4376_zpsc4655ea5.jpg

100_4372_zps7ce5fe6f.jpg

100_4374_zps5d10c91b.jpg

100_4375_zps8a2887b1.jpg

kan iemand mij vertellen wat de maat is van de onderkant van het been ( zit gedeelte ) tot aan waar hij eindigd?

ben namelijk interieur aan het vernieuwen en dan weet ik vast hoe hoog ik de stoelen moet maken.

meisterjäger

Ik ga een gat in zijn rug boren waar een magneet in gelijmd wordt. Achter de stoel een klein metaal plaatje. Bestuurder zit stevig, maar kan altijd zo verwijderd worden. Of in een andere truck geplaatst worden ;)

Ik ga hem een stevige gordel geven, lijkt realistisch en hij kan geen kant op.......althans zonder mij:proost:.

Back