Verslag nieuwbouw Robbe Prinzess

20230525_222340.jpg
20230525_222346.jpg

een gebruikte brusless uit een auto pas gemaakt op de buitenboord motor, geen idee hoeveel watt deze levert maar aanzienlijk meer dan de oude Mabuchi 540, ik laat hem lucht gekoelt, ik hoop dat de ventilatie in de kap voldoende doorwaait, zoniet kan ik hem alsnog waterkoelen.

De volgende uitdaging zijn de stickers met de naam Prinzess erop.

Niet meer te koop en laten printen kost de hoofdprijs.

Ik heb het volgende bedacht; ik maak de logo’s in PainshopPro en maak ze op de juiste grootte , dan laser printen op Decal plastic, echter dat is doorzichtig en de achtergrond is zilver………

Ik heb overwogen om dan eerst de achtergrond met een chroom spuitbus op de boot te spuiten en daar de Decal op te plakken, echter is de chroom uit een spuitbus nooit echt hoogglans.

Na het nodige denkwerk heb ik bedacht dat ik de decals op radiator isolatie plakband te plakken en ze dan weer uit te knippen/ snijden.

Tot zover het resultaat, zie onderstaande foto’s.

20230603_194111.jpg
20230603_194121.jpg
20230603_194224.jpg

raam gemaakt ziet er op zich goed uit maaaar , op de boot blijkt dat de bank er niet uit kan , het raam is net te klein, tegenslag moet weer helemaal op nieuw............... helaas maar de techniek van het buigen met de föhn op de mal werkt goed.

Laatst bewerkt:
ach , krijg je ervaring met ramen maken, ;)
zag er anders wel heel geslaagd uit, raam eveneens afneembaar maken is misschien meer werk dan nieuwe maken?

20230605_141509.jpg

toch een nieuw raam gemaakt , iets groter en dan op de bandschuurmachine op maat gemaakt, eerst met 2 komponenenten epoxy lijm vast gezet

20230605_225329.jpg

het originele raam zit met een u vormig rubber profiel op de boot gelijmd maar is heb dikker plexiglas gebruikt dus eerst vast gelijmt en daarna met zwarte sikaflex afgekit, opties het zelfde effect

even een vraag aan de ervaren gasten en/of moderator: alle foto's worden horizontaal geplaats ook de verticale/ staande foto's , zelfs als ik ze 90 graden draai en upload staan ze liggend, zo horen ze niet maar kan ik dat aanpassen ,?? ik zie het niet in het kopje bewerken dat is alleen voor de teksten..............

alle foto's worden horizontaal geplaats ook de verticale/ staande foto's , zelfs als ik ze 90 graden draai en upload staan ze liggend, zo horen ze niet maar kan ik dat aanpassen
Dat kan je niet op het forum aanpassen. Je "smart"phone is te slim, die weet hoe je het toestel gehouden hebt. Het forum kan hier geen weg mee.
Je kan dit eenvoudig zelf oplossen met een PC of laptop.
Je plaatst de afbeeldingen op de computer, opent ze in om het even welk fotobewerkingsprogramma, draait ze indien nodig, snij een klein beetje bij en bewaar. Gegarandeerd staan ze na opladen op het forum zoals je ze laatst opgeslagen hebt.
Ik open ze dan ook nog eens in Paint om te resizen, zodat ze niet waanzinnig groot zijn en te belastend bij het opladen.

Succes met de fotobewerking en het bootje :)

Als je de foto’s in een album op MBF plaatst, kun je ze ook roteren.

Dit is gedaan door jouw foto in mijn album te plaatsen, te roteren en hier weer te plaatsen.
Geen PC nodig.

Laatst bewerkt:
Back