Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

ja, zijn wel pittige vlagen,
soms is het op mijn vliegplek nog goed om te vliegen en
iets verder op richting Zoetermeer op het open land
word je van het fiets gewaaid

Mijn vliegplekken zitten aan de rand van het dorp. Dat is niet te doen qua wind. Zelfs de hexacopter gooi ik nu de lucht niet in. Die zou het opzich nog wel redden maar relaxed is het niet. Een heli gaat nu helemaal niet lukken.

jij woont ook niet dichter bij de kust CHOW,
misschien met de fiets, ja dat kan, grappje, hahaha

Nee, is zelfde afstand denk ik. Met de auto rij ik als alle verkeerslichten op groen zijn in een kwartier naar Noordwijk aan Zee. Dus echt ver zit ik er niet af.

Dan moet je aan de rand van het dorp ook stevige wind hebt zodra je alleen vlakke akkers hebt zoals hier het geval is.

wat ik net zeg,
op het open land richting Zoetermeer bijna niet te fietsen,
en net een foto uit mijn ram op de fliet
en het bijna rustige water:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij de straat uit en dan eindig je dus in agrarisch gebied. Dat lijkt een vlieg walhalla maar schijn bedriegt. Tís allemaal van boeren en je kunt er ook niet op. Is omgeven door sloten. Dan zou je toestemming moeten hebben van een boer maar denk niet dat die zitten te wachten op wildvliegers. En dan blijf je ook nog de wind houden uiteraard.

akker.jpg

Net maar weer de Genius gevlogen. Heb gelijk na de vakantie de mainmotor even los gehaalt en met locktite weer vastgezet. Ook gezorgd dat de pinion wat beter op de maingear aansluit. Daarna de heli paar dagen laten staan en dus net weer gevlogen. Als een zonnetje gaat ie weer. Merk ook dat die 2 weken regelmatige sticktime best hebben gewerkt. Ik kan in de woonkamer nu extreem gecontroleerd vliegen. Dus niet door de woonkamer racen maar echt met controle vliegen. Moet dus weer snel 2 weken op vakantie.

Nou die boeren,
bij een boer woord ik helemaal weggestuurd, die dacht dat ik met een echte heli kom,
en die andere zegt gewoon ja,
maar later bleek, dat het land van de Provincie Zuid-Holland is gekocht, en dat da ergens over 100 jaren een bos aangelegd word,
dus de Provincie geeft geen toestemming,
letterlijk:
''Je kan wel aanvragen, maar dan kreeg ik die aanvraag weer in de hand en dan woord ze afgewezen, punt.''
Heel verschillen dus,
Maar van 20 mensen die komen kijken vinden het 19 leuk.
(voor nieuwe lezers: Ik ben wildvlieger, en bij heli’s groter mat 450 gaat een begeleiding mee).

bij een boer woord ik helemaal weggestuurd, die dacht dat ik met een echte heli kom

Ik ga hier ook niet bij boeren lopen zeuren om een vliegplekje. Ze zien me al aankomen. Geven ze mij toestemming en een maand later staan er 30 man op z'n land. Ik ga gewoon kleiner vliegen. Dan is het probleem opgelost. Want als er dan wel een veldje is die geschikt is dan is het een speelplek voor kinderen of een honden uitlaatplek.

ja dat is het probleem met grote heli’s,
je hebt meteen 'n paar mensen die kijken,
da achter in de rij de eigenaar,
en in de achterste rij de politie of de provincie,
geeft het geen plek meer in NL war dat mag?

Mensen kijken sowieso wel. Zelfs als ik met een micro vlieg. Alleen valt een brandstof heli rond de 600 sized uiteraard wel meer op.

kijken is geen punt.
het word pas een punt als ze dichterbij die draaiende hakmessen komen...

DNT is een Noors reisbureau voor wandelvakanties. Ik denk dus dat Uwe hem zelf moet gaan halen op een bergtop ergens rond Oslo.

ik was laatst ook weggestuurd door een boer maarja vlieg daar nog steeds alleen ga nu zn land niet op maar stijg op vanaf t fietspad en vlieg over zn land. alleen als ik zou crashen ga ik erop en dat vond ie niet erg.

wel heerlijk zon 600size fbl, geen last van wind at all :D

Back