verschil tunigy en rhino lipo's

Wie weet het verschil tussen turnigy en rhine lipo's? Ik zie een redelijk groot prijsverschil (rhino = duurder) maar wat met betrekking tot prestaties e.d.?

Ik heb een aantal rhino's, en een aantal turnigy lipo's.

Ik heb niets officieel gemeten, maar wat ik MERK in hetzelfde vliegtuig is dat de turnigy lipo's toch meer vermogen leveren.
hiermee bedoel ik dat een lipo van 2200 mah, 20 c (zowel de rhino als turnigy lipo) de turnigy lipo meer power heeft, het lijkt dus alsof de rhino minder c kan leveren als gezegd. Dit merk ik duidelijk in kracht en snelheid bij het vliegen met hetzelfde toestel.

Ook zakt de rhino bij mij eerder in. Met de turnigy kan ik langer doorvliegen voor de lipo cut-off ingrijpt.

Turnigy is heel erg gewild de laatste tijd, ze zijn "goedkoper" omdat ze gemaakt worden in een fabriek waar de verkoper eigenaar van zou zijn (als ik het goed gelezen heb)

Hoi,

ik heb ook beide merken in gebruik, de Turnigy's lijken inderdaad wat meer "punch" te hebben.

Verder merkik dat de Rhino's wat compacter zijn, het lijkt wel of de cellen wat dunner zijn ...

Grappig detail: op beide Lipo's staat dat ze uit de Zippy fabrieken komen ;)

Grtz,
Menno

Wat mij dus inderdaad ook opviel, die afmetingen.
Wat je toch ziet, is dat hoe meer C de accu is, hoe dikker de cel (of hoe langer). Die rhino pakketten zijn dus dunner, en dan zou je dus KUNNEN concluderen dat dat wel overeen komt met de ervaring dat ze wat minder vermogen leveren.

Als je twijfelt tussen deze 2 "merken" lipo, zou ik voor turnigy gaan iig... (al zijn die al een tijdje out of stock, iig vele versies van die lipo's dan toch, maar dat zou binnenkort opgelost moeten zijn :P )

Overigens ging er bij cyclen van de lipo's ongeveer evenveel mah in, turnigy: 2224, rhino: 2218
Dit is na een paar keer gebruiken, ongeveer hetzelfde gebleven, het aantal mah's klopt dus wel wat opgegeven wordt.

Hoi,

inderdaad, de dikkere cellen hebben een vaak hogere C-waarde.

Overigens laad ik m'n Rhino & Turnigy's altijd met 2C. Dit deed ik al voordat Hobbycity aangaf dat dit kon. Ik heb al flink wat Lipo's en Lipootjes in gebruik en ik ik heb er nu twee die zijn gaan bollen.

Eentje om onverklaarbare redenen, de andere is mijn eigen schuld. Dat was een laadfout, verkeerde programma gekozen ;)

De Lipo's worden niet eens warm als je ze met 2C laad :)

Wat mijn betreft prima Lipo's, voor een heel redelijke prijs.

Grtz,
Menno

Volgens mij vliegen wel meer mensen met lipo's in deze "range"

De afmetingen van HK kloppen wel, het gewicht is echter het VERPAKTE gewicht, dus inklusief verpakkingsmateriaal :)

Ja en nee. Onder "Spec" staat gewoon het echte gewicht.
Kijk je op de onderste regel dan is dat het gewicht incl. verpakking.

Klopt, maar de "klacht" gaat juist over het feit, dat die 2 gewichten vaak hetzelfde zijn bij een productpagina, en er dus niet duidelijk is wat nu het ECHTE gewicht is. (dus of die waarde incl of excl verpakkingsmateriaal is)

Ik heb zelf geen ervaring met Turnigy lipo's, maar een clubgenootje van me heeft in juni 2 pakketten (3s) gekocht, nooit teveel stroom getrokken of te ver leeg getrokken, allebei de pakketten hebben nu bolle wangetjes.......:rolleyes:

Met Rhino toch nog niet gehad, die heb ik van 2s350 tot aan 10s4900.

Ik heb zelf geen ervaring met Turnigy lipo's, maar een clubgenootje van me heeft in juni 2 pakketten (3s) gekocht, nooit teveel stroom getrokken of te ver leeg getrokken, allebei de pakketten hebben nu bolle wangetjes.......:rolleyes:

Denkt ie dat ie nooit teveel stroom heeft getrokken, of heeft ie dat gemeten ? Je staat er soms versteld van wat een bepaalde setup aan vermogen kan vragen ...

Veel mensen gaan af op wat men vermeld ziet staan door de fabrikant, maar in de praktijk wijkt het nogal eens af ... met alle gevolgen vandien :rolleyes:

Grtz,
Menno

Denkt ie dat ie nooit teveel stroom heeft getrokken, of heeft ie dat gemeten ? Je staat er soms versteld van wat een bepaalde setup aan vermogen kan vragen ...

Pakketten waren zelfs midden in de zomer nooit meer dan handwarm....

vaak kun je het ook al wel redelijk goed beredeneren.

Voorbeeld van mijn eigen ervaring:
- regelaar in de setup is 30 amp, deze kan dus niet lang meer dan 30 amp trekken, dan brand hij door.
- lipo's zijn 2200mah, 25c (35c voor 10 sec). Die lipo kan dus 55 amp constant leveren.
Als de setup meer zou trekken als de max amp van de lipo, was de regelaar al lang doorgebrand.
Als je op het randje zit kwa leverbaar vermogen van de lipo, kan het zijn dat je toch net te veel trekt.

Of zie ik het nu verkeerd?

(iemand trouwens buiten HK nog een adresje voor betaalbare turnigy's? ik jaag op 2200mah, 3s, 35c...)

vaak kun je het ook al wel redelijk goed beredeneren.

Voorbeeld van mijn eigen ervaring:
- regelaar in de setup is 30 amp, deze kan dus niet lang meer dan 30 amp trekken, dan brand hij door.
- lipo's zijn 2200mah, 25c (35c voor 10 sec). Die lipo kan dus 55 amp constant leveren.
Als de setup meer zou trekken als de max amp van de lipo, was de regelaar al lang doorgebrand.
Als je op het randje zit kwa leverbaar vermogen van de lipo, kan het zijn dat je toch net te veel trekt.

Of zie ik het nu verkeerd?

(iemand trouwens buiten HK nog een adresje voor betaalbare turnigy's? ik jaag op 2200mah, 3s, 35c...)

Op zich klopt je berekening wel.
Als merk ik wel dat een lipo een stuk langer mee gaat als je ruim in de marge zit.
40A trekken uit een lipo die 50A continu kan leveren is voor een lang leven al niet ideaal.
Niet voor niks dat de hyperion cellen en 40C zippys zo lang meegaan.

___

Goedkoop adresje buiten HC zul je niet vinden omdat turnigy (het merk) alleen voor HC gemaakt wordt.
Elke andere webshop koopt ze weer via hun.
Ik zelf heb goede ervaringen met flightmax lipo,s.
Soms is flightmax goedkoper soms turnigy.
Dus die kun je ook nemen.

Flightmax zijn idd ook goed ja, en idd wat je zegt klopt: hoe meer C je "over" hebt, hoe beter.
natuurlijk moet je wel afmetingen en gewicht tegen elkaar afwegen!

Back