Verlijmen timing snaar cnc

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door Boris100, 27 apr 2020.

  1. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.830
    Locatie:
    Vlaardingen
    Als 6mm breed ook voldoende sterk is heeft www.vanallesenmeer.nl diverse op voorraad.
    Lengte, 110, 112, 120, 158, 232, enz enz.
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2020
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Die riem lijkt mij redelijk standaard voor wat er in 450 klasse heli's gebruikt wordt. Die moet gewoon in meerdere lengtes te krijgen zijn. Temeer omdat dat soort riemen ook best wel in printers en copiers en dergelijke gebruikt worden.
    Lijkt me meer een kwestie van zoeken.
    Aan de andere kant, als die riem ook in "open lengtes" verkocht wordt, zou je zeggen dat dezelfde verkoper/fabrikant ook methodes van koppelen zou moeten kunnen leveren, toch?

    Nou ja, het schip wel, maar ons wordt ten sterkste afgeraden om van boord te gaan, en het aantal wal-mensen wat aan boord komt voor ladinggedoe en zo wordt ook tot het absolute minimum beperkt.
    Sinds eergisteren is kantoor weer voorzichtig begonnen met het proberen te regelen van aflossingen (Ik ben op 9 maart de laatste reguliere aflosser geweest, en met heel veel mazzel heeft er op 25 Maart bij toeval en geluk nog iemand naar huis gekund). Met wat geluk kan ik over twee weken ook weer naar huis, maar dat is afhankelijk van de laad en loshavens.
     
  3. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    brutus kun je niet een extra loop rol ergens kwijt.
    Lijmen denk niet dat het dat gaat worden.
    Gr Gerrit Jan
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Weet ik toch niet? het is niet mijn project :D
     
  5. Boris100

    Boris100

    Lid geworden:
    17 mei 2012
    Berichten:
    732
    Locatie:
    Nederland
    Als de spanrol onder het frame uit komt zal de laser zeker de snaar door de midden snijden.
    Het verlijmen heb ik het opgelost met Loctite Glue-3, echt super lijm voor snaren.
    Aan de ene kant 5mm van de ribbels weg gesneden tot op de kevlar kern en een de andere kant de bovenkant verdunt.
    Snaar op een stukje afval GT2-snaar voor de afstand aan elkaar gelijmd en nog even met een schuurpapiertje de snaar weer op dikte gemaakt.
    Paar keer heen en weer laten draaien over de rollen en de snaar is weer heerlijk soepeltjes.
    Het bed van de laser gaat nu moeiteloos op en neer waardoor ik nu dikker materiaal onder de laser kwijt kan.
     
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop

Deel Deze Pagina