Wegens de vele positieve berichten en telefoontjes, zowel privé als in dit verslag heb ik besloten na enige dagen van bezinning om dit verslag dan toch maar af te maken. Ook heb ik gelezen dat de rust weer een beetje is weer gekeerd. Voorlopig hou ik me alleen bezig met mijn eigen verslag en koester ik dan toch de hoop om in de toekomst weer op de oude manier verder te kunnen.
Tevens wil ik iedereen bedanken voor de berichtjes en steun
Ik heb gezien dat
@*Hans* enkele foto's heeft geplaats, nog bedankt daarvoor Hans.
De foto's die nog ontbreken zijn die van de details die ik heb aangebracht op de dekken en tegen de verschansing zoals; nagelbanken, kruishouten en knechten,
Op de foto hieronder zijn de kruishouten tegen de verschansing van het achterschip te zien en de knecht die tussen de bezaan mast en het stuurhuisje staat. De knecht is voorzien van twee klampen aan beide kanten.
Braadspil + de gaten aangepast voor de fokkemast en de boegspriet,
Op het dek tussen de opbouwen is een grote knecht geplaatst rechts schuin achter de grote mast + een nagelbank voor de mast. aan de voorkant aan beide kanten een nagelbank met 4 korvijnnagels en achter aan beide kanten een kruishout tegen de verschansing,
En het hele plaatje, waar de dekken zijn behandeld met transparante matte lak op waterbasis en de opbouw is behandeld met Danish-oil,
Tenslotte heb ik de geschutpoorten voorzien van een ring en kabeltje en de scharnieren, ook heb ik de standaard nog een tikkie aangepast omdat deze wat minder stabiel bleek te zijn, tevens is de hele romp in de D-oil gezet.
Hiermee is de romp volledig afgebouwd en ga ik binnenkort beginnen aan het mastwerk, ra's enz.
Hans liet al weten dat ik i.p.v. messing, koper heb gebruikt voor de vingerlingen, dit is wegens de kleur die zo wat beter uitkomt.