ik heb een fox zweefvliegtuig gemaakt, dit is mijn tweede gemaakte vliegtuig, mn eerste staat hier: eerste.
dit is een echt low-budget zwever van depron(6mm), elektronica heb ik uit een ander vliegtuig gehaald. dit is gebouwd in 3 dagen, elke dag 1,5 uurtje werken
M'n 'werkbank' is zeer simpel, gewoon zo'n camping tafeltje, met een stenley mes, een zakmes, polymax kit en schuurpapier.
de tekening, gegapt van google

even overteken en op schaal doen

grote tekening af

overtekenen op het depron

uitgesneden stukje romp

alles uitgesneden, alle delen geplakt met polymax en richtingsroer aangebracht

zijkant

met hoogteroer, servo's en batterijbox

nog te doen:
de ontvanger
stuurstangen moet nog komen.
alles mooi schuren + kit wegschuren
eventueel verven
de vleugels gebruik ik van mn andere vliegtuig, omdat ik het juiste materiaal voor vleugels niet meer heb en heel duur vind.
ik zie nu pas, dat het volgens mij zeer moeilijk word om de vleugels te plaatsen, want net boven de servo, zit het zwaartepunt en daar hoort volgens mij de vleugels te zitten, toch?:S
nog 1 vraagje, hoe kun je op depron verven? lieftst wil ik het Zweevertje wit hebben, is waterverf goed, of zal dat door de depron doorgaan en te zwaar worden?
dit is een echt low-budget zwever van depron(6mm), elektronica heb ik uit een ander vliegtuig gehaald. dit is gebouwd in 3 dagen, elke dag 1,5 uurtje werken
M'n 'werkbank' is zeer simpel, gewoon zo'n camping tafeltje, met een stenley mes, een zakmes, polymax kit en schuurpapier.
de tekening, gegapt van google

even overteken en op schaal doen

grote tekening af

overtekenen op het depron

uitgesneden stukje romp

alles uitgesneden, alle delen geplakt met polymax en richtingsroer aangebracht

zijkant

met hoogteroer, servo's en batterijbox

nog te doen:
de ontvanger
stuurstangen moet nog komen.
alles mooi schuren + kit wegschuren
eventueel verven
de vleugels gebruik ik van mn andere vliegtuig, omdat ik het juiste materiaal voor vleugels niet meer heb en heel duur vind.
ik zie nu pas, dat het volgens mij zeer moeilijk word om de vleugels te plaatsen, want net boven de servo, zit het zwaartepunt en daar hoort volgens mij de vleugels te zitten, toch?:S
nog 1 vraagje, hoe kun je op depron verven? lieftst wil ik het Zweevertje wit hebben, is waterverf goed, of zal dat door de depron doorgaan en te zwaar worden?