Verlijmen timing snaar cnc

Het gaat om deze riem en deze rondsels.
Die riem lijkt mij redelijk standaard voor wat er in 450 klasse heli's gebruikt wordt. Die moet gewoon in meerdere lengtes te krijgen zijn. Temeer omdat dat soort riemen ook best wel in printers en copiers en dergelijke gebruikt worden.
Lijkt me meer een kwestie van zoeken.
Aan de andere kant, als die riem ook in "open lengtes" verkocht wordt, zou je zeggen dat dezelfde verkoper/fabrikant ook methodes van koppelen zou moeten kunnen leveren, toch?

Aan boord....dan kom je zeker geen enkel land meer in of valt dat wel mee ?
Nou ja, het schip wel, maar ons wordt ten sterkste afgeraden om van boord te gaan, en het aantal wal-mensen wat aan boord komt voor ladinggedoe en zo wordt ook tot het absolute minimum beperkt.
Sinds eergisteren is kantoor weer voorzichtig begonnen met het proberen te regelen van aflossingen (Ik ben op 9 maart de laatste reguliere aflosser geweest, en met heel veel mazzel heeft er op 25 Maart bij toeval en geluk nog iemand naar huis gekund). Met wat geluk kan ik over twee weken ook weer naar huis, maar dat is afhankelijk van de laad en loshavens.

Als de spanrol onder het frame uit komt zal de laser zeker de snaar door de midden snijden.
Het verlijmen heb ik het opgelost met Loctite Glue-3, echt super lijm voor snaren.
Aan de ene kant 5mm van de ribbels weg gesneden tot op de kevlar kern en een de andere kant de bovenkant verdunt.
Snaar op een stukje afval GT2-snaar voor de afstand aan elkaar gelijmd en nog even met een schuurpapiertje de snaar weer op dikte gemaakt.
Paar keer heen en weer laten draaien over de rollen en de snaar is weer heerlijk soepeltjes.
Het bed van de laser gaat nu moeiteloos op en neer waardoor ik nu dikker materiaal onder de laser kwijt kan.

Back