Kortom, als je roept dat het het beschermen van het eigen product is ga je voorbij aan alle moeite die ik heb genomen om ervoor te zorgen dat het product aan de gestelde wettelijke normen voldoet. Dat de andere fabrikanten daar sch**t aan hebben geeft al aan waar voor hun de schoen wringt. Het bijkomende feit dat ze ook nog eens dezelfde stekkers gebruiken met een andere pinout geeft al aan dat ze absoluut geen zin hebben iets te standaardiseren.
Kortom, vingerwijzen mag, maar dan graag richting de juiste personen, niet degenen die op allerlei manieren proberen om juist standaardisatie te bevorderen.
Duidelijk verhaal en ik wil helemaal niet gaan vingerwijzen, simpel weg omdat ik geen verstand heb van deze zaken en niet kan terug vinden wat de geldende normen zijn voor deze frequenties. Wellicht dat de chinese/taiwanese produkten hier sch**t aan hebben en alles maar namaken, maar waarom dan 5MHz afwijken van de topproducten? Ik zou het dan juist compatible maken als er geen bescherming of patent geld voor die bepaalde band.
Toch blijf ik als leek met de voorstelling zitten dat je een frequentie heel makkelijk kan veranderen net zoals je op een radio doet. Wellicht onderschat ik de techniek erachter.
Dank voor je toelichting.
Gr. Marco
Misschien moet je even stilstaan bij de motivaties van de diverse partijen om met afwijkende zaken op de markt te komen dan een merk wat al jaren producten op de markt brengt voor dezelfde doelgroep.
Daar hoef je mij niets over te vertellen. Werk zelf in de elektrotechnische branche die alleen maar A producten
levert en zelf veel last heeft van B merken in de markt omwille van de prijs.
Laatst bewerkt: