Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Eindelijk men X2 rebuild thread ook eens afgewerkt bij de bouwverslagen.
Kijk al uit om hem te kunnen re-maidenen. Je moet dat ding gewoon gevlogen hebben om te geloven hoe goed hij is.
Enkel nog de tailboom supports erop gaan zetten maar is maar 2 minuutjes werk.
Inderdaad, had me vergist hoogvlieger... Had reeds een fles champagne tegen de romp kapot gegooid om hem te dopen toen ik me plots herinnerde dat ze dit enkel bij schepen deden...
De X2 is toch een stukje groter dan een 250 hoor. Is een 300-size en vliegt met 253mm blades. Als je ooit je T-rex250 vervangt, een X2 kopen!
Heb iemand in de club die 1-maal met met X2 gevlogen had, volgende dag kreeg ik telefoon dat hij zich ook een kitje had besteld. Echt topdingetje!
Laat weten hoe die NX4 bevalt. Heb er ook al naar zitten kijken. Zou heel graag een brandstofheli hebben maar ik vrees dat ik er teveel last mee ga hebben. Vervoeren in mijn wagen is niet ideaal en erg veel vlieggelegenheid zou ik er niet voor hebben hier in de buurt vrees ik.
Voor de NX4 komt een verslag,
en een X2 zou ik niet kopen,
alles onder 450 is voor mij te klein,
vlieg die Rexen even n og tot ze uit elkaar vallen,
en dan groter verder,
dat zijn die plannen tot nu toe, en wie weet ...
Waar heb je de NX4 gekocht? Fast-lad? Zou niet eens weten hoe ik moet gaan weten welke nitro motor erin moet.
Ben wel jaloers, ik vind het een enorm mooi ding maar zou echt niet weten waar ik ermee kan vliegen... Nitro maakt toch echt wel een hoop lawaai
Maar nitro stinkt wel lekker en de herrie heeft zijn charme. Maar ik zou inderdaad ook niet weten waar ik er hier mee zou kunnen vliegen. En volgens mij zijn er ook best wel wat clubs waar je er ook niet meer mee mag vliegen ivm overlast.
Nitro maakt over het algemeen meer lawaai.. Denk dat die X4 aardig staat te gillen met zo'n klein motortje er in... Dus daar mag wel een knappe uitlaat op als je het mij vraagt. Dat is weer een van de voordelen van een 700 met goede demper, een aangenamer geluid.
Valt vast wel wat mee.....kleinere motortjes maken ook minder heftig geluid....
De hoge toerentalllen zijn alleen zo vervelend.
Die Zoom 450 van mij, die maakte ook ruim minder dan 80 dB dus heel zo luid niet. Maar die 25000 toeren, die waren zo iritant....
Een Zoom 450? Protech? Is toch een elektro Bert? Of bestond daar ook een nitro versie van? 450 size lijkt me toch wat klein voor een nitro motor in te stoppen... Gaat toch veel te slechte power/ratio geven?
Nee, is al jáááren uit de markt. Volgens mij was hij al uit de productie toen ik de mijne kocht en dat zal zo rond 2007/2008 geweest zijn
De vermogen/gewicht verhouding was inderdaad niet geweldig, maar dat hoofdzakelijk omdat het ding erg zwaar was (ruim een kilo, vergeleken bij 800 gram voor een moderne electro 450). Voor 3D was het zwaar underpowered, maar voor gewoon sportvliegen ruim voldoende.
Grootste makke was het relatief hoge brandstofverbruik (100 ml in 6 minuten op een 2.1 cc motortje. Mijn 10 cc heli's verbruiken in dezelfde tijd maar iets van 150 ml) en de behoefte aan veel Nitro.
Daardoor was per gevlogen minuut het ding twee keer zo duur als de grote les-heli's....
Vage rookpluimpje Bert? Je ziet geen 4 meter ver! Hele weide hangt vol 'rook'
Kennis van me had een oude Zoom 450 en wou deze fixen voor zijn stiefzoon maar kreeg hem niet in de lucht. Had een gehele 2de frame staan maar er was 1 klein stukje van de tailslider dat ontbrak en je raad het al... NERGENS spares nog voor te vinden.
Met enige handigheid heeft hij er een volledige KDS 450 tail opgezet en nu vliegt hij weer. Leuk vintage model al in mijn ogen. Protech was vroeger best een grote speler toch?