Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Je hoeft nergens echt op te letten. Alleen is het raadzaam bij het binden de zender niet al te dicht bij de heli te houden.

Ik suggereer niet dat dit een oorzaak is. Ik gaf alleen aan bij het akkefietje van Uwe dat het raadzaam is bij het binden niet te dicht met je zender op het model te zitten. Dat heb ik zelf ervaren maar vind je ook terug op helifreak.. Dat is niet gelijk een reden om over te stappen op Futaba. Ik gebruik al 3 jaar verder zonder problemen een DX6i.

Ja het was ook niet aanvallend bedoeld, ben blij met zoveel reacties. Ik denk ook niet dat ik op Futaba over stap maar als ik dit geintje in de lucht zou hebben zou ik er wel aan denken. Voor de rest geen problemen hoor, heb hem opnieuw gebind en als het morgen mooi weer is tsjeck ik ff wat hij doet. Had juist mijn motortje goed geplaatste, headspeed iets omhoog en dan.... Niks.. echt heel kut maar ben blij dat het verder geen probleem is in esc of ontvanger ga wel ff in allebei een bec monteren.

Ik voelde het niet als aanvallend. Ik wil alleen niet dat mensen te snel de conclusie trekken dat het probleem komt door te dichtbij binden. Het kan een oorzaak zijn. Zoals legio andere oorzaken dat kunnen zijn.
Verder heb ik zelf een Futaba gehad ;)

ach, iedereen heeft "zijn" merk. En dat merk kan natuurlijk niet veel fout doen ;-)

Spectrum heeft wel eens last van spontaan ontbonden ontvangers.
bij de ene persoon gebeurt het regelmatig, bij de ander nooit.
maar doorgaans gebeurt dat niet in de lucht

Het binden gebeurt als de accu eraan gaat, of gewoon niet. tussendoor moet er wel iets raars gebeuren voor een ontvanger spontaan vergeet wie zijn meester is.

ach, iedereen heeft "zijn" merk. En dat merk kan natuurlijk niet veel fout doen ;-)

Spectrum heeft wel eens last van spontaan ontbonden ontvangers.
bij de ene persoon gebeurt het regelmatig, bij de ander nooit.
maar doorgaans gebeurt dat niet in de lucht

Het binden gebeurt als de accu eraan gaat, of gewoon niet. tussendoor moet er wel iets raars gebeuren voor een ontvanger spontaan vergeet wie zijn meester is.

Mooi, das een geruststelling.. en de bindplug mee naar het veld in het vervolg!! Bec komt morgen binnen dus als het mee zit morgen de blauwe donder testen

Ik heb in m'n 450 een switch geïnstalleerd om te binden.
M'n ontvanger zit binnenin en een bind plug erin frommelen op het veld lukt dus niet (tenzij je een framehelft losschroeft)

full

De switch heb ik gemonteerd in een stukje offset plaat. dit is zeer dun aluminium. Kan je gewoon knippen met de schaar en is toch sterk genoeg voor deze kleine afmeting.
Je kan het kabeltje van de bestaande bindplug openknippen en de switch ertussen solderen. Ik had nog een kabeltje liggen van een esc die ik bij de allereerste montage opgeblazen heb (don't ask)

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanavond ff wat testvluchtjes en 3D vluchtjes kunnen maken met de Trex 500 Pro DFC 3GX.

Heb ff de 3GX wat anders ingesteld,het ding was altijd met optoeren op de grond niet te houden (wou steeds een kant op,dus lostrekken met een dot pitch en daar hing hij,en hij hing stabiel)
Wou daarvanaf en door het nieuw inregelen van de 3GX met andere settings ken ik de heli niet weer.:p:p:p
Het ding wil niet eens meer op zijn kant op de grond!!!! eindelijk de goede afstelling gevonden!!!!

Vanavond de 1ste pyroflips en tictocs met de heli durfen vliegen en heerlijk inverted gehoverd......manman wat geeft je dat vertrouwen in de electronica!! na altijd niet op de flybarless electronica durven te vertrouwen.....

Superavond gehad!!!!

Haha vandaag voor het eerst inverted met de nano :p heb zelfs een halve lipo inverted gehooverd, tot ik de staart van me af draaide en het niet meer wist.(en met de 450 een hoovertje gemaakt met hogere headspeed en motor verder van de maingear af en meteen vliegt hij beter!
backlight mod voor de dx6i gedaan.
Morgen komt de bec voor de blue thunder dus lekker knutselen morgenavond en testen. Nog even met de nano spelen, ben mijn staartvin kwijtgeraakt maar hij vliegt alsof er niks aan de hand is..

Ik wil wel zon schakelaar maken maar heb maar 1 bind plug.. ga er wel even aan denken, moet toch nog een sterkere esc bestellen, maak ik er 1 van die oude ontvangerstekker

@Arjantjuhhh:

Leuk Arjan,

met mijn 700er was het ook zo,
die vloog eigenlijk redelijk goed,
maar naar upgraden en wat fine-tunen
vloog die plotseling bijna vanzelf loopings en inverted,
niet te geloven, wat verschil een beetje "bijstellen" maakt.

veel plezier verder,
Uwe

Mijn FPV set is klaar.. Komend weekend de FPV maiden als het weer goed is. Nu eerst richting Duitsland voor werk. Ben vrijdagavond weer terug ;)

13565231024_f6934bb97d_c.jpg

@chow., ik Had ook eerst teleporter bij mij was de beeld al snel weg na 20 meter met een 600mw was dit verholpen :) dus als alles standaard is probeer even een rangetest te doen, :) die paar secondes kan een hoop schade besparen ;)

Er zit toch een 250mW zender bij die set? Ik had daarmee icm predator 2 en spironet op ruimschoots een Km afstand(~1.3 op Google maps) nog goed beeld. Een 600mW is wat dat betreft toch niet nodig.

Il Had dat ook op teleporter zeer weinig bereik 20 tot 40 meter, met me attitude was me bereik Zelfs verder dan me zender haha wat ook 250mw is;) wat zeker over de 1,5km gaat :D

Er zit toch een 250mW zender bij die set? Ik had daarmee icm predator 2 en spironet op ruimschoots een Km afstand(~1.3 op Google maps) nog goed beeld. Een 600mW is wat dat betreft toch niet nodig.

met 600mw veel minder storing geloof me , ik heb beide ;)
ik wil alleen maar 600mw , en voor het geld hoef je het niet te laten, zit hooguit 10euro verschil in !

Nick

Back