Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ik had hiervoor een V100D01. Net zo klein als de Genius maar dan fixed pitch. Ding was een ramp binnen. Elke crash was een bak schade. De Genius is CP maar ik heb er binnen nog nooit schade aan gehad en hij heeft echt wel nare klappen gemaakt.
Bij de mcpx in de woonkamer heb je wel vlot schade. Buiten boven gras is de mcpx ook redelijk onverwoestbaar maar als je hem met een behoorlijke snelheid achter de centrale verwarming parkeert is er toch wel degelijk altijd iets stuk. De Genius heeft ook dat soort klappen altijd overleefd.
Om die reden durf ik wel een V120D02S te nemen. Natuurlijk kan die nooit zo robuust zijn als de Genius maar als ik de reviews mag geloven is hij best stevig. Enige wat je zult slopen zijn af en toe de gears. Maar die kosten weinig dus kan ik mee leven. Verder zijn er "slippy clutches" in de handel als mod voor de V120 om je gears te beschermen.

:eek:mooi met dat kleine spul,

ik heb gisteren over na gedacht,
wat doe je met zo veel heli’s en wat gebruik je wel,
blijf toch bij de grotere klas,

gisteren de Benzinetrainer buiten gehad,
met een gewone schroevendraaier en een imbus setje
kom je en heel eind verder,
en het gaat ook ma zonder bril,

crashen moeten ze wel niet,
maar het vlieggedrag en je eigen vliegstijl zijn toch met zo'n ding buiten anders.

als het ma niet meer zo sterk waait, moet nog die Bell naar buiten met nieuwe instellingen.

Nog een keer, het heeft niks te maken met groot en veel geld,
nee, voor mij is het vlieg plezier groter met bv. ook een 600er nitro,
geweldig,
:banana:waar en andere liever met zo'n kleintje inverted vliegt, ook leuk.

Tsja, wat moet je met zoveel heli's. Ten eerste ben ik een ouwe verzamelaar :) Vind het gewoon mooi zo'n collectie. En daarnaast is het ook een beetje zoeken naar wat bij me past. Daarom is bijvoorbeeld de Gaui 500 sized heli verkocht. Dat was het niet voor me. Wat ik helemaal niet vlieg verkoop ik. Wat ik wel vlieg blijft in de hangar. Kan best zijn dat de 450 er ook uit gaat. Maar kan hem ook laten staan voor een later moment. In de verkoop krijg je er nauwelijks wat voor en wellicht wil ik die wel weer een keer vliegen. Hij staat namelijk niet in de weg.

dat is 'm, je krijgt niks meer voor en als die niet in de weg staat,

.. voor mij is begin 500 sice,
die 450 en 250 gaan na 100 vlieguren uit het sortiment denk ik,
(waar ik dan toch nog zeg, die 250 heeft wat)

die vent heeft gelukkig gereageerd, maar ik ga echt dood hier tijdens het wachten. ik heb echt geen geduld xD wacht nu al een week. ik wil die 250 :P heb ik eindelijk zeeen van tijd tijdens de vakantie, moet ik wachten op een heli xD normaal vlieg ik maar eens in de maand ofzo door tijdtekort(lastige studie xD)

Ik neem aan dat de verkoper z'n centen ook vlot wil. Moet hij ook z'n spullen vlot opsturen.

ja hij zei eind vd week stuur ik em op vorige week en nu zegt ie vandaag of morgen op de post, maar beter stuurt ie hem vandaag op :( hij had zn geld vorige week zondag al

Ik heb meer dan 2 manden geleden 6 lipos bestelt en betaalt,
tot nu toe alleen 3 gekregen en die winkelier heeft gegarandeerd, dat ze binnen korte tijd (tot uiterlijk 10-7-2012) geleverd worden,
2 weken geleden ben ik weer in de winkel gewest en vroeg mijn geld terug,
op vele e-mail en vaak in de winkel gaan, is dat geld nog niet overgemaakt,
wat moet je nou met zo mensen nog doen,
is toch ook niet eerlijk:2gunfire::agrue:

dat soort leveranciers geven de modelbouw een nare bijsmaak.

ik heb dit pasgeleden ook gehad, en is de oorzaak dat m'n neonblaze SE (m'n profiel foto) nu een V400D02 van walkera is geworden.
de onderdelen waren besteld, maar na een maand wachten steeds weer hetzelfde antwoord: de onderdelen zijn onderweg :2gunfire::2gunfire::2gunfire:

uiteindelijk de order gecanceld, en via internet de nodige zaken binnen een week thuis.
alleen geen C.uk spul, maar wie ligt daar nu van wakker??;)

Niemand want de neonblaze was sowieso al een rebranded Walkera :mrgreen:
:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

't is geen heli beslommering maar: m'n N.E. extra 300 heeft een andere motor.
bij de laatste keer vliegen haperde het ding voortdurend, werd er gek van! :mad:
vandaag een tweede motor erbij gepakt en dat haperende onding vervangen.:2gunfire:

best lastig sleutelen in zo'n klein schuimpje:rolleyes:
eigenlijk wil ik een grotere kist met retract's, maar dat is vanwege m'n veld niet mogelijk :???:
véél te hoog gras, en geen verhard stuk om op te landen

groet,
Hoogvlieger

Ik moet m'n Champ nog een keer vliegen. Maar dat dwarrelding kan eigenlijk alleen bij vrijwel geen wind :) Dus dat gaat nog wel even duren :mrgreen:

Ja is leuk ding. Maar wel vreselijk wennen. Heb er nog maar 1 keer mee gespeeld en dat was nog niet echt een succes. Deels door wind en deels door mij.. Maar we krijgen vast nog wel windstille zomeravonden en dan probeer ik het nog wel een keer. En wordt het niks dan hou ik er weer mee op. Heb ik het tenminste geprobeerd :)

is het zo moeilijk?
een heli is toch moeilijker te besturen dan een plankie??

Ik vind het moeilijker :mrgreen: Het zou makkelijker moeten zijn maar het feit dat je niet even in hover kunt vind ik knap lastig. In de sim gaan vliegtuigen me vrij makkelijk af maar zo'n klein schuimpje viel best tegen. Kreeg hem ook lastig de bocht door. Maar kwam ook door de wind hoor. Moest teveel tegelijkertijd doen denk ik.

is het een 3ch?
dan kan ik het me wel voorstellen, de wind belet deels als het ware de draai.
een vliegtuig in hoover... een osprey of een harrier misschien?? :mrgreen:

Back