verschil T-REX 450X V2 & T-REX 450X V3 ???

• Topicstarter Topicstarter L A U R E N S
  • Startdatum Startdatum
Elektrische Raptors(bekend als E-Raptors), zijn gewone brandstofraptors,
maar dan aangepast voor gebruik met elektromotor.
Raptors zijn relatief groot, en hebben duurdere/krachtigere brushless motoren en regelaars nodig.
Prijzen van die E-Rappies zijn dus wel een beetje hoog, ga liever voor een Logo.

Groeten, Geoffrey 8)

Een brandstof heli wordt niets. Ik woon in een christelijk dorp. Ik kan het niet maken om dan zondag in de tuin met een brandstof heli te vliegen.

Ik heb de Logo 10 eens beter bekeken, maar die wordt wel vrij duur ($900)

Ik denk dat ik het eerst eens ga proberen met een E-sky. Als het dan niets wordt heb ik tenmiste geen honderden € verprutst. Als het wel wat wordt (hoop ik) dan kan ik altijd later nog een andere heli kopen. :lol:

Twee sites waar de E-sky te koop is

http://www.eshopjb.com/Default.asp?sp=2&itm=113

Werkt dat een beete zo'n camera :?:

http://www.helihobby.com/html/esky_ccpm.html

volgens mij heeft de 3D versie van helihobby betere electronica. is dit een betrouwbare shop en hoe zit het met levertijd uit en betaling naar de USA :?:

Laurens

Die van Eshop JB is de nieuwste versie, V3
Die van HeliHobby is een eerdere, V1 of V2.
Verschillen tussen V1, 2 en 3 weet ik niet, meestal wat kleine verbeteringen.

Als je echt voor de Esky gaat, waarom zoek je het dan niet dichterbij, de dollar lijkt goedkoper,
maar met invoerrechten en BTW is één dollar één euro :(
E-sky HoneyBee V2 3D, voor €194,45 in NL

Groeten, Geoffrey 8)

spoeky zei:
goede dollarprijs, geen invoerrechten en transport maar iets van 27 dollar en snel.
Over alles wat van buiten europa wordt is ingevoerd moet invoerrechten betaald worden. Tenzij het pakje onder de 22€ is. Of je hebt geluk dat het pakje er door glipt...
Jij hebt dus gewoon geluk gehad.

Ps. Ga nu geen discussie hier houden dat sommige winkels "gift" of bogus facturen met het pakje mee sturen. Hou dit lekker voor je zelf.

@JD: Je site was al 2 keer geplugt in het draadje. :roll:
Om de concurentie nog even op te voeren: www.ercmarket.com gaat ze vast ook voor een aantrekkelijke prijs verkopen :P

MFIS zit in utrecht... ook dicht bij huis

Een winkel dicht bij huis is leuk maar als de prijs dan absurd hoog is heb je er niks aan.

Als ik bv kijk wat de mega 16-15-3 kost dan is dit bij mfis €99,99.
Ik heb € 69,95 betaald voor de mega 16-15-3 gewoon bij een winkel hier in de buurt.
Dat is meer dan 40% erbovenop.

tieske

Ik heb me een beetje teveel mee laten slepen door het heli virus. Iedere keer zag/hoorde/las ik (over) een net ff iets betere heli. Uiteindelijk kwam ik toen bij de nieuwe T-REX uit die vliegklaar ongeveer €900, gaat kosten (ik heb de "oude" versie vanmidag op de club gezien WOW :D ). Dat schiet mijn doel ver voorbij.

Ik ga eerst maar eens leren vliegen met een E-sky. als dat goed gaat kan ik alsnog een andere (dure) heli kopen

Alemaal hel erg bedankt voor de reacties :!: :!: :D

Laurens

Het lijkt me sterk dat de nieuwe T-rex 200 euro wordt.
Ik weet de verkoopprijs van Align (de fabriek) en hij is NIET duurder dan de V2.
Ik zou binnenkort eens kijken op http://www.aircraft-world.com
Gewoon een combo met motor, regelaar kopen.
Ik laat nu regelmatig dingen uit Japan komen (elke 2 weken) en heb nog nooit invoerrechten hoeven betalen.
Het is ook een beetje bangmakerij van de detailhandel hier.
Volgens mij is in Nederland Vasco in Utrecht de goedkoopste en er is iemand bezig met Align om ze daar vandaan te halen, dan zouden ze voor 140 Euro verkocht kunnen worden en zit er nog een normale winstmarge op.
Even rondkijken dus....

Grts GJ

You guys are forgetting that we EU shops have to pay shipping and import tax on the stuff we are getting from Taiwan. This drives prices up. The new kits ship with an aluminum packaging case and this kit weighs 2.4kg compared to the old kits which weighed just a bit under 1kg.

As far as Vasco, I can tell you with 100% certainty that they wont be selling the new align kits for 140 euro. You are thinking of the X-400. They dont even sell the V2 kits for 140 euro. Their price is 149.99 Euro (mine is 145.99).

ik ben erg benieuwd
als dat zo is dat hij 140 euro gaat kosten
dan valt dat nog wel mee :)

@ rover
ff beter lezen: omdat er vanaf het buitenland nog taks en btw betaald moet worden is JD in de veronderstelling dat de andere winkels deze ook niet voor 140 kunnen aanbieden.
daarom misschien verwarring met de x400.

Of het nu 140 of 200 euro is maakt weinig uit. Volgens mij is het de electronica die het zo duur maakt. Op een heli die vliegklaar rond de 900 euro kost maakt die 60 euro verschil van de kit weinig uit (lijkt mij)

PS: volgens mij is het incl. tax enz inderdaad €200

OK, dan ga ik maar prijzen bekend maken.
De T-rex is vanaf fabriek 80 dollar dat is 64 euro.
Verschepen kost 15 euro.
Dan moet je er invoerrechten over betalen, dat is 10 % voor dit artikel.
Kom je dus op 64 + 6,40 = 70,40 en 15 euro verzendkosten.
Totaal 85,40
dat is per stuk, als je er een container vol laat komen is een container ongeveer 2000 euro, je verzendkosten gaan dan omlaag.

Als je dan als winkelier je marge er overheen gooit,

85,40 x 1,6 = 136,64

140 Euro dus.....

Hoe ik dit weet????
Ik heb een aanbod van Align gekregen om importeur te worden....
en ook de prijsopgave en leveringsvoorwaarden...

Dan concureren ze hun eigen (eerdere) modelen uit de markt. :?:

Flightsim,

1) Those are old prices
2) You only get that large of a discount when you place an order of 15,000 USD or more.

@flightsim
spreken we hier over een 20 voet container ???
2000 / 85.40=23,.. er kunnen toch wel meer dan 25 t-rex in een container of niet ?

$olo zei:
@flightsim
spreken we hier over een 20 voet container ???
2000 / 85.40=23,.. er kunnen toch wel meer dan 25 t-rex in een container of niet ?

Het is 2000 voor de kosten van alleen de container te verschepen bedoelt hij.
Niet de totaal prijs..

@flightsim

Im going to expand on the prices a bit more here because i dont think i have made my point well enough.

Let's do some math and compare retail prices. First lets look at the Align retail price (it should be mentioned that Align will NOT allow you to sell below the retail price on their website or your supply will be cut off). So lets look at:

http://www.align.com.tw/shop/product_info.php?cPath=22_25&products_id=825

Since we as importers pay in USD all calculations will be in USD and then i will convert to EURO.

Retail price is 193.20USD.

Let's add shipping which is about 180 USD per carton of 12 kits. = 15 USD per kit

Now lets add 10% import tax = 19.32 USD per kit

Now lets add 19% BTW (which all shops have to charge and which was conveniently left out of flightsims calculations) = 36.70 USD

Total = 264.22 USD

Now lets convert that to Euro = 209.29 Euro per kit

And thats just the cost to get the kit to holland and put it in a shop for sale the shop is still making nothing on this kit at all yet.

Granted the dealer is going to get a discount and not be buying it for retail prices but as you can see there is little room in here when you start adding everything up and you have to remember that unless you can afford to order 200-300 kits from ALIGN at a time you are NOT going to get the kind of discount that Flightsim was talking about.

Flightsim, If you can bring these kits into holland and sell them for 140 Euro per kit, I will buy 50 kits from you. Good luck!

I have removed prices on my site until i actually have the new kits in stock because we are still trying to find a cheaper shipping method to get them inside of holland. 199 Euro inclusief BTW is my expected selling price but since that is not set in stone yet, Im removing it until it is 100% decided.

I will also mention that 3 of the 4 shops im aware of in holland who are selling the TREX are supplied by us so im very interested to know how they are going to sell the kit for less than they buy it from me. MFIS are also the only known supplier for the new ARK X-400 heli kits inside of holland at the present time. (Note that MFIS has the cheapest price on TREX kits in holland and we also have the newest kits from Align on V2/V3 models).

Anyway, sorry for such a long post but I just think it's quite rude for someone to come on this or any forum and start speculating the cost of something they have never even done themselves and to start implying or throwing accusations that someone is trying to cheat people out of their hard earned money. Onzin!

JD

Back