Verslag E-sky Honeybee 2 CP

marcel rotig he geen hh
ik heb ook al gemerkt met de piccolo dat je de hele tijd bezig bent met de staart. ik heb onder tussen gewoon dat ik exact tegen stuur wat ik mis en als ik een figuur doe dan word het iets moelijker maar als je een maal voorwaards bijjft gaan dan gaat het redelijk.
het is denk ik gewoon ff wennen.
want toen ik probeerde te trimmen en de boel ff uit moest zeten en toe weer aan nam de regelaar dat gewoon weer als nul punt. dus trimmen is waardeloos.

volgens jo een promotiefilmpje van de esky zelf, daar ging ie wel op zijn kop op met de standaardaandrijving.

zal ik er ook een halen marcel, dan kunnen we die ook eens in elkaar vouwen in de lucht :wink:

ik denk dat we er dan beter financieel vanaf komen.

ik heb het geprobeert... ging niet lekker.
maak wat snelheid maak een halve loop gooi hem in full neg pitch en valt als een baksteen naar beneden. schade : landingsgestel los scheur in de hornet bladen canopy in de prullenbak.

Hmm das vervelend.

Ik neem aan dat je er wel symmetrische bladen op had zitten?
Weet je hoeveel positieve en negatieve pitch je had?

Nou die van mij vliegt ook, vanmiddag even de beschikking over een kleine gymzaal, en kon niet wachten tot morgen in nieuwleusen.

JAWEL REMCO GOES FINALLY MICRO

esky1.jpg

esky2.jpg

esky3.jpg

Man dit is eindelijk een (micro) die vliegt, ff trimmen en hij vloog. Een keer werd hij wat zenuwachtig en moest ik kiezen tussen de muur en de grond en crashde hij, maar schade nul.

Wel heb ik moeten solderen in de zender, ik vlieg getrokken gas, en dat ding niet dus, er zitten schakelaars op om de stiks aan te passen maar voor gas werkt dit niet omdat er een printje inzit dat ccpm emuleerd. Ik heb de draaden aan de potmeter maar omgesoldeerd. Er zit geen stekker tussen dus ik moest wel.
Het was voor mij trouwens ook de eerste keer dat ik met een handzender vloog. En eigelijk is dat ook wel te doen.

Nee ik heb ben tevreden met het ding.

gr Remco

he remco
heb jij hem standaard uit de doos.
wat voor soort motor heb er in en servo,s en regelaar en ontvanger,
of heb je hem als komplete set gekocht.
en bij wie of verkoop je ze zelf.

@gerard

Ik had een piccolo maar deze is via dit medium verkocht, ik kon er niet mee vliegen, maar ik herriner mij een verhaal over een maat 45 met het zelfde probleem :wink:

@herman

Dat weet ik niet hij is leverbaar in 72 en 35 mHz en in mode 1 en 2, alleen met geduwd maar dat is op te lossen.

gr Remco

Nou dat ding is echt sterk.

Afgelopen weekend in Nieuwleusen vol tegen de muur aangevlogen, verkeek me op de diepte, dacht dat het nog kon :oops:

Schade
Hoofdas (dit is compleet met tandwiel)
Landingsgestel.

Zelfs de bladen zijn nog heel

Die van richard/dennis klapte met een poging tot een looping die eindigde in een stalltrun op 5 m hoogte ook tegen de muur en viel toen die 5 meter ook naar beneden

Schade
Hoofdas
Headblock
Landingsgestel
Ook de bladen nog gewoon heel

Die van Marcel ook tegen de wand, maar daar weet ik de schade nog niet van

Marcel ?

Nee het is echt een sterk helitje, 3d zit er niet in (standaard dan) maar om gewoon leuk mee rond te vliegen een echte aanrader.

gr Remco

jep hij staat ook op mijn lijstje
en als je 3d wilt kun je altijd nog een borstelloos er in gooien en mischien een iets lichtere accu

Nou die van mij vond ik ook best leuk vliegen,maar puur om een beetje wat rond te vliegen zoals Remco al zei.
3D-vliegen hoef je er niet van te verwachten.

Waarom kwam die wand trouwens ineens naar voren??? :wink:

@Manusje: die van mij vloog tegen de wand omdat ik een iets te grote bocht maakte(beetje te fanatiek) :oops:

Op het eerste gezicht is bij mij de schade:
Hoofdas
Landingsgestel

Ik heb er verder nog niet naar gekeken,hij zit nog in de doos zoals ie van Nieuwleusen afkwam.

@Richard,als je weer een looping gaat proberen met zo'n microheli roep me dan even :rolling:

Groeten,
Marcel

Nee was geen storing, zoals Marcel al vertelde de muur kwam in een keer naar voren :wink:

Nee het waren gewoon de duimen :oops: , en het is erg moeilijk in te schatten of iets nog wel of niet kan in de zaal iig de volgende keer niet zo ver weg vliegen meer.

gr Remco

Deze heli ziet er toch wel erg aantrekkelijk uit, denk dat deze het gaat worden binnenkort. ik had al 2 zaken gevonden die onderdelen leveren dus dat lijkt mij geen probleem is deze heli ook geschikt om er wat zwaardere lips onder te hangen als je langer wilt vliegen?

Grtn Nick

@Richard,als je weer een looping gaat proberen met zo'n microheli roep me dan even

Met jou micro dan volgende keer??

Maar alle gekheid op een stokje, ik kon enorm hard heen en weer vliegen en zelfs een stall turn... maar ik kreeg ik er niet niet genoeg snelheid uitgeperst voor een loop... de heli had daarvoor VEEEEEELs te weinig vermogen (om dat binnen te doen) en flippen ging niet omdat de cyclic te traag was.

Na tevergeefse pogingen met snelheid heen en weer te gaan en dan te loopen hing ik in een hoek rustig hoogte te winnen tot ineens de muur een meter naarvoren kwam :roll: en de heli ter aarde stortte.... schade viel mee overigens.

Maarjah, je kan zeggen wat je wilt... we hebben het wel geprobeerd!! Ik heb later echter nog even met zo'n piepschuim prul gevlogen en ik moet zeggen dat dat makkelijker hoverde dan die heli :wink:

Cheers,

Rich 8)

Back