Vermeld hier je Depron leverancier...

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Rob, 28 aug 2002.

  1. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Almere
    @Franck: Ja, Hijhof heeft 6mm

    @Joop: Kost dat voor zo'n depron A4-tje?
    In die "verveelde hobbywijvenmarkt" kan je zinloos hoge prijzen vragen.
     
  2. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    Harold,

    houden we het wel netjes??:pc:
    "verveelde hobbywijvenmarkt" kan door sommige gebruikers als nogal kwetsend worden ervaren.... :teacher:
     
  3. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Gebruik[st]ers die we hier toch niet zien..
     
  4. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Palletjes Depron worden zoals het er nu uitziet te duur !!

    Depron in Weert gebeld,

    Minimun afname 2500 M2 = 6 tot 8 pallets per dikte 5 of 3 mm

    Dit heeft te maken met het feit dat Depron B.V. geen voorraad houdt en uitsluitend op bestelling produceert, de folie waarvan de platen gemaakt worden moet binnen 3 weken tot eindproduct verwerkt worden, de minimum aanmaak hiervan is ca. 2000 m2. en per toepassing is een adere folie nodig, dus hierdoor is het rechtstreeks kopen bij Depron B.V. niet interesant.
    Hoewel de prijs is dan ca. EUR 0,85 incl BTW franco huis per 3mm 700 x 1000 witte plaat.

    Het alternatief is Moorman Karton in Weesp.

    Deze levert voor de grafische industrie display kwaliteit witte Depron.

    3mm 700 x 1000 mm per 70 in een doos EUR 1,46 per plaat
    5mm 500 x 700 mm per 40 in een doos EUR 1,60 per plaat
    5mm 700 x 1000 mm per 20 in een doos EUR 2,90 per plaat
    5mm 1000 x 1400 mm per 20 in een doos EUR 4,16 per plaat

    Prijzen excl 19% BTW en verzendkosten EUR 12,50 bij orders onder de EUR 160,-- ook dit alles excl. de BTW.

    Als je met zijn 10en een doos 3 en een doos 5 van 700 x 1000 koopt dan
    is dat per persoon 7 x 3mm en 2 x 5mm platen = ca. 20,-- EURTJES PP excl verzendkosten (verpakken + verzenden) ca 15,-- EUR.

    Deze prijzen zijn natuurlijk op geheel niet commerciele basis, dan is alles maal 2 !!!

    In Duitsland en Frankrijk wordt het als muur-isolatie gebruikt en in de meeste bouwmarkten geleverd (de witte versie !!) dus als iemand in het gensgebied woont ???

    De zwarte 3 en 6 mm in de maat 800 x 1250 zijn gewoon per stuk hier in Baarn te koop bij Nijhof, maar het nadeel van zwart is:
    a: Het is ZWART wat inhoud dat een leuk kleurtje op zijn minst tonnen verhoging van het startgewicht meebrengt.
    b: Het is structueel zwakker dan wit (zit gerecycelde grondstoffen in, met kans op een zekere verontreiniging die verzwakking in het materiaal veroorzaken (maakt voor het doel van het product, ondervloer niet uit)
    Een plaat 3mm 800 x 1250 kost EUR 2,50 en de 6mm EUR 3,60 en kunnen uitsluitend in Baarn afgehaald worden.

    Als er 10 of meer 'gekken' tevinden zijn voor 5 tot 10 plaatjes dan wil ik wel bestellen.
     
  5. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Zwart depron is bij bouwmarkt Nijhof bij jou in Baarn te koop.
    Zwart 3 en 6 mm, 1.2 m bij 80 cm.

    Wit depron te koop bij IMA www.rc-zeppelins.com

    Voor de mensen die contact hebben in duitsland,
    Depron wordt daar ook wel eens Selitron genoemd.

    Een ander interessant materiaal wat ze daar te koop hebben is Selitac, 2 mm schuimplaat, wat zich in 1 richting heel krap buigen laat. Perfect spul voor kleine lichte ronde rompen, of schaalbouw vleugels met symetrisch of normaal profiel. Jammer alleen dat de kleur van dat spul nu groenig is ipv wit.
     
  6. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    SELITRON en SELITAC is een handelsnaam van:

    SELIT Dämmtechnik GmbH
    Im Rosengarten
    55234 Erbes-Büdesheim

    Fon: 06731-9670-0
    Fax: 06731-9670-70

    Deutschland

    www.selit.de

    Wordt niet officiel in Nederland geimporteerd, maar is een op de zelfde manier gemaakt product als DEPRON, maar dan een conculega
     
  7. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Nee inderdaad maar bij de OBI in Aken hebben ze het normaal op voorraad. Voor mij is dat ongeveer 40 minuten rijden. Toen ik Selit om inlichtingen vroeg kreeg ik kleine monsterstukjes. Ik heb nu een rol van 2 mm thuis liggen net zoals Niek. Goed voor een vleugel met een spanwijdte van 15 meter en een koorde van 50 cm.
     
  8. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Voor de grensgebieders en regelmatige grensoverschreiders, aardig.

    Selit doet wel zelf de distributie en verpakt platen ook in handzame setjes dus mischien toch wat mee te doen.

    @Theo Coenen, Hoe krijg je die vleugel in vredesnaam in je auto ???
     
  9. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Ik zat te denken aan een vliegende auto de vleugel op het dak met elastieken en kijken of ik dan naar de diverse meetings kan "vliegen" met de auto. 8) een andere mogelijkheid is mischien het oprollen van de vleugel 8)
     
  10. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    hmm dat is 750 vierkante decimeter, mijn auto weegt 1245695 gram das een vleugelbelasting van 1660,92 gram per DM2 dan moet ie 1/2 MV2 I/R plus 2 pie maal het reserve getal van de lotto is ...
    Nee dat haalt mijn SAABje niet...
    Sorry old chap je zult alleen moeten vliegen.
    Ik blijf maar laagvliegen en af en toe bij een verkeersdrempel airborne..
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    @ harold,
    voor die 5 plaatjes depron betaal je 2,60 euro. :x .Maar als je van soest naar baarn moet rijden kost dat ook weer brandstof, en aangezien ik toch in die winkel moest zijn.
     
  12. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Almere
    Voor 5 plaatjes valt dat nog wel mee.

    Vind je het niet onhandig dat de plaatjes zo klein zijn?
     
  13. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    @ Dirk
    Als je interesse hebt in een rol Selitac wil ik best eens een keer naar Aken rijden om ook voor jou een rol Selitac te halen. Ik kan het dan altijd naar een indoor evenement meenemen. De huidige OBI prijs weet ik niet.
     
  14. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Volgens SELIT importeert Hornbach nederland dit, alleen weten ze van niets, ik hou me aanbevolen, 10 rollen = 10 dekker om mijn SAABje vliegend te krijgen...... sorrry geintje...see you
     
  15. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Hornbach was ooit (tot voor 4 maanden) een van mijn slechte werkgevers en zij hebben in de Nederlandse vestigingen geen selitac laat staan dat ze weten wat het is. In de Duitse vestigingen hebben ze het spul wel. Hornbach Nederland heeft een ander assortiment dan de Duitse of andere europese vestigingen.

    Mijn plaatselijke Doe het zelf zaak weet wat Depron is en waarvoor het gebruikt wordt maar kan/wil dit niet in het assortiment opnemen ivm de kleine vraag (alleen Ikke) en de grote afname van de leverancier. Het product blijft dan te lang liggen.
    Wel besteld hij voor mij de Bison industrie secondenlijm (per fles) en ook nog goedkoper dan Hornbach.
    Oeps nu snel naar Hornbach daar krijg ik hetzelfde product nu 10% goedkoper dan bij mijn Doe het zelf zaak.
     
  16. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Almere
    In de Hornbach in Zaandam nog wel naar depron/selitac gezocht, maar inderdaad niet gevonden :cry:
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    @ harold,
    Plaatjes zijn wel klein, maar heb ze alleen nodig om de staart van mijn oranje holliday te repareren. :x De kat heeft nl. een stoel omgegooid en toevallig lag het arme vliegtuigje er toen onder.
     
  18. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Almere
    Dan gaat dit wel werken. :)

    Platen aan elkaar lijmen voor vleugels en rompen wordt wat onhandig :(
     
  19. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Nou, net 5 plaaten 3mm depron gehaald :)

    8O DUUR!! :cry:

    €4.10 per plaat! (125x80x0.3)
    dat is 9 gulden! :roll:

    en ze kosten een paar maanden geleden nog maar (maar :?: ) €3.10



    dit is toch wel goedkoper te krijgen?
     
  20. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    bij ons in de buurt gaan platen van 3mm voor ca 2,50 euro over de toonbank. Duurder heb ik ze nog niet gezien.

    Bel eens rond langs parketleveranciers, er blijken veel meer mensen depron te kunnen leveren zonder dat ze het zelf weten.
     

Deel Deze Pagina