Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Nope, dan ging mijn stick terug centeren.
veertje moest er uit, ijzerplaat vervangen, en dan nog is 90 graden draaien.

Moest ik dat veertje laten zitten, ging de stick gewoon terug naar het midden.
Achja, het werkt. :cool:

Dan zit die plaat nog niet goed.... Zelfde zender hier, alle veertjes zitten erin.

De plaat zit er in, met dat grote uitsteeksel naar onder.(zat eerst van boven.)
1 veertje er uit, plaatje er in.

Dan blijft de stick staan waar je hem loslaat.
rudder gaat terug naar het midden, gas niet.

Net wat receivers besteld voor de DX6i. Kunnen we de vloot gaan overzetten op deze zender.. Heb ik weer wat te doen.

heb ook wat te doen :)

vond vandaag nog een belt van de squirell heli, maar die zit nog op de oude tailshaft vast.
en aangezien de schroefjes dol zijn, zal ik met zwaardere middelen moeten werken om de riem los te krijgen...

kogellagers+nog het een en ander vandaag besteld, en onderweg.
deze weken lekker sleutelen, en hoop ik eind januari weer vliegen:D

Hier vandaag is met de mCPx op een groot grasveld met hoog gras 3d proberen te vliegen.
T'is niet zo makkelijk als een grote heli:)

Vooral met een flip draait de staart weg en zakt die aardig in.
Maar dat is een kwestie van oefenen.

1 ding merkte ik wel maar dat moet ik nog uitzoeken:

Ik vloog de hele tijd in stunt mode maar als ik dacht dat ik ging crashen, gooide ik op tijd de throttle hold erop. Maar op 1 of andere manier gaat die vanzelf na 5 seconden heel raar doen. Eerst draait de staart heel hard en dan wil de hoofdmotor draaien terwijl de throttle hold erop zit..
Vraag me ook niet hoe het kan, maar er zit een kleine snee in m'n hand van de bladen.
Ik pakte hem namelijk op en toen begon die op z'n hardst te draaien. Geprobeerd het batterij los te trekken maar toen raakte ik dus de bladen! Je zou denken dat de bladen wel breken maar ze deden het nog steeds.

Goed opletten dus!

Bij mij van t zelfde, inverted de grond in gegaan en daarna deed die gewoon heel gek (net zoals jij zegt). Daarna ff 5 sec niks gedaan en hij werkte weer perfect :confused:

Na een crash zal de gyro denk ik over de zeik zijn even. Kan anders even niks anders verzinnen. Dat de motor opeens gaat draaien is wel tricky..

Mischien heb je hem uit stunt-mode gehaald, dan gaat de th-hold van de 3-in-1 weer uit, waardoor met een klein beetje gas de rotor weer gaat draaien. Wel raar als je de th-hold op de zender aan hebt staan (DX6i),.. :-|

Bij mij deed ie gewoon niets als hij in thr hold stond, maar vanaf ik de thr hold uitschakelde ging hij opeens gek doen.. Maarja ik maak me er geen zorgen over want daarna deed ie het weer perfect. Vanavond heb ik nog maar eens de servo's schoon gemaakt want de elevator servo liep nogal stroef vond ik..

Ik ga morgen middag weer even proberen.
Misschien is het dan weer over.

Heb net zooooo iets stoms gedaan, de frituurpan laten omvallen in de schuur:confused: Morgenochtend eerst de hele ochtend de schuur schoonmaken denk ik:shock:

Je bent wel erg snel na aanschaf je servo's aan het schoonmaken :mrgreen:

Heb zelfs al 2 keer gedaan! Maar er zitten wel al bijna 100 vluchten op dus .. ;) En het wattenstokje zag goed zwart nadat ik het schoonmaakte dus was toch wel nodig.

@jeroen: dat is ehm.. Heel slim :D

Heb net zooooo iets stoms gedaan, de frituurpan laten omvallen in de schuur:confused: Morgenochtend eerst de hele ochtend de schuur schoonmaken denk ik:shock:
Dat is KU. en de rest kan je zelf wel invullen :mrgreen:
maar ik heb dit dus is in mijn kleine keukentje gehad , trok de stekker eruit (pleurde er overheen) met de pan die mee ging,

ik kon nog net over de bank springen anders had ik geen benen meer over gehad :o

Groet Ray........

Back