Verkerk Volvo/Nieuwe Volvo Trucks van diverse merken

  • Topicstarter Topicstarter marcelinets
  • Startdatum Startdatum
De cabine,s die 3DC maakt zijn compleet met interieur, ramen en glaasjes voor de koplampen.Is een belgische modelbouwer 3DC zit op facebook.
 
Hallo Allemaal,

Goed nieuws voor de Volvo fans.

https://www.jt3dtruck.dk/

In voorverkoop :

De Volvo N 12 Torpedo 2e generatie (Jungtimer) komt binnenkort uit, in de dag cabine uitvoering.
Ziet er heel goed uit.
Compleet met interieur.
Even Voorverkoop aanklikken.
Prijs : 2950,= Deense Kronen. 395,= Euro

Ik heb een verzoek ingediend op 06-01-2021 of ze ook de Volvo N 88/495 torpedo truck kunnen gaan produceren.
Nog een antwoord ontvangen.

De keus uit diverse merken van modeltrucks wordt steeds groter en diverser.
 
Bij Wetronic staat de de Verkerk Volvo op voorraad...
2021-01-17 23_20_31-Verkerk Volvo FH16 750 - Wetronic Modelbouw.png
 
We hebben er een aantal staan in de winkel die nog beschikbaar waren bij het faillissement van verkerk. Inmiddels in samenwerking met de nieuwe eigenaar van verkerk zijn de tandwielen vervangen door messing variant zo dat het achteras probleem ook is opgelost. We kunnen dan ook nog aan spare parts komen voor de reeds geleverde volvo's en zijn ook zeker dat de dozen compleet zijn die we hier hebben staan.

Later dit jaar zal het model weer echt beschikbaar komen op de markt daar er bij de fabrikant van de verkerk volvo's nog een aanzienlijke voorraad aan deel productie ligt van dit model is het opstarten relatief snel gebeurt alleen is het afwachten tot bepaalde zaken rond het faillissement eindelijk afgehandeld zijn zodat er weer echte stappen gezet kunnen worden.
 
Hallo Marker

Over dit onderwerp heb ik toevallig vanmiddag telefonisch contact gehad met wetronic . Het is de bedoeling deze tandwielen in de toekomst te gaan verkopen maar wanneer is nu nog niet bekend.

Mvg.Opa Wil
 
En zijn/komen de messing tandwielen beschikbaar voor upgrades aan uitgeleverde Volvo's? Zou ik wel graag op mijn 6*2 willen wijzigen.

Hallo Erik,

Het is een hele verbetering, dat men messing tandwielen gaat toepassen, maar als er veel kracht opkomt, zullen de tandwielen snel inslijten (messing op messing)
Jammer dat men niet gekozen heeft voor geharde stalen tandwielen.
Bovendien is de kunststof behuizing van het cardan (differentieel) een zwakke schakel.

Is het niet mogelijk om het cardan te vervangen door ander merk cardan van : Scale-Art, Lesu of een ander merk ?
Mogelijk de gehele aandrijflijn vervangen ?
Dan is het probleem gelijk in één keer goed opgelost.
Bij de Tamiya Volvo F 16 kiest men ook vaak voor een andere aandrijflijn.

Of wil jij de Verkerk Volvo F 16 zo origineel mogelijk houden ?

Want ja, de Verkerk Volvo F 16 is best een mooie cabine met het XL dak.
 
Op dit moment zou ik hem zo origineel mogelijk willen houden behalve de verbouw naar 6*2.
Messing tandwielen zie ik wel als betere optie. Veel kracht verwacht ik toch niet op de manier waarop ik er mee zal gaan rijden.
En mocht dat echt niet werken, dan kan ik altijd nog kijken of ik een andere achteras kan plaatsen.
 
Op dit moment zou ik hem zo origineel mogelijk willen houden behalve de verbouw naar 6*2.
Messing tandwielen zie ik wel als betere optie. Veel kracht verwacht ik toch niet op de manier waarop ik er mee zal gaan rijden.
En mocht dat echt niet werken, dan kan ik altijd nog kijken of ik een andere achteras kan plaatsen.

Hallo Erik,

Als er niet al te veel kracht opkomt, dan gaat het wel goed.
De messing tandwielen voor gebruik goed smeren.

Succes met de verbouw naar de Volvo F 16 6 x 2
Jou kennende, gaat het weer een mooie truck worden.
 
Wat betreft de door verkerk beloofde updates bij de ontwikkeling van het model kan ik op dit moment nog weinig garanderen. Ja de partijen betrokken bij de doorstart willen dit graag alsnog realiseren maar helaas moest er ook heel veel eerst geregeld worden om überhaupt het model terug op de markt te kunnen krijgen. Inmiddels zijn de meeste drempels genomen en is de verwachting dat op korte termijn het model weer in grote aantallen terug op de markt zal komen ook buiten Nederland.

Naarmate hoe groot de vraag is, zal er bekeken worden welke opties wel en niet gaan komen voor dit model. Of dat er mogelijk een andere weg bewandeld gaat worden daar is nu echt nog niets zeker over.

Wat betreft de tandwielen, het model is nooit gepresenteerd als zwaar transport trekker dus een vergelijk maken met metalen assen, stalen tandwielen etc is dan ook niet reëel. Messing tandwielen worden in veel meer transmissies gebruikt zonder problemen dus bij normaal gebruik verwacht ik daar zelf echt geen problemen mee. (Tevens zijn de messing tandwielen getest op een ballast trailer van 40kg zonder enig probleem) Ook het probleem dat de as dicht gelijmd moest worden wordt aangepakt in het model dus dat is ook verleden tijd. Als je het model zou willen gebruiken voor zwaar transport dan is zelfs de vraag of het chassis daar wel geschikt voor is. Het doet niet onder voor een Tamiya chassis. Maar vergelijken met een Lesu of Scaleclub chassis van 1500 euro en meer is natuurlijk niet echt realistisch.

Er is bij de ontwikkeling gekozen voor een eigen ontwikkelde achteras deze nu nog aanpassen is helaas niet iets dat zomaar zal gaan ,los daarvan zijn er ook met de bovengenoemde assen ook wel problemen geweest (vraag maar eens aan THS hoe scale art assen bevallen onder zware modellen...) het voordeel van eigen productie is dat je niet afhankelijk bent van anderen. Het nadeel is dat je zelf dingen moet gaan ontwikkelen als kleine speler. Zo heeft elk voordeel zijn nadeel zoals een bekende Nederlander ooit altijd zij.

Er is afgelopen jaar heel veel energie, tijd en geld gestoken in het terug brengen van de Verkerk modelbouw onderdelen en er zal ook echt nog een lange weg te gaan zijn voor alles echt weer bij het oude is. Daarom ook het verzoek aan iedereen om hier geduld mee te hebben. Heel veel vertragingen komen nu helaas eenmaal voort uit partijen die extern zijn waar geen invloed op is uit te oefenen. Zodra alle lampen op groen staan zullen de ontwikkelingen echt wel sneller gaan dan de huidige situatie maar ook covid19 helpt absoluut niet in deze situatie.
 
Hallo Alwin,

Veel succes gewenst.

Het het niet verstandig om de naam Verkerk te laten vervallen.

Menig modelbouwer in Nederland en het buitenland hadden de laatste tijd weinig vertrouwen in Verkerk en soms slechte ervaringen over de levering van de Verkerk onderdelen.
 
Verkerk staat synoniem voor veel hele mooie onderdelen, in goede kwaliteit.
DAF is ook niet van naam veranderd toen het overgenomen werd.
En de positieve naam is sterker als de in mindere aantallen negatieve kritieken. Die vaak ook van mensen kwamen die geen model gekocht hadden maar alle leveringsproblemen etc. wel graag uit vergroot op vele websites rondstrooide.
Zonder het mes in de rug van Tamiya, was er nu al een heel scala aan optie onderdelen voor de Verkerk Volvo(of andere Europese) truck beschikbaar.
 
Verkerk staat synoniem voor veel hele mooie onderdelen, in goede kwaliteit.
DAF is ook niet van naam veranderd toen het overgenomen werd.
En de positieve naam is sterker als de in mindere aantallen negatieve kritieken. Die vaak ook van mensen kwamen die geen model gekocht hadden maar alle leveringsproblemen etc. wel graag uit vergroot op vele websites rondstrooide.
Zonder het mes in de rug van Tamiya, was er nu al een heel scala aan optie onderdelen voor de Verkerk Volvo(of andere Europese) truck beschikbaar.


Hallo Fred,

Ik spreek over de laatste tijd over de leveringen van Verkerk, niet over een aantal jaren geleden, laat dit duidelijk zijn.
De producten die ze verkochten waren van goede kwaliteit, niks mis mee, ze hadden ook vaak onderdelen, die niet elders verkrijgbaar waren.


Ik heb al in 2018 voorspeld dat het heel lastig wordt voor Verkerk om een succes van de Volvo FH 16 te maken, omdat ik toen uit betrouwbare bron had gehoord dat Tamiya met de Volvo 750 zou uitkomen.

Zie citaat : 26-08-2018
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VOLVO FH 16 750Forum veteraan
Lid geworden:
26 jan 2008
Berichten:
9.180
Locatie:
Haren (Ems) Deutschland
Vandaag in Duitsland uit betrouwbare bron gehoord, dat Tamiya medio september 2019 met de Volvo FH met een Globetrotter cabine en later met een lage Volvo FH cabine met slaapcabine uitkomt.

VOLVO FH 16 750, 26 sep 2018
#47

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En ja, door het enorme prijsverschil tussen de Tamiya Volvo FH 16 en de Verkerk Volvo FH 16 heeft zeker een rol gespeeld in het mislukken van verkoop van de Verkerk Volvo en de ondergang van Verkerk.
En als dan de Tamiya Volvo FH 16 ook nog eens eerder op de markt komt dan de Verkerk Volvo FH 16, werd het wel heel erg lastig voor de Gebroeders Verkerk.

Ik ben een kleine zelfstandig ondernemer, (sinds 1978) en weet als geen ander, hoe lastig het is om te concurreren tegen de Japanse en Chinese fabrikanten/leveranciers, zeker nu met het Covid-19 virus.
Maar wij gaan het wel redden, genoeg eigen vermogen, wij gaan de Covid-19 periode wel overleven.

En ja, ik heb zelf ook wel een beetje boter op m'n hoofd, want ik bestel ook weleens onderdelen voor mijn hobby/modelbouw bij de Chinees, omdat het prijsverschil soms te groot is met de reguliere merken/leveranciers.

Ik hoop dan ook dat het Alwin, met de meerdere/andere partijen, het toch gaat lukken, om de boel weer op de rials te krijgen, want de Volvo FH 16 met het XL dak is toch een mooi model/concept.
Want je moet leven en laten leven.

Daarom nogmaals :
Ik wens Alwin veel succes.
 
Als ondernemer weet je ook dat je soms dromen hebt om je bedrijf verder uit te bouwen. Daarvoor heb je moed, financiën en een goede marktkennis voor nodig met een trouwe klantenkring. Met de keuze van het Volvo model was niks mis, zeker gezien het grote aantal voorbestellingen. Maar omdat de investeringen hoog waren, is er geen bank die je wilt helpen voor zo'n bedrag, dus moet je een andere manier zoeken om het startkapitaal te verkrijgen. Helaas was dat ook het zwakke punt. Toen door problemen, de leverdatum steeds verder opgeschoven werd, begonnen de klanten te morren. Begrijpelijk. Maar dat was koren op de molen van enkele "azijnzeikers" die elk bericht of negatieve post op welk forum of facebook rioolpagina snel deelde op andere fora. Hierdoor ontstond een negatieve spiraal, waardoor menig investeerder van het eerste uur onderdruk kwam te staan.
De Verkerk Volvo was en is een beter produkt dan de Tamiya o.a. verkeerde vooras (nog steeds !?) en motor. Maar juist die kwaliteit (bij voorpremiere kritiek op banden maat, die moesten dus opnieuw gemaakt worden, maanden vertraging) heeft de levertijd steeds opgeschoven. Iemand ooit geklaagd over de verkeerde maat van de Tamiya banden?
Soms moet je vertrouwen hebben en ook in slechte tijden volhouden. Het is soms net als een voetbal fan, ook als je cluppie niet wint je blijft fan.
 
Als ondernemer weet je ook dat je soms dromen hebt om je bedrijf verder uit te bouwen. Daarvoor heb je moed, financiën en een goede marktkennis voor nodig met een trouwe klantenkring. Met de keuze van het Volvo model was niks mis, zeker gezien het grote aantal voorbestellingen. Maar omdat de investeringen hoog waren, is er geen bank die je wilt helpen voor zo'n bedrag, dus moet je een andere manier zoeken om het startkapitaal te verkrijgen. Helaas was dat ook het zwakke punt. Toen door problemen, de leverdatum steeds verder opgeschoven werd, begonnen de klanten te morren. Begrijpelijk. Maar dat was koren op de molen van enkele "azijnzeikers" die elk bericht of negatieve post op welk forum of facebook rioolpagina snel deelde op andere fora. Hierdoor ontstond een negatieve spiraal, waardoor menig investeerder van het eerste uur onderdruk kwam te staan.
De Verkerk Volvo was en is een beter produkt dan de Tamiya o.a. verkeerde vooras (nog steeds !?) en motor. Maar juist die kwaliteit (bij voorpremiere kritiek op banden maat, die moesten dus opnieuw gemaakt worden, maanden vertraging) heeft de levertijd steeds opgeschoven. Iemand ooit geklaagd over de verkeerde maat van de Tamiya banden?
Soms moet je vertrouwen hebben en ook in slechte tijden volhouden. Het is soms net als een voetbal fan, ook als je cluppie niet wint je blijft fan.


Hallo Fred,

Nog even Off Topic

Gelukkig zijn wij (mijn dochter en ik) met ons bedrijf niet afhankelijk van banken, wij financieren alles uit eigen middelen.
En natuurlijk zijn wij ook weleens op onze "bek" gegaan, dan uithuilen en opnieuw beginnen.
Van banken afhankelijk zijn is niet altijd even prettig, want ze gaan dan toch min of meer op de stoel van eigenaar zitten van het bedrijf.
Als een bank gaat bepalen wat een eigenaar moet doen, denk ik dat je op het verkeerde spoor zit, het zogenaamde "Doodlopende spoor"
Bij het minste of geringste, trekt de bank de stekker eruit, om hun eigen belangen veilig te stellen en wordt er niet aan de client gedacht, die mag het dan zelf uitzoeken.

Geen enkel merk RC truck is helemaal 100% perfect, welk merk/leverancier je ook noemt, er mankeert altijd wel wat aan.
Daarom is Modelbouw van Trucks ook zo leuk, het model zo wijzigen, dat het toch zoveel mogelijk op de 1:1 truck lijkt.
Honderd procent nabouwen lukt bijna nooit, je moet altijd wel wat concessies doen.
Dit is ook de reden dat ik zoveel mogelijk alles zelfbouw en een truck bouw, die als model uniek is.
Bovendien maak ik er de sport van om zo goedkoop mogelijk te bouwen, omdat mijn budget zeer beperkt is.
Ik koop ook vaak 2e hands onderdelen, indien nodig weer restaureer/renoveer, zodat ze aan mijn eisen voldoen.

En je hebt gelijk : Verkerk is wel zo ongeveer helemaal afgebrand, om in jouw termen te spreken.
Ik ben ook wel eens kritisch geweest, maar niet zo, dat het alleen maar negatieve kritiek was.
Als ik er wat over zei, was dit in mijn ogen wel terecht en kwam ik wel op voor belangen van de modelbouwers.
Daar is volgens mij niks mis mee.

Tja Facebook, wat daar allemaal is gezegd over Verkerk, weet ik niet, want ik vind het zakelijk niet verantwoord om op Facebook, Twitter, Instagram of YouTube actief te zijn.
Van horen zeggen, Wat daar allemaal op wordt gespuid, is soms verschrikkelijk, werkelijk buiten alle proporties.

Nu maar weer On Topic
 
Back
Top