Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Owwww... shit... dan heb je me bijna ingehaald Chow.....
eind volgende week op zijn laatst denk ik, waarschijnlijk al flink eerder....:D

Groet, Bert

De winterstop maakt mij ook wat rustiger hoor :) En ik heb straks ook niks meer te knutselen..

En ik heb straks ook niks meer te knutselen..

Da's niks wat een cheap-ass HeliArtist rompje o.i.d. niet op kan lossen....:p

Groet, Bert

PS: maar op dit moment ben ik alweer 2 berichten uitgelopen, hahaha

De 250 is nog 2-3 uurtjes knutselen en dan is ie wel klaar. Schroefjes om de servo's te mounten waren te klein cq de gaatjes in het frame te groot dus was ik wat langer mee bezig. Maar zover als ik nu ben is het echt max 3 uur en dan is ie klaar..

Schaal inderdaad. Ik denk dat ik dat maar ga doen. Helaas val ik op militaire heli's dus moet even kijken wat de mogelijkheden zijn..

6401746679_b894304a69_z.jpg

Helaas val ik op militaire heli's dus moet even kijken wat de mogelijkheden zijn..

gewoon een pot matte groene verf, en alles word "militair".... ;)

Zonder gekheid, ook voor 450 is zat te koop qua militair spul, alleen of het nog steeds goedkoop blijft????

Groet, Bert

Nah, is duur zag ik al.. Ik kijk wel even wat de knutselmogelijkheden zijn.. Ik kan een 450 FBL maken. Ik kan een schaal doen.. Ik denk er nog over na. Het bouwen geeft me wel enorm veel plezier en ontspanning. Dus ik ga wel wat zoeken..

Ik meen dat echt dus. Ik zit zo in het knutselen dat ik even alles om me heen vergeet.. Vind het echt heerlijk. Maar ik kan geen heli's blijven bouwen. Dan heb ik opslag nodig :) Dus moet even kijken wat ik het beste nu kan gaan doen.. Desnoods bestaande heli's beetje upgraden.. Geen idee nog..

**Edit**

En ondertussen is de Walkera Genius m'n beste vriend.. Die gooi ik elke avond even de lucht in nu het buiten minder is..

Laatst bewerkt:
Euh.... ik meen dat óók hoor.... dat dat het enige is wat er toe doet in de hobby.... dat je er lol aan hebt....

Maak je geen zorgen over opslag.... Heli's hebben de nare gewoonte om na een tijdje zelfmoord te plegen. You build some, you crash some....

En ik weet precies wat je bedoelt, ik ben regelmatig tot de conclusie gekomen dat het 5 uur 's nachts geweest was dus dat die klok absoluut niet kon kloppen, die liep wel vijf keer te snel.... schrok ik wel een beetje van, dat ik opnieuw licht zag worden..... Zou daarom mijn eerste huwelijk naar de knoppen gegaan zijn? nàààh... vast niet;)

Groet Bert

Gelukkig heb ik hier een balans gevonden met mijn vrouw.. Maar een schuur vol heli's zal die balans wel verstoren :) Ik kijk wel. Binnen de vloot is er ook nog best wat te doen. Ik kan onderdelen upgraden. Ik kan wat pimpen. En ik kan een keer een schaalrompje op een 450 zetten. Ook kan ik een huidige 450 naar FBL brengen. Er is binnen de bestaande vloot best wat mogelijk. Ik moet gewoon even kijken waar ik plezier aan beleef...
Liefst zou ik domweg nog een 600 bouwen. Maar die lipo's maken dat gelijk een dure hobby :(
En allerliefst zou ik een mooie merk 450 bouwen. Maar die zijn ook niet goedkoop...

Maar goed. Back to basics :) Heb de tailservo op de 250 gezet.. Ik moet verdorie nu echt een maingear hebben.. Ik wil echt door nu :)

6402113825_2bafb0075d_z.jpg

Ik meen dat echt dus. Ik zit zo in het knutselen dat ik even alles om me heen vergeet.. Vind het echt heerlijk.

Neem een 19 jaar oude schaalheli, hou em in vliegwaardige conditie en je hebt genoeg sleutelwerk... tot je er helemaal zat van bent :rolleyes:

Neem een 19 jaar oude schaalheli, hou em in vliegwaardige conditie en je hebt genoeg sleutelwerk... tot je er helemaal zat van bent :rolleyes:

LOL!!!, maar ik ben helaas wel van de moderne techniek.. Ik ben dol op sleutelen maar ook dol op allerlei nieuwe dingen..

Het mechaniek is voor 19 jarige leeftijd vrij modern hoor, alleen een mechanisch gemixte swash en een gyro uit die tijd. Verder qua opzet hetzelfde als de hedendaagse heli's. En wat vliegen betreft... deze bied meer uitdaging dan de fbl trex 550 die ik had en mede daarom verkocht heb ;) Vliegt erg stabiel en gewoon lekker roeren met die sticks haha, o.a. door de schaalromp die er omheen zit!

Misschien dat er binnenkort weer een schaaloldie bij komt...

Pff dat lijkt mij ook wel leuk zo'n oude brandstof schaal heli, lekker sleutelen en onderhouden en optimaliseren en daarna lekker genieten van een mooie schaalvlucht. Spreekt me (hoewel ik dat ook vermakelijk vind) meer aan dan 3D.. Soft 3D en aerobatics vind ik wel leuk overigens.

Zo'n oude schaalheli kost nog best wat geloof ik, wat voor prijs moeten we aan denken voor een in een staat dat je je nog wel er mee kan vermaken met vliegen en bouwen/opknappen

Prijs valt reuze mee hoor: kijk maar op het te koop forum, de wat oudere heli's kosten (vergeleken met hun oorspronkelijke prijs in ieder geval) geen drol meer.

Je praat wel nog steeds over een paar honderd euro, maar ja, het zijn meestal ook nogal grote dingen....

Ik heb zelf eigenlijk alleen ervaring met de Vario's, en de prijzen varieren van 250 Euro voor een twijfelachtig oud ding tot twee of drie duizend Euro voor een grote heli in topconditie.
Voor 500 Euro moet je al wel een .60 heli op de kop kunnen tikken waar je je goed mee vermaken kunt in zowel de opknap,- als vlieg afdeling....

Letterlijk alles is nog te krijgen (of een passende vervanging) voor die oude Vario's, maar je moet het dan echt voor de lol doen en niet om geld uit te sparen.... Meestal ben je zoveel centen verder tegen de tijd dat hij weer vliegt, dat je net zo goed iets nieuwers had kunnen kopen. Maar je hebt wel de lol van het opknappen

Maar weet wel waar je aan begint, want schaalheli's, zeker de oudere, zijn altijd "one off's", ofwel, er is er geen een gelijk. Dit omdat de fabrikant bij de "betere" schaalheli's een mechaniek en een romp levert, met een bouwbeschrijving die meer neer komt op een algemeen idee hoe het ongeveer in elkaar zou moeten komen te zitten. Iedere bouwer lost de details weer op zijn eigen manier op....

Ik zou alleen voor een eerste project absoluut prioriteit nemen aan de verkrijgbaarheid van onderdelen.

Groet, Bert

Ondertussen: Humpfh! Gister niet gevlogen, vandaag komt er ook al niet van.... begin ontwenningsverschijnselen te krijgen....:confused:

Groet, Bert

Back