[Verslag] My Trex 450XL CDE -> Loop and crash!

Marcel zei:
EN hoe is het ondertussen met de T-rex?

Waar vind ik trouwens goedkoop zo'n Robbe 146 pcm mini ontvanger voor een leuke prijs?
Niet kopen! ontvanger heeft slechts een range van 300 meter

Ehm,ik kom denk ik nooit in een zaal die groter dan 300 meter is,en buiten is 300 meter met zo'n kleine heli ook wel erg ver weg of niet?

NFSavage zei:
Denk dat ik deze week toch even wat harder achter die zender aan ga, want ik wil wel voor de sneeuw dat ding nog een keer zien crashen.
Daar heb ik geen zender voor nodig; gewoon hoog genoeg opgooien ;)

Satoer zei:
NFSavage zei:
Ehm,ik kom denk ik nooit in een zaal die groter dan 300 meter is,en buiten is 300 meter met zo'n kleine heli ook wel erg ver weg of niet?

Hij is dus ook gevoeliger voor inslag van storing. En als je op 200 meter een rol inzet en je PCM gaat in de failsafe dan ploft ie toch gewoon op de grond... Je kan mijns inziens beter een ander RX'je regelen... En het risico niet lopen.

Groetjes,

Ton.

Skidz zei:
NFSavage zei:
Denk dat ik deze week toch even wat harder achter die zender aan ga, want ik wil wel voor de sneeuw dat ding nog een keer zien crashen.
Daar heb ik geen zender voor nodig; gewoon hoog genoeg opgooien ;)

LoL ik heb anders nog wel een 2 kanaals zender. Vol pitch geven met de hand. Opstarten en rennen! LoL

Nou nee ;)
Sarcastisch bedoeld natuurlijk

Paar foto's van vanmiddag:

PB060045.sized.jpg

PB060046.sized.jpg

PB060047.sized.jpg

PB060048.sized.jpg

Zit de ESC daar een beetje goed?
Ik wou de "hoge" stroom aan de linkerkant laten lopen, en aan de rechterkant de "lage" stroom (servo's enz)

Goed plan?

Ik heb het ook zo gedaan. Bij mij zit de ESC wel meer naar voren (half onder de kap, koelelement nog bloot) omdat mijn ontvanger achteraan zit. Ik heb de ESC dus zo ver mogelijk (dat is relatief op een kleine heli) van de ontvanger geplaatst. Ik vlieg al een tijdje probleemloos. Ik heb even problemen gehad met storingen, maar dat lag aan de riem die tegen de staartbuis wreef.

Ik weet niet of het belangrijk is, maar ik heb de ESC met dikke dubbelzijdige foam plakband vastgelijmd om trillingen te vermijden.

Satoer zei:
Marcel zei:
EN hoe is het ondertussen met de T-rex?

Waar vind ik trouwens goedkoop zo'n Robbe 146 pcm mini ontvanger voor een leuke prijs?

een collega piloot heeft ook de mini pcm ontvanger in een trex.
bij de renge check presteerde die zelfs beter dan de 149 DP in zijn raptor :)

niks 300 meter,das een full range ontvanger volgens mij

8 november 2005, 11:45 DING-DONG... Ik heb ook mijn T-REX 450 XL CDE binnen! Helaas kan ik pas dit weekeinde beginnen met bouwen... maarrr ik heb er zin in!

Whahaha LOL!

:lol:

Stuur hem eens naar Align als prototype ;)

@ spirit:
Congrats met je nieuwe aanwinst!
Weet precies hoe je je voelt om te gaan bouwen :)

Heb je de rest allemaal al binnen?
We verwachten ook van jou een verslag!

Uhh ja, volgens de chinees die hem aan me verkocht zou dit het laatste model moeten zijn...

NFSavage zei:
@ spirit:
Congrats met je nieuwe aanwinst!
Weet precies hoe je je voelt om te gaan bouwen :)

Heb je de rest allemaal al binnen?
We verwachten ook van jou een verslag!

Hallo NFSavage. Allereerst complimenten voor je mooie verslag. Ik ben blij met gevoerde discussie en je mooie foto's die me zeker gaan helpen om de heli netjes in elkaar te kunnen zetten. Ook de swashplate en het tandriemwieltje kan ik nu in orde maken.

Het lijkt me erg leuk een verslagje te maken, dat zal ik zeker doen. Ik heb alles binnen. Ik heb in een koop via Ebay mijn spullen gekocht. Eigenlijk kies ik liever zelf mijn spulletjes uit, echter de setprijs was zo aantrekkelijk dat ik geen nee kon zeggen.
Dit is de setup:

Trex 450 XL CDE
Align 3200 kv + 25 A Align controller
2 x 3S 1800 mAh lipo's
GWS gyro
4 TowerPro 9g servo's
Trainingskruis met balletjes
220 V lipo lader

Ik weet dat het niet allemaal het beste van het beste is, maar ik was in het totaal, inclusief verzendkosten 310 euro kwijt. Daar kon ik het niet voor laten gaan. Ook ik heb een beperkt budget en kan nu tenminste voor het eerst lekker buiten vliegen. Het heli vliegen in een hal is erg leuk, alleen zomers is dat natuurlijk wel anders.
Erg heftig hoeft alles ook niet worden uitgevoerd. Ik kan hoveren met de staart in alle richtingen en een beetje hobbelend rondjes maken. Lijkt me geweldig om dit met een trex te kunnen doen :P

@NFSavage:

Ik heb nog een vraagje. Ik zie dat de canopy nog langs de rand afgesneden moet worden. Is dit moeilijk? Zo, ja heb je nog tips?

Hey Spirit,

Leuk dat je me verslag mooi vind! Heeft het iig nog nut gehad!
Thanks!

Dat is een heel mooi prijsje! Zal ik hem ook niet voor laten liggen!
Heb je al een zender op het oog?

De canopy moet inderdaad uitgesneden worden.
Ik heb het met de schaar gedaan, en dan mooi afronden met een schuurpapiertje. Eerst grof, en dan steeds fijner.
Kost je wel even tijd, gewoon lekker op de bank een flipmje erbij en schuren! De luchthappers aan de zijkant zijn even moeilijk en vervelend.
Tja tips.. eeuhm, ga er even goed voor zitten en neem de tijd.

Suc6!

Hallo NFSavage,

Met dank voor je tips. Ik zal het op dezelfde manier aanpakken. De tijd is niet zo belangrijk, als het maar mooi wordt. Een zender heb ik al. Het is een Sanwa RD8000. Ik heb deze een jaartje tezamen gekocht met een Hummingbird Elite. Natuurlijk wil ik graag je TREX vliegervaringen vernemen!

anders ik wel me msn blijft kniperen en dan heb ik het nog niet eens over het eelt op me vingers maar wel leuk hoor een ander helpen

Hallo,

Nou ik heb behoorlijk wat tijd zitten prutsen om de swash plate van elkaar los te maken. Het lukt me niet. Ik ben bang als ik nog meer geweld ga gebruiken dat de boel stuk gaat. Ik heb wat artikelen gelezen over het probleem en ze konden in de hand het ding uit elkaar halen.

Dit is een interessant stukje op runryder.
http://runryder.com/helicopter/t214170p1/?highlight=swash+AND+trex

Wat kan ik nog doen? Is het een idee om de lagerring op voorzichtie op te warmen?

Kan het misschien zo zijn dat er een nieuw type swash plate is? Namelijk wat foto's bekeken van kapotte swash plates en die zien er wat anders uit dan de plate die bij de XL is geleverd.

Nog even een berichtje. Het is nu half twee 's nachts en stop er nu mee. Ik heb geprobeerd het tandriemwieltje van het asje te halen, maar ook hier geen succes. Ik krijg het er niet vanaf. Wie heeft ervaring??

Ik heb mijn swash ook niet uit elkaar kunnen krijgen.
De swash in dat artikel op runryder is een alu swash.
Ze hebben het daar namelijk over de SE versie.

Het staarttandwieltje heb ik er wel af gekregen.
Aan weerskanten opwippen met een schroefendraaier.

"Plop" hij vloog er zo vanaf ;)

Back