Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ik meld me ook bij de schaalheli's


Heb van een medeforumlid een trex 500 met ec 135 romp overgenomen.
Twijfel is er of ik er een andere romp om ga zetten maar dat is toekomstmuziek. Eerst maar eens zo vliegen zonder romp.
 
Hey Sjors....

Joh, kom, gewoon die romp er om, en rustig aftasten hoe het vliegt.
En wat ik er van gezien heb, is dat best een mooi gelukt rompje....

Groet, Bert
 
Ik ken de exacte verschillen niet, ik vind zelf de HeliArtist rompjes, in elk geval de 450 sizers, erg lomp afgewerkt en onnodig zwaar qua materiaaldikte.

Maar zo is overal wat....

In elk geval al een hele vooruitgang dat we je onder de rompvliegers kunnen verwelkomen.... ;)

Groet, Bert
 
ik vind zelf de HeliArtist rompjes, in elk geval de 450 sizers, erg lomp afgewerkt en onnodig zwaar qua materiaaldikte.
spijker op de kop.
maar desondanks is de look wel goed geslaagd (altans, bij de mijne... of ik moet nét een ''geluks'' model hebben ;))
ze gebruiken dikke lagen, waarschijnlijk om in één spuitbeurt alles klaar te krijgen waar je normaal toch wel twee a drie nodig hebt...
wil je 'm lichter? dan moet je wel met schuurpapier, plamuur etc aan de slag...

In elk geval al een hele vooruitgang dat we je onder de rompvliegers kunnen verwelkomen.... ;)
+1

en ben wel benieuwd naar wat foto's van de EC-135 :)

groet,
Hoogvlieger
 
Ghehe heb een 250 size Hughes, had een 450 size met 5 blads (r.i.p. ) een 550 size en nu een 700. Mist alleen de 600 size nog haha.
 
Ha... John denk dat schluter puur goud is... Daar waag ik me niet meer aan.

Ik zal de romp eens op het Vario forum zetten, daar zitten de meeste schaalfreaks ;-)
 
Bij deze een foto van het toestel waar reeds de stickers af gehaald zijn.

Er zat een schema op van de lifeliner 4 maar persoonlijk vind ik lifeliner 1,2,3 mooier qua kleurenschema
da4y4asy.jpg

Als ik deze romp houd, dan word ie opnieuw gespoten en vervolgens ga ik met de echte reflecterende folie het originele kleurenschema hierop aanbrengen
 

Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij is dat apparaat nog gewoon nieuw te krijgen.
Als ik mij niet vergis een "Corona" van Lite Machines.
Motortje is een ASP 1 cc met grote koelkop.
Chassis uit triplex....
Hekrotor met soort van "paddelstang" (niet echt, maar er zat iets in wat als mechanische gyro werkte).
Fixed pitch, dus stel je er niet teveel van voor....

Van dat ding werd beweerd dat je hem de hele dag lang iedere tien minuten in de heg van de buren kon parkeren en dan ging ie nog niet stuk.... Of dat ook echt zo was?

Groet, Bert
 
Yeeeeeejjjjjjj eindelijk weer.....

Het zou tijd worden....

Ben benieuwd hoe je eerste Nitro-beleving zal zijn.....

(ben nu natuurlijk stiekum het Nitro aan het promoten.... :P )

Groet, Bert
 
Ik denk wel dat het gaat bevallen. En dat het warmer wordt is natuurlijk enorm meegenomen. Was al bezig met sokken en aluminiumfolie maar dat lijkt niet nodig te zijn.
 
Hihi, ik zie nu pas dat je je Avatar aangepast hebt....

De "thermische reciprocerende machine" koorts heeft bij jou wel in één keer heftig toegeslagen hè?:D

Cool..... ik merk, ook op andere fora een lichte come-back van brandstof-aangedreven modellen....

Goede zaak, al was het maar om bepaalde kennis niet verloren te laten gaan!

Groet, Bert
 
Kan best zijn dat dit de eerste en laatste nitro is hoor. Maar ik wil het op z'n minst een keer gedaan hebben. Dan kan ik erover meepraten. Maar zonder nog een meter te hebben gereden ben ik wel al erg gecharmeerd van de looks. Heb hem gisterenavond de hele avond zonder kap naast m'n PC gehad om eens goed te kijken hoe e.e.a. nou werkt. Is leuker om naar te kijken dan een esc en electromotor.
 
Back
Top