Dit blijft een moeilijk probleem.
Even over het voorval van in de pits komen.
Ik ben van stellige mening dat je nooit achter je model mag staan bij het opstijgen.
Dus wij staan bij de pits te vliegen.
Nu even over de keuring.
Nu is mijn vliegtuig gekeurd, ik ga vliegen en mijn model stuurt de verkeerde kant heen,
ow verkeerd model in gevoerd op de zender.
Wat ik eindelijk bedoel te zeggen is dit, we moeten beginners goed leren vliegen, met alles wat erbij hoort.
Dus veiligheid, goede bekwaamheid ( dus niet achter je toestel staan bij het starten enz) een stukje krachten en ga zo maar door.
Daarom ben ik zelf tegen arf modellen vooral bij beginners.
Ik heb liever dat vooral beginners zelf bouwen.
Enne arbo dan kan er straks ook nog een kap om je prop,
net als bij ons op het werk bij de cirkelzaag.
Volgens mij heeft keuring weinig zin, als je niet bij het begin goed begint.
De meeste die erg voor een keuring zijn en dergelijke, ( dat valt mij op clubs vaak op ) vliegen zelf, of niet, of heel weinig.
Kunnen zelf slecht vliegen.
En halen voor andere het plezier er af.
Dit stoor mij heeeeeeeeeeel erg :evil:
Om een simpel voorbeeld te noemen.
Bij ons op de club is het niet zo steng gelukkig
Maar je model moet wel in orde zijn.
Maar, owee, als ik een model aan het invliegen ben, voor een ander.
En ik 1 uur bezig ben, om het zwaartepunt perfect te krijgen,
samen met die ander, dan krijg ik al te horen, van wie het vliegtuig nu eindelijk?
Ik merk het ook vaak op dit forum, als ik foto's zie hoe stuurstangen ingebouwd zitten, enz
Ik zeg het nu een beetje zwart wit, dat weet, ik maar het gaat even om het idee.
Nog even heel kort door de bocht .
Begin goed, door iemand goed te leren vliegen, met alles wat erbij hoord.
Wees serieus tegen je leerling, neem er de tijd voor.
Wijs hem op veiligheid, van de eerste les af, blijf er op hameren.
Maar boven dit alles, zorg dat je als leraar, alle standen van het vliegen goed onder controle heb.
Want hier zit het zwakke punt.
En de mogelijkheid en de ruimte elkaar op fouten te wijzen, op een normale manier natuurlijk
Even over het voorval van in de pits komen.
Ik ben van stellige mening dat je nooit achter je model mag staan bij het opstijgen.
Dus wij staan bij de pits te vliegen.
Nu even over de keuring.
Nu is mijn vliegtuig gekeurd, ik ga vliegen en mijn model stuurt de verkeerde kant heen,
ow verkeerd model in gevoerd op de zender.
Wat ik eindelijk bedoel te zeggen is dit, we moeten beginners goed leren vliegen, met alles wat erbij hoort.
Dus veiligheid, goede bekwaamheid ( dus niet achter je toestel staan bij het starten enz) een stukje krachten en ga zo maar door.
Daarom ben ik zelf tegen arf modellen vooral bij beginners.
Ik heb liever dat vooral beginners zelf bouwen.
Enne arbo dan kan er straks ook nog een kap om je prop,
net als bij ons op het werk bij de cirkelzaag.
Volgens mij heeft keuring weinig zin, als je niet bij het begin goed begint.
De meeste die erg voor een keuring zijn en dergelijke, ( dat valt mij op clubs vaak op ) vliegen zelf, of niet, of heel weinig.
Kunnen zelf slecht vliegen.
En halen voor andere het plezier er af.
Dit stoor mij heeeeeeeeeeel erg :evil:
Om een simpel voorbeeld te noemen.
Bij ons op de club is het niet zo steng gelukkig

Maar je model moet wel in orde zijn.
Maar, owee, als ik een model aan het invliegen ben, voor een ander.
En ik 1 uur bezig ben, om het zwaartepunt perfect te krijgen,
samen met die ander, dan krijg ik al te horen, van wie het vliegtuig nu eindelijk?
Ik merk het ook vaak op dit forum, als ik foto's zie hoe stuurstangen ingebouwd zitten, enz
Ik zeg het nu een beetje zwart wit, dat weet, ik maar het gaat even om het idee.
Nog even heel kort door de bocht .
Begin goed, door iemand goed te leren vliegen, met alles wat erbij hoord.
Wees serieus tegen je leerling, neem er de tijd voor.
Wijs hem op veiligheid, van de eerste les af, blijf er op hameren.
Maar boven dit alles, zorg dat je als leraar, alle standen van het vliegen goed onder controle heb.
Want hier zit het zwakke punt.
En de mogelijkheid en de ruimte elkaar op fouten te wijzen, op een normale manier natuurlijk