Verschil van 1m tov 1,5m

P8270001.JPG
Hoera , mijn eerste "echte " dlg is binnen . Toestel overgenomen van Jeroen Kole en onder goedkeurende blikken van clubgenoot Steven De weedt . Bedankt Steven voor advies .Toestel is ook voorgevlogen door Jeroen en prima in orde . Als er (hopelijk niet ) onregelmatigheden zijn zal het niet aan de machien liggen ! Ondertussen al ontvanger geplaatst en in zender gestoken . Kanniestilzitten . De ailerons moeten allebei omhoog , eerst geprobeerd via subtrim in zender maar t'is teveel verschil , servo's brommen als gek . Dus subtrim weer op nul en mechanisch werken . Zal wel secuur werkje worden , ga proberen servo's niet los te maken .
Ik heb nu wel vergeten vragen welke dlg dit nu is ? Ik heb wel begrepen dat rudder en elevator van een Helios zijn . Jeroen kan je nog even toelichten ?
In ieder geval het was me de rit ,ondanks de hitte , dubbel en dik waard . Nu zal ik eens een filmke ook moeten plaatsen zeker ? Wordt vervolgd .

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 217520 Hoera , mijn eerste "echte " dlg is binnen . Toestel overgenomen van Jeroen Kole en onder goedkeurende blikken van clubgenoot Steven De weedt . Bedankt Steven voor advies .Toestel is ook voorgevlogen door Jeroen en prima in orde . Als er (hopelijk niet ) onregelmatigheden zijn zal het niet aan de machien liggen ! Ondertussen al ontvanger geplaatst en in zender gestoken . Kanniestilzitten . De ailerons moeten allebei omhoog , eerst geprobeerd via subtrim in zender maar t'is teveel verschil , servo's brommen als gek . Dus subtrim weer op nul en mechanisch werken . Zal wel secuur werkje worden , ga proberen servo's niet los te maken .
Ik heb nu wel vergeten vragen welke dlg dit nu is ? Ik heb wel begrepen dat rudder en elevator van een Helios zijn . Jeroen kan je nog even toelichten ?
In ieder geval het was me de rit ,ondanks de hitte , dubbel en dik waard . Nu zal ik eens een filmke ook moeten plaatsen zeker ? Wordt vervolgd .

Ik heb deze vanmorgen ook in handen gehad, maar uiteindelijk een Cumel van Jeroen over genomen. Moet alleen nog een ontvanger en een accu in (maar dat zal niet meer voor vandaag zijn).

Hoi guyken
Dat ze beide naar beneden staan klopt wel met de neutraalstand van de servo, welke zender gebruik je?
Bij spektrum draai je die er bijvoorbeeld uit met de flap instellingen!

Ik heb een Spectrum DX 18 . Kan je even toelichten ? Bedoel je met camber instellingen ? Daarnet even nagezien , er stonden nog camber presets in van de vorige zwever :hammer:. Ga straks eens herbeginnen .

Laatst bewerkt:
Oei de 18 ken ik niet, ik he dx7 en daar kan je met de drie standen schakelaar de vliegfase in stellen, daar draai je de flaps zo naar de juiste positie, ik zou dat niet met subtrims doen!
Mischien beste om gebruik te maken van het aanbod van steven

Toch wat gerommeld deze middag , 3 traps schakelaar ingezet met Launch _ cruise en land . Launch is met ailerons beetje down , cruise = ailerons gewoon plat en land = ailerons 60% down + elev 5 % down . :weetnie:

Ik weet niet welke vleugel je gebruikt maar vaak worden ze maakt in de speed launch stand,
Dus launch/speed is vlak
Dan is cruise een paar mm naar beneden, en termiek nog wat meer
Bijvoorbeeld bij Tantalus hebruik ik
Launch/speed 0 mm
Cruise 3 mm
Thermiek 7 mm

Hoe belangrijk is een goede ontvanger in een dlg ? Naar gelezen te hebben kunnen carbon rompen toch wat ontvangstproblemen geven of heb ik het mis ? Tot nu toe kon ik met de mini dlg toch geen fatsoenlijke hoogtes scoren dus daar moest geen dure ontvanger in . Ik vlieg met Spektrum zender , dus als iemand kan zeggen welke ontvangers ik daar bij kan gebruiken ?

Gewoon aan de juiste persoon een vraagje stellen en die helpen je zo verder
Toch wat gerommeld deze middag , 3 traps schakelaar ingezet met Launch _ cruise en land . Launch is met ailerons beetje down , cruise = ailerons gewoon plat en land = ailerons 60% down + elev 5 % down . :weetnie:

Guy
je zoekt alles blijkbaar graag zelf uit maar je bent nu op het verkeerde pad. Kom langs en we doen het van de eerste keer goed !

Back