[Verslag] My Trex 450XL CDE -> Loop and crash!

accu is waarschijnlijk af..... als hij eerder inzakt dan anders gewoon vervangen. 40keer is niet zo heel veel maar 60 is meer normaal. Lipo's gaan nu eenmaal snel achteruit soms. Verschilt per merk

Probeer hem eens bij iemand aan de computerlader te hangen, die heb jij niet toch?

Gewoon ontladen en kijken hoeveel milli Ampère je kan laden, dan weet je meteen wat je nog aan capaciteit over hebt.

Hey,

iedere keer als je akku inzakt, heb je blijvend schade toegericht aan je akku. Het beste is een timer in te stellen als je gaat vliegen, en dan voor de akku inzakt te stoppen.
Met name stroom trekken met ingezakte akku (net even opvangen terwijl je akku al leeg is) is funest.

Als je met de timer vliegt, blijft je akku (ook onbekende of slechtere merken) véél langer goed en heb je veel meer plezier van je akku's.

Groetjes van Aldert

Bedankt heren voor de antwoorden!

Ik heb zojuist de lipo weer vol geladen en heb opnieuw alles door gemeten.
Ik kom nu op:

4,19
4,24
4,19
-----
12,62

Ik heb er verder geen verstand van maar dit zal toch nog wel redelijk goed wezen.

@ Tadango: Hmm nieuwe halen dus.... Ik heb er toevallig net vrijdag 1 besteld, maar wil graag weten hoe het komt, ik moet er natuurlijk wel wat van leren. Misschien is mijn BEC niet meer goed?

@ amstel76: nee ik heb geen computer lader, gewoon een simpele robbe lipoly geval die als ik met niet vergis jij ook hebt. Heb zo ook nergens iemand in de buurt die er wel een heeft.

EDIT:

Las zojuist het stukje van Aaalie.
Ik heb altijd met timer gevlogen. Hij stond in het begin op 11 min. Als de zender begon te piepen hoorde ik de headspeed ook lager worden. Ben ook altijd direct gestopt.

Maar de laatste tijd heb ik de timer vaak moeten verzetten.
Van 11 naar 10 naar 9 naar 8,5 en nu moet ik hem al op 4 min zetten?!
Wordt te gek toch?

De bec smeet hem gisteren gewoon uit de lucht, totaal onverwacht.
Noodlanding moeten maken en gelukkig zonder schade.

Dat pakket kan je toch beter even balanceren, heb je geen balancer dan gewoon per cel opladen.

En je wil graag weten hoe het komt, lees dit topic even door en met name het stukje van JD ;)

Nouja te laat, je pakket zal flink in capaciteit achteruit zijn gegaan. Zoals ik al zei als je wil weten hoeveel moet je hem even bij iemand aan de computerlader hangen. En helemaal afschrijven hoeft natuurlijk niet, even het pakket balanceren en dan is hij weer prima in orde, nouja met flink wat capaciteit verlies natuurlijk.

capaciteit zeg weinig over hoe een accu zal presteren. De accu wordt slechter waardoor de inwendige weerstand omhoog gaat. Effectief haal je er bij een hogere belasting dan heel weinig uit terwijl bij 1 of 2 A er nog de volledige capaciteit uit kan komen.

over inzak gesproken,

bestaat er geen apparaatje die je op je accu zet, en vervolgens op je zender de spanning verschijnt, zodat je weet wanneer je moet stoppen?

gr. Rik

Dag heren!

Afgelopen zondag (7 mei) toen jullie met z'n allen in Utrecht zaten had ik een andere RC meeting voor mijn Monster truck.
Ik baalde er zo van dat die 2 meetings op de zelfde dag vielen en kon dus moeilijk kiezen. Om toch maar van bijde kanten wat te beleven heb ik mijn trex toen maar mee genomen ;)

Ik had wat weinig ruimte en het waaide die dag behoorlijk hard, dus het is niet al te spectaculair. Toch aardig onder controle weten te houden.

De landing was iets minder, denk dat het net een windvlaag was die hem zo hard neer smeet.

Dit is resultaat na zo'n 50-60 accu ladingen vliegen.
Beetje op niveau?

Hier het filmpje dan:
http://www2.rc-flying.com/movies/1147293699heli.wmv

Hier nog een aantal foto's van die dag:
aao.sized.jpg

adl.sized.jpg

aay.sized.jpg

Hier mijn andere hoogvlieger:
acw.sized.jpg

Bedankt voor het kijken

ziet er toch strak uit NFSavage. ik doe het je nog niet na. :oops:

BTW vlieg je nog steeds met dezelfde pitch en throttle curve als eerder bescheven in dit toppic?

ja, mooi, ik vraag me af of die savage ook zo rustig neer gekomen is al die heli :D , heb je daar geen filmpje van met van die hoge jumps ?

Wheely zei:
ja, mooi, ik vraag me af of die savage ook zo rustig neer gekomen is al die heli :D , heb je daar geen filmpje van met van die hoge jumps ?
Dat is :ontopic: :wink: maar zeker mooi gevlogen. Wat was je vorige heli? En wat voor verschil merk je zelf wat de moeilijkheidsgraad betreft? Niet het nerveuse Trex gedrag maar overig........... :roll:

als je me duidelijke omschrijving begrijpt :wink:

gr,

niels

Dank alleen voor de reacties!
Begin er een beetje van te blozen :oops: ;)

BTW vlieg je nog steeds met dezelfde pitch en throttle curve als eerder bescheven in dit toppic?

Pitch wel zo gebleven.
Throttle is nu:
0 - 50 - 80 - 90 - 100

ja, mooi, ik vraag me af of die savage ook zo rustig neer gekomen is al die heli Very Happy , heb je daar geen filmpje van met van die hoge jumps ?

Ja savage nog altijd in order!
Sprong mooi als backflip afgemaakt, beetje mijn sig en specialiteit geworden bij die meetings.
Hier een filmpje, die hoge backflips helemaal op het eind. Jammer van de camera stand:
http://www2.rc-racingcars.com/movies/1147276089geldermalsen07052006.wmv
(voor de lief hebbers)

Wat was je vorige heli? En wat voor verschil merk je zelf wat de moeilijkheidsgraad betreft? Niet het nerveuse Trex gedrag maar overig

Hiervoor aan het prutsen geweest met een DF 04
Meer woorden wil ik er niet aan kwijt. Dit is een echte heli.

Gaat toch prima? Haal dat kruis er maar af joh.. Die is duidelijk niet meer nodig

Begint zelf ook al te kriebelen om hem er onder weg te halen, maar wil eerst de nose-in er wat meer in hebben.

Aaalie zei:
NFSavage zei:
Begint zelf ook al te kriebelen om hem er onder weg te halen.

Direct doen! Ziet er goed uit :D !

Gr.A.

Haha ;)

Hij is er inmiddels al een week af...
"Ging" echt lekker! Eerste keer landen was wel even knijpen, maar het zit puur tussen de oren. Heb hem echt niet meer nodig! :)

Ondertussen heel wat voortgang gemaakt.
Ik heb de eerste cirkels gemaakt (blijven moeilijk)
Nose-in hover gaat nu zonder knikkende knieën (alleen nog wat lager nog )
Stall turns gaan nu helemaal verticaal! Die zijn ook heerlijk!
Paar keer een 540 stall turn gemaakt.
En rustig 8tjes vliegen zit er nu ook goed in.

Oftewel, het ging super!
Tot vandaag...

Was de cirkel aan het oefenen.
Bocht te wijd... Ouch boom...
Just leave it with that...

Weinig schade:
Tailboom krom
Main shaft korm
Feathering shaft krom
Canopy gescheurd
(en een zwaar beschadigde boom)

Niet slecht!

NFSavage zei:
Hij is er inmiddels al een week af...

Hij staat anders nog steeds in mijn "sub filmpjes sub heli modelbouw map" :wink: . Probeer je snelle pirouette steeds iets langzamer te maken. Tot je hem zo langzaam kan, dat je op iedere plek even kan stoppen. Zo leer je hem erg goed kennen.
T-rex, stevig modelletje. Jammer van de boom :wink: .

Groetjes van Aldert

Back