Verslag E-sky Honeybee 2 CP

Remco,die foto's zijn bewerkt in Photoshop,in werkelijkheid vloog ie de hele tijd op z'n kop :wink:

Op runryder zag ik wel dit trouwens: http://www.runryder.com/helicopter/t151740p1/

Het is wel wennen,zo'n microheli,tis toch wel wat anders dan zo'n brandstofmodel he.
Echt rondvliegen heb ik niet kunnen doen ivm drukte,maar als het buiten een beetje goed weer is dan wil ik eens kijken of ie ook inverted kan,zoals in de link hierboven.
Er zitten gewichtjes op de paddle-as die kunnen nog helemaal naar binnen,of gewoon verwijderd worden,dat zal ik in de toekomst wel gaan proberen.

Groeten,
Marcel

en mijn cybercopter is ook van de foto's gepoetst.................

Hallo Marcel,

Hebt u enig idee welk type kabel op deze zender aan te sluiten is, kwestie van te oefenen op de simulator.
Er wordt namelijk geen kabeltje bijgeleverd.

Alvast bedankt.

Groeten Bart.

Hallo Bart,

Er zat bij mij deze kabel bij:
afb13524.jpg

afb13525.jpg

Die zou met FMS moeten werken...

Groeten,
Marcel

Tot nu toe kan ik over het vliegen nog weinig zeggen Laurens,maar het is wel een ERG compleet pakket wat je hebt,zender,lipo 3 cellen 1800 accu etc...
Je hoeft enkel de accu te laden en wat penlites in de zender te stoppen en je kan vliegen.

Groeten,
Marcel

Marcel,
Ik zie je schrijven dat er een 1800 accu bij de helicopter zit.
In de advertenties zie ik steeds 1200 mah genoemd.
(zie jouw ebay link en eshopjb.com) Noteren ze dat niet juist?

Ik begrijp dat je er nog niet uitgebreid mee hebt gevlogen maar is het hooveren bij jouw e-sky 3d redelijk stabiel ? Groet, Henk

Mijn E-sky kwam van Hobbyjapan(zie link beginpost) en daar zit een 1800 accu bij,bij andere winkels word ie verkocht met 1100 of 1200 of zelfs met nimh accu.

Qua microheli's heb ik weinig vergelijkingsmateriaal eigenlijk,alleen de Piccolo die ik vorig jaar had,en deze e-sky is wel stukken beter dan die piccolo van toen.

Groeten,
Marcel

Ik zag hem bij Rchelistore en misschien is het wel wat. Ik heb vandaag op de club zo'n 5 crashes gezien met dezelfde FP heli, het is wel leuk om te zien. Een ander die me ook wel leuk lijkt is een XRB lama. Die is alleen wat meer speelgoed.

Hoi Marcel,

Ik heb deze esky ook, gekocht bij internetshop in A'dam, waar hij werd geleverd met een 11,1V 1100 mAh batterij.
Nu heb ik bij een lokale modelbouwshop al een goede (BMI 12V 10A ultrapower) voeding en een lipo lader (Graubner Auto detectie) gekocht.
Toch blijf ik twijfelen aan de kracht van mijn batterij. Heli komt net los bij +/- 75 procent throttle, maar daalt al weer na ongeveer 10-15 seconden.
Bij meer 'gas' verandert op mijn ontvanger/mixer/gyro het groene ledje in de kleur rood en neemt het toerental ook niet meer toe.
Heb al allerlei instellingen pitch van de hoofdrotors(gebalanceerd) geprobeerd en tevens alle drie de asjes vanaf de swachplate langer en korter gehad, echter niets schijnt te helpen.

Hoofdmotortje word slechts handwarm als ik hem probeer te vliegen of in mijn hand een paar minuten in mijn hand laat draaien tijdens het afstellen,
batterij word echter wel vrij snel warm.

Heb jij met je 1800 mAh batterij ook last van dit rode ledje, en weet iemand misschien wat het betekent. (heb ook al getest met alle sevo's losgekoppeld, maar blijft bij 75 procent throttle rode ledje branden)

Weet iemand mischien hoe ik mijn batterij kan testen hoeveel mAh hij is na het laden.

Begin een beetje moedeloos te worden van deze heli, opstijgen, uitbreken, proberen te corigeren maar tekort power crash= €€€€.
Kan niet meer verzinnen wat ik nog anders af kan stellen voor meer lift.
En 3d switch gebruiken durf ik niet want zo goed beheers ik het heli vliegen nog niet (op de simulator lijkt het wel al heel wat, Hooveren, FF, 8tjes en zelfs inverted +/- 1 minuut en terug lukt daarmee wel), en dan weet ik zeker dat iedere poging op te stijgen repareren betekent, LOL

BvD Rob

Hee Rob,

Dat probleem wat jij hebt daar heb ik geen last van,als ik de heli laat opstijgen dan verlies ik geen vermogen.
Mischien dat de mainmotor het heeft begeven en dat ie daardoor zijn vermogen verliest?
Anders zou ik het ook niet weten...

Groeten,
Marcel

Vermits ik nog steeds niets anders doe dan crashen, en de sim kabel nog steeds onderweg is, heb ik in Belgie een winkel gevonden waar ze alle onderdelen voor de esky CP in stock hebben.
Dat kan misschien ook van pas komen voor sommigen onder jullie.
De winkel is gevestigd in Geel en ze sturen op of je kan afhalen, enkel na 20.00 uur.

Voor meer info,
www.rchelistore.com

Misschien dat velen onder jullie deze shop al kenden, maar ik vond het vrij nuttig om dit even te vermelden.

Groeten Bart.

Ik heb mijn rotorbladen echt helemaal opgebruikt, te veel hersteld, tot er niets meer van over bleef. Ik heb nu carbon pallen van topblades gemonteerd en ik kan zeggen dat die veel beter zijn, de helicopter is veel stabieler en veel makkelijker te besturen.
Het uiterlijk is er ook sterk op vooruit gegaan. Als er vraag voor is, wil ik wel een foto plaatsen.
Ik ben niet ervaren, maar ik denk dat deze bladen een enorm verschil maken.

Groeten Bart.

enkele dagen geleden stak ik de lader op mijn lipo batterij uit de e-sky honey bee, en opeens begon die lipo lader te roken en te stinken :? . Mja blijkt dus kapot te zijn nu :mad: . (rode en groene led flikkeren als ik aansluit)

Zijn er nog mensen die dit tegengekomen hebben..? Zou toch niet mogen vind ik.. Kheb de heli misschien anderhalve maand, en zeker twee weken niet gebruikt wegens wachten op nieuwe onderdelen.. Dus die lader is echt niet veel gebruikt...

$olo zei:
foto???
en ook in geel besteld ?

Neen, de bladen komen van homeflyer.be.
Ik heb enkel de afmetingen van de originele bladen doorgemaild.
Wist ik veel wat ik kon verwachten.
Momenteel is mijn helitje gedemonteerd dus kan ik nog geen foto plaatsen.

Vandaag heb ik voor het eerst rondgevlogen in Alphen en dat ging best lekker moet ik zeggen ;-)
Alleen heb ik nog het probleem met het trimmen van de staart,ik moet constant een beetje met de hekrotor links bijsturen.

Nou ben ik bezig geweest met de potmetertjes op het mixerboard,maar dat had geen effect,op weg naar huis wist ik hoe dat kwam,ik had ergens gelezen dat je als je instellingen wijzigd aan de potmeters dan moet je de heli ook even UIT/AAN zetten...

Volgende keer maar weer verder proberen hehehe....

marcel, is ie ook al met de "voetjes omhoog" geweest ? :D
bij Jo heb ik de DVD gezien van het ding en daar gaaat ie inverted met originele motor erop.

Back