Verschil van 1m tov 1,5m

Ik gebruik zelf de AR6255 van Spectrum, met de antene uiteinden buiten de romp!

Afhankelijk van het type romp zal je zijn jas uit moeten doen

Guy, dat klopt. Het is een Helios romp met glas neus. Ik heb altijd de antennes binnen in de neus. Anderen steken ze soms naar buiten. Is op zich beter. Er zit verder vrij veel carbon in de dlg. Ik heb zelf nooit problemen gehad met de antennes binnen.
Ik zou de aangeboden hulp van Steven gebruiken. Goed aangeleerd is het halve werk.

Kleine update , wel Jeroen ik heb dat iid gedaan ? ben op een avond bij Steven thuis geweest en die heeft de goede instellingen in de zender geprogrammeerd met de nodige uitleg hoe en waarom . Er is ook een tuimelswitch met veer op de zender gezet voor de launch mode . Morgen gaan we samen eens zwiepen op ons eigen plein hier in Haaltert om te zien of alles correct is en waarschijnllijk nog wat tips van Steven die zijn rol als mentor goed opneemt , waarvoor dank .
Wordt vervolgd ...

Hella Guyken , ondertussen heb ik dus ook een full size en al wa test vluchten mee gedaan en inderdaad er is duidelijk een verschil ;-)
Ik ben best tevreden goede koop gedaan hier op het forum en perfecte uitleg gehad , Thanks Ettiene .
En nu begint het oefenen inderdaad want daar zijn we nog ff mee bezig .
Grtjs

Heb een XXlite overgenomen hier via het forum , eerst een pracht demonstratie gezien hoe het moet en nu ben ik aan het oefenen he :-)
Gooien gaat al redelijk , gooit pak hoger dan mijn Elfje alleen de juiste plekken vinden waar het goed draagt is nog een heel grote uitdaging en dan natuurlijk alles deftig afstellen .
Zal nog wel wa goede raad kunnen gebruiken maar komt wel , heb juist andere pc dus kan terug mailen ,

Grtjs

Vandaag weer wat bijgeleerd . Instellingen in zender waren ok dus zwiepen maar . Eerst handworp : alles ok , dan rustig smijten : alles ok . Dan leren hoe je goed moet werpen : alles niet ok . Steven dan voorgedaan hoe je voeten en lichaam moet houden . t zal nog wat oefening vragen maar ja . De rem staat nu op throttle stick , ook een hele verandering , ik vlieg mode 1 en ailerons gelijk met vleugel = stick volledig omhoog . Verwarring allom bij de eerste pogingen , daarna al wat beter . Bij de laatste vlucht ging de DLG de mais in en na een stoffig zoektochtje ( waarbij ik niets vond en Steven riep :k'heb hem) vond ik het geluk genoeg getergd te hebben en boeken toe dan maar . Toch een dik uur geoefend . Dus dokter zegt tegen mij altijd , je moet meer bewegen . Doen we dus nu . Volgend jaar 10 kilootjes eraf LOL .

Back