[Verslag] My Trex 450XL CDE -> Loop and crash!

NFSavage zei:
Ik heb mijn swash ook niet uit elkaar kunnen krijgen.
De swash in dat artikel op runryder is een alu swash.
Ze hebben het daar namelijk over de SE versie.

Het staarttandwieltje heb ik er wel af gekregen.
Aan weerskanten opwippen met een schroefendraaier.

"Plop" hij vloog er zo vanaf ;)

Hoe heb je de schroevendraaiers tussen het lager en het riemtandwieltje gezet? Of heb je deze op een andere manier ingeklemd?

Even een foto voor je gemaakt:

PB120051.sized.jpg

PB120050.sized.jpg

Zo van bijde kanten opwippen.

"plop"

Wat fijn dat je even een foto voor me hebt gemaakt! Het is helemaal duidelijk. Wat betreft de swash plate weet ik het ook niet. Ik heb met behoorlijk wat kracht geprobeerd de binnenkant los te drukken van de lager, echter dit lukt absoluut niet. Kan het niet zo zijn dat Align (weer) iets verandert heeft aan de swash plates?

Dag heren!

Een tijdje geleden hier wat gepost te hebben...
Na wat vreemde prive omstandigheden en druk met stage ben ik weer helemaal terug in het modelbouw wereldje.
M'n savage project is bijna klaar en de mijn trex maakt ook weer vooruitgang.

Ik ben vol achter een zender aan gegaan en het is uiteinderlijk een FF7 met een lexors octava 8 kanaals ontvanger geworden!

Daarnaast heb ik samen met een goede maat een trainingskruis in elkaar geknutselt en die mag er ook wel wezen:

DSC00064.sized.jpg

DSC00065.sized.jpg

DSC00066.sized.jpg

DSC00067.sized.jpg

Het idee heb ik een beetje van michel gejat, maar beter goed gejat dan slecht verzonnen. Hij lijkt misschien wat aan de zware kant, maar dat valt reuze mee! Het kruis heb ik wat bol gemaakt waardoor hij ook nog iets veerkracht heeft.

Tell me what you think!

Ohw w8!

Kwartje valt geloof ik!
Maiden flight? Right?

LoL

Eind van de week ontvang ik als het goed is de zenderset (wat een woord speling zeg). Dus ik hoop van het weekend :)

Ik zal er meteen een maiden crash bij doen!
Hebben we die in ieder geval ook gehad!

Ziet er goed uit!!

Zal mij benieuwen de eerste vlucht, maar ga eerst maar eens je zender op zijn gemak instellen en voor 200% zeker weten wat je doet en dat het goed staat. Als je hulp nodig hebt weet je ons wel te vinden ;)

En laat die crash maar achterwege hoor.....

ja wel hij heeft hem besteld.
topper doe je wel ff rustig aan en zoek eerst goed uit hoe de zender werkt voor dat je het gaat probeer en.
ik hoor wel waneer hij er is.

Bedankt jongens voor de reacties!

Haha ik laat het crashen nog wel even zitten dan!
Zal ongtwijveld nog wel eens gaan gebeuren.

Ik neem alle tijd voor het instellen van de zender.
Ik heb al heel veel research gedaan hoe ik hem in moet stellen en in welke volgorde. Ik verwacht niet al te veel problemen, alleen dan het instellen van de ESC. Ik weet jullie te vinden!

Heb trouwens nog een vraagje over de GY 401.
De handleiding heeft het steeds over normal en AVCS operation modes.
Is snap niet precies wat ze bedoelen, waarschijnlijk de linker schakelaar (on-off). Is AVCS dan niet gewoon hun begrip voor headinghold?

Bedankt

Whahah LoL

Probeer het nog altijd op de wc te doen,
Maar ben ben bang dat ik het met de maiden in m'n broek doe!

:D

Thanks peter! Just want to make sure ;)

vlieg zelf met bijna de zelfde setup
swash nog heel en het tandwiel ook
en vlieg toch behoorlijk extreem
heb het van te voren wel gecontroleerd maar alles was en is nog steeds in top conditie
het is en blijft gewoon en RUIG machientje
succes met de maiden

Dankje denny! Kan het wel gebruiken!

Goed nieuws!!! Vandaag stond de postbode aan de deur met in zijn hand een geweldig mooi pakje!
Naja pakje.... Een gigantische doos.
Inside een veel kleinere doos met als inhoud een Futaba FF7!
Daarbij een lexors octava ontvanger, ferriet ring en wat loctite.

DSC00073_001.sized.jpg

DSC00074_001.sized.jpg

DSC00075.sized.jpg

Setup tot nu toe:

DSC00081.sized.jpg

Heb nog een beetje moeite met het plekje voor de gyro te vinden.
Wil hem liever niet bovenop hebben.
Op de ontvanger lijkt me een beetje onhandig.

Zit er nu aan te denken de ontvanger aan de zijkant van het frame te maken en de gyro achterin op de "grond" te zetten. Mogelijk?

Iemand een andere suggestie?

Ik heb bij mijn X400 de gyro achterin op de grond staan en de ontvanger er op zijn kant tegenaan geplakt, de servoconnectors wijzen dus opzij.

Zorg dat er geen motor of regelaarkabel langs de gyro loopt, die gaat daardoor vreemd doen.

Er zijn al veel mensen die dit probleem opgemerkt hebben, ikzelf heb een heel klein gyrootje wat veilig aan de zijkant van m'n frame zit.
Mogelijke oplossing met 401:
rex%205.jpg

Het is alleen een heel ander frame.

Toch bedankt heren!

Heb uiteinderlijk besloten een plankje te maken zoals michel pet het ook heeft. Vanavond als holbewoner naar de discotheek dus zal er morgen met een kater aan moeten werken. Laat ik dat programmeren nog wel even zitten ;)

K'houd jullie op de hoogte!

Whaha LoL!!!

Ben nu net terug van de stad. Beetje moeite met niet in slaap vallen...
;) Zo veel hollen heb ik niet gezien, of ik ben het al vergeten... ;)
Was wel ouderwets gezellig :)

Maargoed, back on topic.
Ik heb het plankje voor de gyro en ontvanger klaar. "Morgen" installeren die hap! Foto's zullen volgen!

Voor nu, weltruste... En slaap zacht!

Back