Vermeld hier je Depron leverancier...

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Rob, 28 aug 2002.

  1. Depron is in het oosten van Nederland te verkrijgen in Almelo bij AHTmodelbouw.

    Wit in de diktes 3 en 6 mm. prijs: 3 euro voor 3mm
    4 euro voor 6mm

    kijk voor meer info op www.ahtmodelbouw.com
     
  2. Excuses voor het opgraven van dit oude draadje, maar naar aanleiding van een gesprek met iemand van Depron nederland het volgende:

    Deze man vertelde mij dat hij regelmatig aanvragen kreeg voor Depron voor de modelbouw. Hij wilde dit liever niet zelf afhandelen, ook omdat het vaak om kleine hoeveelheden ging. Hij vroeg ons of wij van modelbouwwinkels.nl het interessant vonden om dergelijke aanvragen af te handelen. Wij zouden dan bij hem (groot) in kunnen kopen, en een redelijke voorraad depron hebben (in de verschillende maten)

    Bij ons zouden particulieren en clubs dan depron kunnen bestellen/afhalen. (verzendkosten zijn nog onduidelijk, maar het zijn grote platen, dus 2 stuks bestellen is niet rendabel denk ik)
    De prijs van de platen zal onder andere afhangen van de hoeveelheid die in 1x besteld wordt door ons, verzend- en opslagkosten etc.

    Verteld is mij dat er in ieder geval 3mm, 5mm en 6mm depron te bestellen is, misschien andere maten ook. (2mm ?)

    Nou is onze vraag, is er vraag naar een 'nieuwe' depron leverancier in Nederland? Het heeft natuurlijk weinig zin om voor 3 personen een loods depron op voorraad te hebben :roll:

    Laat dus iets van je horen?
     
  3. Guest

    Guest Guest

    is er ook een leverancier in Elspeet ,Nunspeet, Hardewijk in de buurt?
     
  4. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Even bellen naar de plaatselijke (parket) vloeren zaak.
     
  5. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    @modelbouwwinkels, Depron is in "groothandels" aantallen gewoon te koop bij "Moorman Karton, Weesp" ... pakken van 40 stuks 3 mm en 20 stuks 5 mm ..
    Dit is witte display-quality Depron (de originele uit Weert) .... clubs en winkels kunnen daar zo kopen !! ... maar ze doen het (bijna) niet !!!...ergo-conclusio .... Depron aantallen zoals Depron ze levert (Pallet), inkopen en distribueren (doos er omheen... plus onmogelijke vrachtkosten wegens... volume... etc.) ...... idee leuk, maar krab je nog maar eens een paar keer achter de oren voor je er aan begint...

    @ijsbrand, @Joost vraag nooit naar "Depron" bij Parket leveranciers 10 tegen één dat ze het niet kennen ... "harde ondervloer schuimplaten" of iets van die strekking "begrijpen" ze je maar het is zeldzaam......meestal zwart/donker-grijs..... wit is hier in Nederland nog zeldzamer.....( zwarte Depron is goedkoper=hollandse zuinigheid, de witte wordt vooral als muurisolatie gebruikt in Duitsland en Frankrijk, direct onder het behang en dan is wit wat handiger, schijnt minder door...)...
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Bij de parketboer beter bekend als Polypron en dan ook in de kleur wit te verkrijgen.
     
  7. Jeppie

    Jeppie

    Lid geworden:
    6 jan 2003
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Amsterdam
    Witte Depron (3 en 6 mm) tevens te verkrijgen via de blauwe sponsorbanner (zie bovenaan de pagina's)
     
  8. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    bij nijenhof bestellen ze niet meer wand de helft kunnen ze weg gooien wand daar breken hoekjes af en en dat hoefen de mensen niet meer
    (dat hebben ze mijn vader verteld)
     
  9. Dirk,

    het idee van Depron Weert was juist dat ze af wilden van de 'kleine' orders van clubs, kleinere winkels en particulieren, vandaar dat wij benaderd zijn door Depron Weert.

    Ik zal nog eens goed met de vertegenwoordiger overleggen.
     
  10. Aad

    Aad Guest

    Depron

    Hallo ..... dat rosse roofmate achtige spul heb ik bij Praksis in Delft gekocht, 10 platen ,100x50 cm, €17,50 +_ niet goedkoop dus, Nu bezit ik GEEN auto dus zal ik wat moeten regelen, weet iemand een adres in de buurt van Delft?
    Bouwmarkten heb ik al afgestruind en aangezien iedereen zelf "klikparket"legt , verdwijnen die parketzaken ook, eigenlijk zouden de modelbouwwinkels er zelf aan moeten beginnen... Maar dat spul wat ik al heb, is dat te gebruiken, mischien gelamelleerd met 1mm balsa?En welke lijm ken ik dan gebruiken?? :?:
    Vr grts Aad 8)
     
  11. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Ik heb afgelopen weken nog een nieuwe depron leverancier gevonden.
    In Limoge (Fr) heeft de Brico 5mm (zacht groene) depron platen. Net iets harder/steviger dan de grijze die ik voorheen in Baarn heb gekocht.

    Omdat ik niet elke week in Limoge ben heb ik maar wat meer ingekocht.

    Ik heb er maar een groene devine van gebouwd, klinkt ook nog eens Frans.
     
  12. DeltaMike

    DeltaMike

    Lid geworden:
    29 jun 2004
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Bennekom
    Ik heb dus blijkbaar ontzettend veel mazzel gehad..... :lol:

    Ik haalde jaren geleden (nog in het gulden tijdperk 8O ) mijn plaatjes depron (3mm) bij een parketzaak in Budel (zuid-brabant). Ze kosten daar toen ongeveer f 2,50 per plaat). Samen met mijn vader een keer een afpraak gemaakt bij de Depron fabriek in (neder)weert, Pibros meegenomen als voorbeeld en we kregen zomaar een plaatje of 50 helemaal voor niets mee. Dit waren beschadigde platen die toch niet meer verkocht konden worden. Beschadigd betekend in dit geval dat er ergens een deukje van 1 x 1 cm inzit of dat er ergens een hoekje van dezelfde afmeting is afgebroken.
    Het is natuurlijk niet verstandig als iedereen nu als een gek naar Weert gaat bellen/ rijden. Wat ik daar toen heb gezien is dat ze honderden beschadigde platen hadden liggen. Volgens mij doet dat bedrijf niet aan recycling en willen ze graag van die beschadigde platen af. Mischien is het daarom verstandig als er collectief een nette brief naar het bedrijf wordt gestuurd waarin onze situatie en hobby wordt omschreven en dat een donatie beschadigde depronplaten ons 'arme studenten/scholieren' ontzettend zou helpen. Eventueel kan je er een kleine vergoeding per plaat tegenover zetten.

    Groeten, Bart van Stratum
     
  13. OvdP

    OvdP

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Amersfoort
    @Bart van Stratum,

    Ik doe mee, ik ben al een tijd op zoek naar wit depron, maar
    in Nederland is dit slecht te verkrijgen. Bij RC.Jepe kan je het
    bestellen voor 3,-- per plaat.
    Weet iemand misschien een adres in Duitsland net over de grens
    bij Kleve waar wit depron te koop is?

    m.vr.gr.
    Olaf van der Plaats
     
  14. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Didier,

    Verkoop jij zelf depron ?
     
  15. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Dat gaat dus niet werken. De Fabriek in Weert weet verdomde goed wat wij er allemaal van maken. Je kan beter gewoon bij hun distributeur aankloppen. Deze heeft het op voorraad in de maten die wij willen en levert het eventueel ook aan je club.

    De distributeur is Moerman of moorman of iets dergelijks, maar dit staat ook ergens hier op dit forum.

    Oh ja bij parketboeren vragen naar Depron en als hij dat niet kent dan vragen naar Polypron, dan weet hij zeker wat je bedoelt.
     
  16. DeltaMike

    DeltaMike

    Lid geworden:
    29 jun 2004
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Bennekom
    @ Theo:

    Ik heb bij Depron Weert enige jaren geleden met één telefoontje en één bezoekje ongeveer 50 platen (3mm) geheel kostenloos meegekregen. Als jij liever 150 euro voor zo'n stapel platen betaald: ik vind het goed :lol:
    Niet geschoten is altijd mis. Mischien mislukt het helemaal en had ik de kosten van één a4'tje, één envellop en één postzegel beter in een 1/2 plaat depron kunnen investeren, mischien valt de brief toevallig wel bij de juiste persoon en lukt het plan! Je weet maar nooit.

    mvg, Bart
     
  17. Aad

    Aad Guest

    @ Bart
    Kan ik bij jou wat kopen? er valt mischien wat te regelen !!
     
  18. DeltaMike

    DeltaMike

    Lid geworden:
    29 jun 2004
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Bennekom
    Hoi Theo,

    Ik ben de komende maand niet thuis ivm wedstrijd zweefvliegen & zweefvliegvakantie zuid-duitsland. Ik zal in september zo snel mogelijk eens een brief schrijven of contact opnemen met Depron Weert. Mocht ik hier wat plaatjes depron kunnen krijgen dan wil ik dit al te graag verdelen onder andere geinterreseerden. Mocht dit niet lukken dan houd ik de +/- 20 plaatjes die nog over zijn liever voor mijzelf. Als ik hier prijzen lees van 2 of 3 euro per plaat dan heb ik enkele jaren geleden dus ontzettend veel mazzel gehad.

    Zoals al gezegd: reageren mag maar ik kan pas weer over een maandje antwoorden.

    Mvg, Bart van Stratum
     
  19. jeroens

    jeroens

    Lid geworden:
    4 aug 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Brabant
    "verse"leverancier van depron

    van de Linden parket in Eindhoven.

    Hij bestelt gewoon als je wat nodig hebt.
     
  20. Guus

    Guus

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Emmeloord
    Nijhof in Baarn heeft geen depron meer en krijgt het ook niet meer .
    Ze moeten teveel weggooien en dan wordt het te duur
     

Deel Deze Pagina