Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

ik ga vliegen met German Wings, en kan zo niks vinden qua accu's.

ik denk dat ik ze maar gewoon even bel .. misschien wel verstandig.

Zelf denk ik gewoon in de gewone bagage en eventueel even als storage opslaan met de lader.

Maarja aan de andere kant... iedereen loopt ook rond met accu's in hun telefoon en digitale camera.. dus zo'n probleem zal 't toch niet zijn.

Ik vlieg al jaren naar Suriname op en neer met lipo's in mijn koffer.. Grootste maat die van de Master CP. Nooit gezeur gehad. Bewust ze niet in de handbagage meegenomen om te voorkomen dat je net een fanatieke beginneling treft bij de handbagage screening..

Gewoon in zo`n plofzak doen en in de koffer idd. Als je al niet eens een pot pindakaas in je handbagage mag hebben, loop je grote kans dat je de lipo`s moet inleveren.

Mijn beslommeringen. Gisteren na een hele tijd uitstellen een bril laten aanmeten. Geen leesbril. Ik kreeg last met ver weg. Met name irritant bij verkeersborden en vliegen. Dus nu 2 weekjes geduld en dan kan ik opeens zo goed zien dat ik in 1 keer 3D vlieg :p

dat klinkt bekend @Chow :)
dat heb ik ook mogen meemaken... maar had toen helaas bij het 3d vliegen minder geluk :p:p:p :mrgreen:
full

kon het niet laten: lolletje bij gebrek aan heli beslommeringen ;)

groet,
Hoogvlieger

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn HELI beslommering:
Ik heb spullen liggen om mn 600 Te voorzien van een ontsteking.

Op zich niet zo'n punt, alleen heb ik meestal maar een beperkte mate van het bouwvirus..
Bij mij is het op een gegeven moment over, en ben ik weer vliegklaar

Alleen dit jaar was het virus wat eerder over dan de startdatum van het mooie weer ;-)

Misschien toch ergens een keer zin maken..
Maar daar heb ik ff weinig zin in.

Ken je dat?

Nou, weer een pakje binnen met 2 esc's. Hopelijk gaat mijn quadcopter nu wel vliegen. Drie keer is scheepsrecht zal ik maar denken..

Ik ben alleen binnen met de micro's gevlogen,
weer veel geleerd!

..trouwens lipo in vliegtuig meenemen:
in een ander forum heeft iemand een link geplaatst,
hier de link:

Dangerous Goods | Qantas

..kort gezegd lipos voor heli's tot 550 mogen mee, dacht ik
groter heb je eerder een probleem, de heli mee te nemen, ha ha

Groet
Uwe

Mijn HELI beslommering:
Ik heb spullen liggen om mn 600 Te voorzien van een ontsteking.

Op zich niet zo'n punt, alleen heb ik meestal maar een beperkte mate van het bouwvirus..
Bij mij is het op een gegeven moment over, en ben ik weer vliegklaar

Alleen dit jaar was het virus wat eerder over dan de startdatum van het mooie weer ;-)

Misschien toch ergens een keer zin maken..
Maar daar heb ik ff weinig zin in.

Ken je dat?

Ik snap dat je er tegenaan hikt, maar dat is volkomen overbodig hoor...
Je kunt die ombouw doen terwijl je heli min of meer vliegklaar blijft....
Monteer dat achterdeksel: je kunt binnen 5 minuten weer vliegen
Monteer de beugel plus sensor: je kunt binnen 5 minuten weer vliegen.
Tie-rap die unit er in (sluit nog niks aan) en het wordt saai: binnen 5 minuten kun je weer vliegen.
Het afstellen van de timing, dat is wellicht een beetje een tricky dingetje, dus dan doe je dat een keertje op een avond, en als je dat handig aanpakt (je tijdstip goed afgetekend/gemerkt hebt op de koelfan) is dat wel 15 minuten werk....

Als je alle openstaande items op die manier "weggewerkt" hebt: Gloeiplug er uit, bougie er in, en starten.
Binnen 5 minuten ben je er daarna ook wel achter dat de motor, hoewel baggervet, goed genoeg loopt om mee te gaan vliegen, zoals hij is.
Vervolgens domweg ieder vluchtje één a twéé klikjes afmageren (lekker je motor laten wennen aan het magerdere gebeuren kan nooit kwaad) en je hebt er niet één vlucht om hoeven laten liggen....

Gewoon doen, je zult er geen spijt van krijgen....

Groet, Bert

EDIT: ik weet het, ik stel het véél te positief voor, maar serieus, de ombouw is ECHT HEEL GOED te doen in één avond....
Het afstellen van de timing, is ook geen enkel probleem (LED-je in de sensorplug, leg ik je wel uit als je het niet snapt) en het afstellen van de carburateur is tijdrovend maar erg makkelijk....

Nou, dat is het hem nou net met mijn bouwvirus:
Ik heb op een gegeven moment gewoon geen zin om te sleutelen/dingen uit te zoeken.

En ik moet toch ff een plekje voor de unit opzoeken
Voeding via de opto schakelaar ergens op de lipo insolderen
Even de kanalen goed instellen, dat hij ook doet wat de bedoeling is
Zorgen dat de bougiekabel ook werkelijk bij de motor kan, en proberen een beetje te isoleren van het carbon frame (= geleidend)

Puntje bij paaltje weinig werk.
Denk dat ik met een goede zaterdagmiddag een eind kom.
Is gewoon even een hoop rommelen om de nieuwe, extra draadjes een plek te geven zonder de andere draadjes te beinvloeden.
En dat duurt bij mij gewoon even.

En daar zie ik niet tegenop, maar bij gebrek aan dat bouwbacilletje om het bouwvirus te creeren, begin ik er gewoon niet aan..

Komt wel..
Ff weer dat virusje oppakken ergens ;-)

Voeding via de opto schakelaar ergens op de lipo insolderen

Wou je de ontsteking vanaf de ontvangeraccu voeden?

Moet je even contact opnemen met als ik me niet vergis "Robke" hier op het forum. Volgens mij weet die precies welke filters daar het best voor zijn. Ik heb specifiek dáár geen ervaring mee.

Groet, Bert

Grrrrrrrrrrrrr, abnormale pech met de quad hoor. Eerst een ESC dead on arrival. Toen alle ESC's vervangen. Weer een kapotte ESC. Vervanging gekocht en hopla. Die fikt vrolijk door...

Grrrrrrrrrrrrr, abnormale pech met de quad hoor. Eerst een ESC dead on arrival. Toen alle ESC's vervangen. Weer een kapotte ESC. Vervanging gekocht en hopla. Die fikt vrolijk door...

Zijn er tóch nog "echte voordelen" aan brandstof-vliegen....:D

Sorry voor het flauwe geintje Chow, dit is inderdaad wel heel erg brute pech.... Balen!

Maar je zou bijna denken dat er iets structureel misgaat met je set-up?

Groet, Bert

Ja dat zou je denken maar dat is echt uitgesloten vooralsnog. De eerste ESC heeft het nooit gedaan. De 2e ESC haperde en hapert nog steeds. De 3e fikte gelijk door..

Back