Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Je hebt een dual rate knop op de zender. Dan kun je de dual rates instellen zodat de servo's wat minder uitslag hebben als normaal. Daardoor tem je hem wat. Verder kun je ook wat met expo klooien. Net zolang tot je hem zo hebt dat je binnen comfortabel kunt vliegen. Buiten heb je ruimte zat dus mag hij best wat feller zijn.
Als je op google even zoekt op trefwoorden zoals mcpx settings dx6i dan krijg je vast wel wat hits op artikelen waar je wat tips kunt vinden.
Morgen heb ik de DX6i ook binnen mits ik de postbode niet misloop en ga daar ook mee pielen. Fel voor buiten en mild voor binnen. De Walkera Genius is al zo ingesteld. Maar daar zit ook een betere stockzender bij dan die DX4e die ik nu heb.

Wel opletten dat je niet meer dan 30 expo in stelt want dan kan hij raar beginnen doen. De mijne staat eigenlijk nog volledig op fabrieksinstelling, ik vind het gewoon goed vliegen zo.. Dualrate 100, geen expo :D

Zonet weer 2 lipo's gaan vliegen zonder crash ;)

Er net wat tussen gekomen dus ik zit nu in de auto:(
Wordt weinig vliegen vandaag:(

Ik kan op mijn zender naar d&r expo volgens mij.
Dan krijg ik aileron, andere servo(ben naam kwijt) en rudder.
Dan staat er achter aileron: 1 60% 70%
Achter andere servo: 0 60% 70%
En rudder is: 0 100% INH

Standaard is die 60% 80% ofzo dus die heb ik al verlaagt.
Ik zou ook niet weten wat al die percentage's betekenen.

Maar als ik vanavond weer thuis, dan zal ik dit even gaan uitzoeken.

Wel opletten dat je niet meer dan 30 expo in stelt want dan kan hij raar beginnen doen. De mijne staat eigenlijk nog volledig op fabrieksinstelling, ik vind het gewoon goed vliegen zo.. Dualrate 100, geen expo :D

Zonet weer 2 lipo's gaan vliegen zonder crash ;)

Zou kunnen. Ik weet niet hoe de mcpx vliegt op de default settings van de DX6i. Weet alleen hoe hij vliegt op de DX4e. Morgen kan ik daar meer over kwijt.

+1 niet veel soeps hier...

maar als er morgen of overmorgen nog een goed ogenblikje voorbij komt, grijp ik die
kans meteen om de nieuwe brushless motor te testen, plus wat finetuning :D

gisteravond ontvangen, en meteen aan het sleutelen gegaan :) (het is een WK-WS-26-001)

het is een soortgelijke als de vorige, maar dan zonder kromme as ;)
die had ik met het uit elkaar halen voor vervanging van de lagers gemold...
full

uitlijnen:
full

endelijk, hij zit
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een paar nieuwe onderdelen besteld, er begon toch merkbaar speling te zitten in de standaard swashplate en daardoor werd het tijd om eens wat zaken te vervangen, wat er nieuw op komt zijn:
Swashplate
rotorkop
bladegrips

Zoals het onderstaande plaatje:
MCPX003_install_03.jpg

Halverwege januari komt er ook nog een ander kapje bij en een mooi carbon frame
UP_bmcp-0050004_001.jpg

jaja, het pimpfeest is begonnen!

Ben ontzettend benieuwd naar de looks als hij klaar is....

Verder hier de kerstboodschappen gedaan en daarna naar de Praxis. Een rails gehaald om de grote heli's op zolder op te hangen. Ik ga ze toch nog maar niet echt inpakken want het weer wordt wat zachter dus wil ze onder handbereik houden.

De coax en Solo pro zijn van m'n zoontje inmiddels en zitten in hun dozen. De mcpx V1 is stuk en afgeschreven. De mcpx2, Genius en 180 staan beneden in de boekenkast. Die vlieg ik dagelijks ;)

**Edit**

De 250 zit in z'n koffertje.

ik zou nog een klein kettingkje ergens aan de heli vasthaken...

Stel een landingsgestel is wat brak dan hang de heli iig nog ergens aan vast, en ligt ie niet meteen op de grond

wel een strakke oplossing...

Je ziet het niet maar ik heb tie-rips op de skids voorlopig ;) Nu heb ik daar een zak vol van maar ik ga daar wel wat anders voor verzinnen. Maar ze kunnen nu niet zomaar van de rail afvallen..

Je ziet het niet maar ik heb tie-rips op de skids voorlopig ;) Nu heb ik daar een zak vol van maar ik ga daar wel wat anders voor verzinnen. Maar ze kunnen nu niet zomaar van de rail afvallen..

daar waarschuw ik juist voor..
bij mij is mn 450 sinds zijn crash niet overal 100%, zo zou ik hem niet aan het landingsgestel op durven hangen, omdat het hele ding niet extreem vast zit aan de rest

misschien zijn de jouwe beter dan de mijne :mrgreen:

Back