verschil reduction en direct drive propellor?

  • Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
L

Lainke

Guest
Hallo,

Ik ga een bestelling plaatsen via www.flygws.be maar die verdelen de propellors onder in direct drive, hyper drive en reduction propellors, maar wat is het verschil hiertussen?

Hier de link:
http://flygws.be/index.php?cPath=11&osCsid=dc39ec81c5e4e4987a778e447a945808

Ook had ik in gedachte om men Tiger moth met deze motor te voorzien:
http://flygws.be/product_info.php?cPath=5&products_id=114&osCsid=dc39ec81c5e4e4987a778e447a945808

Want de 400 blijkt minder trust power te hebben met dezelfde propellor. Maar wat is nu die trust power? Men tiger moth weegt met orignele moto 175 gram, en de 350 motor + 9x4,7 propellor geeft een trust van 525 gram. Dus mijn idee is dus dat deze dat zeker moet kunnen verticaal trekken, of heb ik het verkeerd (wel bij 10,8 volt, dus 3 cellen lipo)

Ziehier de verschillen tussen de 2 motors met dezelfde propellors:
350 : http://www.gws.com.tw/english/product/powersystem/eps350c.htm
400 : http://www.gws.com.tw/english/product/powersystem/eps400c.htm
 
Je hebt verschillende soorten props van GWS.
De orginele "slowfly" props met ronde bladvorm en de "hyperdrive" met rechthoekige bladvorm en geschikt voor wat meer vermogen.

Vroeger had je voor slowflyers altijd vertraging nodig, dus vandaar dat ze nu "reduction" heten o.p.v. "oud". Props werken verder prima.

Op die site staan nogal wat fouten.
- Foto's van de "reduction" propellers is niet juits.
- Een mabuchi 380 = sp400. Bij GWS heet dat ook iets met "400"
De foto's van de "reduction' props klopt niet. Zie http://www.gwsus.com/english/product/propeller/propeller.htm

Op zich goede spullen, maarde info zou ik even ergens anders controleren.

Bedenk verder dat het tegenwoordig niet veel extra kost om borstelloos te gaan.

Over dat vermogen:
Vroeger kreeg ik veel de vraag of het met een bepaald (meestal veel te zwak) motortje de lucht in kan.
Tegenwoordig zie ik dat mensen zich al zorgen maken over hoeveel keer eigen gewicht aan trekkracht nodig is.
Die tigemoth heeft helemaal niet zoveel vermogen nodig. Wil je vertikaal, neem dan ook een vliegtuig wat met veel vermogen goed te sturen is.
De GWS tigermoth doet het prima met wat minder vermogen en moet vooral niet te zwaar worden.
De eps400 aandrijving is leuk voor vliegtuigen tot bijna een kilo. ZWAAR (letterlijk!) overdreven om daar naar te kijken voor een tigermoth.
 
Ik heb een EPS-350c-cx/bb besteld bij deze shop met een 10x4,7 propeller voor men tiger moth. Is dit een goede keuze voor deze vlieger?

Ik zou de motor laten draaien op een 2 cellen accu van 1300 mha en 1 van 700 mha van GWS, maar heb hier nog een 3 cellen liggen van 1800 ook, zou dit lukken denk je?
 
Ik zou er een kleinere prop opzetten. Je hebt anders zoveel vermogen dat het niet goed te regelen is.
Bijv. 2 klikjes gas net niet genoeg, 3 klikjes gas al teveel en stijgen als een raket.
Lijkt leuk, maar geeft onrustig vliegbeeld.

Probeer het eerst uit. 2S 1300 lijkt mij juiste accu.
700 kan mischien de volgas stroom niet aan.
3S is teveel voor deze motor (ontworpen voor 6-7 cellen. 3S komt overeen met 9)
 
Back
Top