Veron Wildcat

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door moerman, 21 nov 2007.

  1. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Het wordt weer eens tijd om een fotootje te maken, misschien vanavond. Het model is nu bijna voltooid. Ik ben bezig met het neuslager, er moet nog een kapje op en ik moet nog de registratienummers printen en aanbrengen. Op dit moment is het gewicht 16,5 gram en daar komt de prop en neusgewicht nog bij. Het model zal dan net tussen de 20 en 25 gram uitkomen wat voor een schaalmodel met 50 cm spanwijdte heel mooi is.
     
  2. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Kijk eens wat mooi! Hier is mijn rubber aangedreven Veron Wildcat boven de wolken.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2010
  3. The Inventor

    The Inventor

    Lid geworden:
    10 sep 2008
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Delft
    Je mag die piloot wel eens een zuurstofmasker om doen dan;)
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2010
  4. koenv.w.

    koenv.w. Guest

    inderdaad
     
  5. DHG500

    DHG500

    Lid geworden:
    29 dec 2009
    Berichten:
    444
    Ik heb Moerman's Wildcat medio juli 'live' gezien en ben vol bewondering hoe strak hij dit gebouwd heeft!
    Het eindresultaat mag er zijn en mét of zonder zuurstofmasker; je wordt er gewoon high van!

    Gefeliciteerd met dit mooie resultaat, verdiend na je noeste arbeid!
    Ik ben benieuwd of je er ook daadwerkelijk mee gaat vliegen of dit model als een replica gaat behouden voor evt. crashschade!

    Groetjes,

    Bob
     
  6. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Hé Bob, ook weer terug?

    Tuurlijk ga ik hier mee vliegen! Anders hoef ik ook niet zo op het gewicht te letten. Het model is overigens nog niet af, als je goed oplet zie je behalve het zuurstofmasker nog wel wat andere zaken ontbreken.
     
  7. DHG500

    DHG500

    Lid geworden:
    29 dec 2009
    Berichten:
    444
    't was laat Wout maar ik had gezien dat de cockpitkap en prop op de foto niet zichtbaar waren. Verder is het intrekbaar onderstel onzichtbaar (maar dat hoort ook ingetrokken te zijn boven de wolken...) :cool:.
    Gekheid, ik weet dat er geen onderstel aanzit en je het alleen voor de toekomst hebt voorbereid..

    Maar inderdaad ik ben weer terug! Ik mail je vanavond wel persoonlijk om het hier On Topic te houden.

    Groetjes,

    Bob
     
  8. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Nog te doen
    - vloeistuk voor kielvlak
    - vizier
    - cockpitkap
    - staartwiel
    - carter van stermotor grijs schilderen
    - frontlager
    - pen voor rubberbevestiging
    - propeller en as
    - antenne
    - registratie
    - toplaag blanke lak spuiten
     
  9. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Inmiddels ben ik weer wat verder met de Wildcat. Hier is een foto van de stermotor, die als geheel uitneembaar is zodat er een ruime opening voor het rubber vrijkomt.

    [​IMG]

    Nog te doen
    - cockpitkap
    - pen voor rubberbevestiging
    - propeller en as
    - antenne
    - registratie
    - toplaag blanke lak spuiten
     
  10. DHG500

    DHG500

    Lid geworden:
    29 dec 2009
    Berichten:
    444
    Mooi werk Wout en een goede inspiratie voor de neusaanpassing aan mijn Piper PA18.
    Hopelijk kan ik met een week of 3 het werk aan de comper weer oppakken.
    Tot gauw!
     
  11. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik heb nu een cockpitkapje getrokken en kan straks gaan proberen of die goed past. Verder zit de prop er nu op. Het model is nu bijna klaar, maar ik bedacht me wel dat ik voor het vliegen bij kitscale er nog wel een landingsgestel bij moet. En eens kijken of dat een beetje met de prop uitkomt...

    Nog te doen
    - landingsgestel
    - pen voor rubberbevestiging
    - antenne
    - registratie
    - toplaag blanke lak spuiten
     
  12. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Het kapje paste bijna... Maar door het te splitsen in een voor en achterkant gaat het wel lukken. De voorkant zit er nu op, en de achterkant kan ik nu maken van een wat dunner en dus lichter plastic. Dan kan ik de spijlen gaan maken van spanpapier.
    Ik heb twee wieltjes gedraaid, gelakt en zwart geschilderd. Vanavond de velgen schilderen en een lagertje voor de as monteren. De Wildcat ga ik zo wel op tijd klaar krijgen. Tijd voor het plaatsen van foto's heb ik op het ogenblik niet, dat komt wel na het weekend.
     
  13. DHG500

    DHG500

    Lid geworden:
    29 dec 2009
    Berichten:
    444
    dan duimen wij dat je een mid-air collision bespaard blijft! :cool:
     
  14. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Gelukkig geen mid air met de Wildcat, wel met de Corben Super Ace tijdens de pylon race. Maar na een noodreparatie toch nog de tweede plaats gehaald!

    Hier is de voltooide wildcat tijdens Interscale. Hij haalde de 6e plaats bij Kit Scale. Toch niet slecht voor een model wat onvoldoende getrimd is....

    [​IMG]

    [​IMG]

    Door te korte tijd voor het invliegen (eigen schuld) was de glijvlucht niet goed en daalde het model erg sterk aan het eind van de vlucht. Misschien niet slecht voor een vligdekschiplanding, maar niet bevorderlijk voor een topscore bij de vluchtjurering. Zolang het model op de motor vliegt gaat het wel goed, de propeller had wat up-thrust waardoor tijdens de motorvlucht het model perrfect vloog. Door tijdens het winden heel nauwkeurig het vermogen te doseren kon ik zorgen dat het model net geland was voordat de toeren op waren en zag het er toch nog aardig uit.
    Binnenkort kan ik het model (zonder het landingsgestel) buiten vliegen en dan ga ik eens goed aan de zweefvlucht werken.
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2010
  15. DHG500

    DHG500

    Lid geworden:
    29 dec 2009
    Berichten:
    444
    Hmmm, droog (ook het landingsterrein!) en rustig weer, ik vrees dat je nog wat zult moeten wachten. Ik ben dan overigens graag van de partij (om te leren en voor de gezelligheid)!

    Maar hij is wel mooi Wout!

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2010

Deel Deze Pagina