Het was nog even flink doorwerken zaterdag, maar het is gelukt. Ik heb zo'n 20 minuten gevlogen, waarbij 2300 mAh (van de 3300 mAh) is verbruikt. Het moet dus goed mogelijk zijn een half uur op een accu te vliegen.
Het maximale stroomverbruik met de 14x10 APC E prop is 30A. Ik denk dat mijn motor geen 900kV, maar 700kV is. (verkeerd gelabeld)
Het bleef bij dat ene vluchtje, aangezien het al aardig laat op de midddag was, en ik ook nog even de hydro en de duplex delta uit wilde laten.
Ik ben eigenlijk helemaal vergeten om foto's te maken. Komt een volgende keer wel weer.
Met flaps down kon ik de kist bijna in de lucht tot stilstand brengen, tegen de wind in.
Vol gas kan ik onder een hoek van 60° omhoog. (misschien lukt loodrecht ook wel, maar daarvoor stond er gisteren te veel wind). Tevens mag de motor een tikkie meer downthrust hebben. Bij gasgeven wil de kist nogal graag omhoog.
Ik moet maar eens sleeplijnkoppeling inbouwen, zodat er kleine zwevers omhoog kunnen worden getrokken. Verder wil ik een voorziening maken om de digitale camera aan de zijkant van de romp te bevestigen, en ik heb een 1,2m parafoil liggen waar een bestuurbare parachutist onder moet komen... Zat plannen dus.
Maar ik heb ook vernomen dat we 16 april voor het brevet kunnen opgaan. Dat wordt nog even stevig oefenen.