Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Oh, maar bij mij is alles ook 100% Vario hoor (ok, ok, op de 450 size heli''s na, want die maakt Vario niet).

Ilk bedoel alleen maar te zeggen: veel Vario modellen zijn in benzine en in nitro uitvoering te verkrijgen.

De Nitro uitvoering met SkyFox mechaniek is vele, vel honderden Euro's goedkoper dan de benzine uitvoering. Maar met een electronische ontsteking op je "Nitromotor" heb je opeens een "nitro" heli die bijna net zo zuinig is als een benzine heli, waarvan de brandstof nauwelijks meer kost (en zéér zeker goedkoper is als Aspen) het gebruiksgemak is net zo goed of beter als dat van een benzine heli (OK, geen trektouwtje....) en de heli is lichter en rammelt minder.....

Vrijwel alle voordelen van Benzine, maar GEEN van de nadelen.

Wat wil een mens nog meer? (nou... mooi weer, veel geld, lekker wijven... :D :D :D )

Groet, Bert

Nog geen tijd gehad om die video te bekijken (beter: nog geen tijd voor vrij gemaakt :p )

Ziet er als een leuk ding uit. weet alleen niet of 't geschikt is om in een rompje te hangen....

Groet, Bert

Neee,
ik bedoel niet in een romp hangen,
een speeltuigje, dat je zo maar even snel met naar buiten kan nemen,
zonder auto, anhanger, vrachtwagen enzv. ha ha
gr. Uwe

Hi hi mooi,
heb je trouwens die ideeën van Jeroen gezien? Gaui x4, ook mooi, zeg
gr. Uwe

Das een mooie uitspraak Bert die eerste en middelste wil ik wel graag hebben
die laatste heb ik al....

Uwe mijn idee moet voorlopig op een laag pitje gezet worden want er lag vandaag een blauw briefje van meneer de belasting in de bus want mijn vorige boekhouder heeft een foutje gemaakt en kan een leuk bedragje a 3x je vario aankoop betalen........dus voorlopig ligt dat plan even stil.....
jammer maar ik kan gelukkig nog blijven vliegen met de andere 3 heli's
jammer maar tis nu eenmaal zo,

Greetz,

jeroen

Uwe mijn idee moet voorlopig op een laag pitje gezet worden want er lag vandaag een blauw briefje van meneer de belasting in de bus want mijn vorige boekhouder heeft een foutje gemaakt en kan een leuk bedragje a 3x je vario aankoop betalen........

Wat zul jij je genaaid voelen.....

Valt zeker ook niks op terug te vorderen.... Ik bedoel, dat gaat toch om serieus geld blijkbaar....

Groet, Bert

F.u.b.a.r. :-(

Geef maar in een PM een betekenis Merlijn(ik weet het Was vroeger blond nu Kaal whahaha)

Nee Bert is een herziene aktie van onze vrienden van 2009!! en toen was er een fout gemaaakt door mijn voormalige boekhouder en me huidige Accountant is er al achter aan gegaan maar het klopt als een bus.....helaas
shit voor mij maar had al het een en ander apart gehouden maar het komt wel effe koud op je dak,zeker als je al thuis zit vanaf Nov ivm winterperiode's en dan geen werkzaamheden verricht,maar alles komt goed is alleen effe een DOMPER, en zeker na vandaag ppffft de heledag ADR Herhalingcurcus = droge stof!! leren op school,maarja het grote werk gaat straks beginnen en komt allemaal goud.

Gr
jeroen

F.U.B.A.R.= "Fucked up beyond all recognition".

Tsja, het is belachelijk, dat je vier jaar later zo'n beetje nog eens een keer voor zoiets op kunt draaien.

Ik heb ooit eens out of the blue ook een flink bedrag teruggekregen.
Heb het maar opzij gezet, 5 jaar lang, voordat ik het durfde uitgeven....

Ik heb daar NUL begrip voor, die lange termijn bagger van de jongens van de blauwe enveloppen. Waarschijnlijk heeft het de belastingdienst méér gekost om die fout te achterhalen, dan dat jij moet betalen. Ofwel het rijk heeft er niks aan, en jij ook niet.

Geen wonder dat dit land een begrotingstekort, een oplopende werkeloosheid en achteruitgaande economie, en verhufterende samenleving kent....

Groet, Bert

Klopt Bert,

Ik had er al een klein beetje rekening mee gehouden omdat ik het gevoel had dat er iets niet klopte in 2009 en daarom de schade niet zo groot,maar tis toch effe een bedragje waar je U tegenzeg,en zeker nu ik al weer zo lange tijd thuis zit vanwege de winterperiode dat ik me eigengeld moet op vreten is het toch een hard gelach...........
Ik speel altijd op safe voor dit soort onvoorziene zaken dus ook daar komen we wel weer overheen,kan altijd nog een sponsor oproep doen(help jeroen de winter door whahahahah)
nee gekheid op een stokkie tis en blijft een domper als eenmans zaak zijnde... maar ook hier komen we wel weer boven op.
ben allang blij dat ik nog kan blijven vliegen met wat ik heb en niet NOOD gedwongen MOET verkopen....

Greetz
Jeroen

Tsja, Jeroen, je hebt gewoon domweg gelijk. En inderdaad heel goed dat je dat geld toen al achteruit gezet hebt....

Ik vind het in een land als Nederland alleen te f*cking triest voor woorden, dat je je geld, wat je zo goed zou kunnen gebruiken en je al vier jaar aan ligt te grijnzen, niet aan kunt/mag raken, vanwege dat die f*cking belastingdienst er VIER jaar over doet om zoiets uit te vogelen....

Ik heb geen enkel bezwaar tegen belasting betalen, dat maakt dit land tot wat het is. Maar ik heb wel bezwaar tegen dit soort grappen.
Het is zo ingewikkeld geworden allemaal, dat niemand meer weet waar hij aan toe is, en omdat het zo ingewikkeld is, is het rendement van ons belasting geld zo verschrikkelijk laag (de helft van je belastinggeld word bij wijze van spreken uitgegeven aan het uitrekenen hoeveel je eigenlijk moet betalen).

Maar ja... wat doen we er aan?

Groet, Bert

Maar ja... wat doen we er aan?

Groet, Bert
Helemaal geen Kl.te,
Je eigen er bij neerleggen en zorgen dat je je eigen zaakjes in orde heb en op safe spelen voor dit soort akkefietjes,tis alleen jammer dat het 4 jaar moest duren
Gelukkig heb ik me zaakjes in orde en had al een vermoede dat het bij de voormalige boekhouder verkeerd zat en ben blij dat op aanraden van mij en de huidige accountant dit allemaal herzien heeft nu aan het licht komt..

En verder met de dagelijkse beslommeringen,

Ben blij dat je Vonkonstekings motor het goed doet,ben zeer benieuwd....

ik hoop a.s. zondag effe lekker te kunnen gaan vliegen want me kop zit vol ADR informatie van de curcus vandaag en morgen nog een stukkie en dan examen en dan hoop ik lekker me hoofd leeg te kunnen maken door te kunnen fladderen (als het weer ook mee zit dan)

Gr
Jeroen

De beste manier om die volle kop weer een beetje leeg te krijgen is al die kennis er uit te keilen: Wat is ADR ook alweer? Het klinkt me zo bekend in oren....

Wat vliegen betreft: idem dito, ik hoop dit weekend toch eindelijk weer eens wat te kunnen doen op het veld....

Groet, Bert

Nou.... als je het me vertelt, weet ik het wel (en zeg ik waarschijnlijk: "Ohhhhh dát!") maar nu klinkt die afkorting me alleen maar bekend in de oren zonder dat het me te binnen wil schieten....

Groet, Bert

Ah..... vandaar dat het mij niet voor de geest kwam....

Ik heb NIETS met de ADR te maken, wel zijdelings met de IBC (International Bulk Chemicals code) en de International Dangerous Goods Code. Da's net zoiets maar dan voor op zee, en met heel andere regels, en soms ook heel andere stoffen gek genoeg: niet alles wat bij ons gevaarlijk geacht word, word aan wal net zo gevaarlijk geacht.

Maar dat is meer voor de stuurlui aan boord, nogmaals ik heb daar maar zijdelings mee te maken (vroeger wel, toen ik nog als dek officier dienst deed, maar da's al behoorlijk lang geleden).

ADR komt bij de Brandweer,- en andere veiligheidscursussen die ik moet doen alleen ter sprake als er ook mensen van waltransportbedrijven aan mee doen.

Groet, Bert

Ach, kut! Gaat het onder de 5 graden blijven?

Had ik zo gauw niet gezien.

Balen! :(

Groet, Bert

Whahahaha het word hier zeker 10 graden 's morgens 5 en 's middags 5 whahahahahahaa.oftewel toch nog wel koud dus.
en idd de I.D.G.C. is voor scheepvaart waar net iets andere regeltjes voor zijn en jij als Techniker idd waarschijnlijk niets mee te maken heb,als het torrretje maar blijft draaier...

Back