[Verslag] Mijn eerste Quadcopter

Hallo,

Ik heb hem inmiddels helemaal in elkaar gezet. Motors draaien gelukkig allemaal! Tot nu komt het apparaat nog geen centimeter de lucht in. Hij gaat alleen maar rondjes draaien op de grond en dit gaat steeds sneller naar mate je meer gas geeft.

Ik vlieg in 'plus mode' en heb de firmware van kaptainkuk erop gezet.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Stond trouwens gisteren bij een RC winkel met een probleem. Ik liet mijn accu zien en het eerste wat gezegd werd was: Ja die accu is wel heel goedkoop he, je denkt toch niet dat het aantal C dat erop staat ook echt klopt he, naar Nederlandse maatstaven het de helft...

Het gaat dus om jouw Zippy accu's (die ik zelf ook heb).

Stond trouwens gisteren bij een RC winkel met een probleem. Ik liet mijn accu zien en het eerste wat gezegd werd was: Ja die accu is wel heel goedkoop he, je denkt toch niet dat het aantal C dat erop staat ook echt klopt he, naar Nederlandse maatstaven het de helft...

Het gaat dus om jouw Zippy accu's (die ik zelf ook heb).

Je moet mensen niet in de verleiding brengen een nieuwe accu te kopen zonder correcte onderbouwen over je stelling.

Ik vlieg zelf met een 20C 3000mah 3S met een vergelijkbare opstelling en dat is geen probleem. Je kan namelijk ook zien en voelen, als je geen watmeter hebt, als de accu niet kan leveren wat er aan stroom getrokken word. Dan word hij Heet en of zweld op. Is dit niet het geval dan kan je accu prima tegen de belasting.

Heb je misschien een lijstje met de onderdelen die je hebt gebruikt? En wat heeft het totaal ongeveer gekost?

Ik ga binnenkort ook beginnen aan me eerste quad, en deze ziet er zeer leuk uit!

Succes!

Hallo iedereen,

Vandaag mijn eerste en voorlopig laatste vlucht gemaakt. Het ging best aardig, maar ik was iets te enthousiast. Ik heb in totaal 2 setjes props gesloopt, 1 accu, 1 motor en een aantal scheve kokers, best veel al zeg ik het zelf.

De accu was gesloopt omdat de boutjes aan de onderkant de accu telkens doorboorde bij het landen. Dus ik heb een nieuwe motor besteld, 6 setjes nieuwe props en een nieuwe accu. Morgen ga ik even langs de Hornbach om nieuwe kokers te halen.

Zie hieronder het resultaat:
IMG_20120610_183857.jpg

Zoals op de foto te zien zijn de kokers op sommige punten behoorlijk scheef.

@Hierboven
In mijn FP staan alle onderdelen die ik gekocht heb.

Ik heb trouwens nog een vraag, momenteel heb ik deze motors:
hacker Style Brushless Outrunner 20-28M (KDA20-28M)link

Omdat de mount hiervan is gebroken, heb ik maar 2 nieuwe gekocht, 1 reserve. Alleen ik bedenk me nu pas dat ik misschien ook wel losse mounts kan kopen hiervoor, klopt dat?

Ik heb even op internet gezocht, maar ik kon tot nu toe geen passende vinden, hebben jullie enig idee welke ik hiervoor nodig heb en welke ook naar Nederland versturen?

Ik heb tot nu toe deze gevonden: hier

Maar deze versturen niet naar Nederland.

Ik heb inderdaad van die zwarte kruisjes nodig, ik heb momenteel dit gevonden, maar daar zit ook veel accessoires bij die ik niet nodig heb;
link

Ze zijn trouwens ook niet op voorraad zie ik net, dus ik zoek nog even verder!

Daar ben ik weer, ik probeer nu mijn zender te flashen. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Dit is wat de situatie nu is:
foto2.JPG

foto.JPG

En zo zou het moeten zijn, volgens mij komt ditprima overeen met mijn situatie. Ik krijg als foutmelding dat het apparaat niet antwoord, maar de USB doet het wel gewoon en is wel verbonden, daar krijg ik namelijk geen fouten over.
turnig11.jpg

Op de tweede foto lijkt je MOSI (Master Out Slave In) aansluiting op de verkeerde pad te zitten. Zou wel verklaren waarom je deze foutmelding krijgt.

Op het USB apparaat brand een groen lampje. MOSI zit volgens mij goed, misschien op de foto een beetje onduidelijk. Maar mosi zit onder het 'bovenste' bolletje, en niet op het 'bovenste' bolletje.

mosi zit wel degelijk fout..
je moet de soldeer pad er recht onder hebben.

de rode draad zit op een soldeer pad direct naast/op een ic pootje. dat is de verkeerde, je moet hem ff voorzichtig los halen en het soldeer padje eronder pakken.

ik kan duidelijk het onderste "bolletje" zien zonder draadje en het bovenste "bolletje" met draadje.

Als ik de Mosi naar onder verplaats komt hij op de miso terecht. Het kabeltje lijkt direct naast het vierkantje, maar het gaat meteen schuin naar onder waardoor hij dus op het bolletje boven de miso zit. Dit is niet heel goed te zien inderdaad.

Zijn er trouwens nog stappen op de controller die ik moet ondernemen?

Back