Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Vandaag tussen de windvlagen door toch nog een lipo leeggehoverd. Nu zit ik met een vibratie. Ik zie de bolletjes van mijn trainingskruis schudden. Het is geen super hoogfrequente trilling, maar het is ook niet zwalpen. Ik heb wat geëxperimenteerd...
Groeten,
Bart.
Dit is redelijk normaal. Maar de bladen mogen natuurlijk niet te strak zitten. Als beginner kan je aanhouden dat de bladen niet naar beneden mogen zakken als je de heli op zijn kant houdt. Als je een klein beetje schud mogen ze pas naar beneden zakken. Let er wel op dat ze bij het opstarten niet dubbel klappen. Dan moeten ze strakker.Wat ik wel zie is dat de hoofdbladen precies al iets te stroef zitten zonder aan te spannen. Zou dat normaal zijn? Weet iemand hier iets over?
Bert, wat kwam de betreffende persoon doen? Dat is toch een behoorlijk prijzige actie en die komt geen soep brengen denk ik zo ;-)
Dit is redelijk normaal. Maar de bladen mogen natuurlijk niet te strak zitten. Als beginner kan je aanhouden dat de bladen niet naar beneden mogen zakken als je de heli op zijn kant houdt. Als je een klein beetje schud mogen ze pas naar beneden zakken. Let er wel op dat ze bij het opstarten niet dubbel klappen. Dan moeten ze strakker.
Vlieg je wat fanatieker 3D dan mogen / moeten ze strakker.
en ook let op als je plotseling een heel andere heli krijgt
zonder dat training-kruis,
de zwartepunt is nu hoger en de heli vliegt ook sneller weg ..
De BL heb ik morgen binnen pas. Op de mcpx maar ook mijn andere micro's heb ik de blades dusdanig dat ze net vast blijven ziten als ik de heli kantel zeg maar. Net op het randje van los.
Bert, wat kwam de betreffende persoon doen? Dat is toch een behoorlijk prijzige actie en die komt geen soep brengen denk ik zo ;-)
.
een blad verwijderen en met de imbus de featheringshaft draaien
en kijken wat dat andere blad doet, gaat het op en neer (hen en weer)
of blijft het rustig staan??
Ik ben door een EC155 een keer van een platform opgehaald. Gewoon via het helideck trouwens ;-) Normaal altijd in een S76 gezeten en dan merk je echt een verschil. Veel meer vermogen, hogere cruise speed en een veel rustigere vlucht. We waren zo in Den HelderVerder deze reis nog twee keer heli-beloodsing bij Le Havre, met Eurocopter EC155's....
Wat klimmen die dingen achterlijk hard verticaal zeg...8O