Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Mijn FPV set is klaar.. Komend weekend de FPV maiden als het weer goed is. Nu eerst richting Duitsland voor werk. Ben vrijdagavond weer terug ;)

13565231024_f6934bb97d_c.jpg

je motor assen zijn er wel niet stevig uit vind ik , bij een crash snel krom vermoed ik ;) verder mooi ding , en succes met de maiden :D

Nick

Leuk @Chow:, :rolleyes:

ik ben benieuwd, hoe dat bevalt,
heel ander speeltuig dan die (500er) helikopter ...

ik vind het spannend,
maar als ik da mee begin,
heb ik naast de hanger vol heli's
nog een hobby meer, ha ha

Groet
Uwe

met 600mw veel minder storing geloof me , ik heb beide ;)
ik wil alleen maar 600mw , en voor het geld hoef je het niet te laten, zit hooguit 10euro verschil in !

Nick
Toen ik een nieuwe nodig had twijfelde ik nog. Het was toch voor een mini waar ik geen grote afstanden mee doe maar meer laag, tussen dingen door vliegen, wat racen dus ik meende dat 250mW wel voldoende was en misschien iets lichter en goedkoper (46,- tov 73,- uit Spanje)
Verder zou je beter goede antennes gebruiken dan meer vermogen ivm meer verbruik, warmte en kans op storingen..

Aangezien 5.8g nergens doorheen gaat heb je met meer vermogen dan toch betere ontvangst wanneer er objecten tussen zitten?

heli beslommeringen, onlangs m'n atom 500 nog even opnieuw afgesteld en in de tuin gehoverd om te testen en dat was het wel wat betreft de heli's. Niet eerder zo weinig mee gevlogen maar op het moment vermaak ik me meer met fpv'en.

je motor assen zijn er wel niet stevig uit vind ik , bij een crash snel krom vermoed ik ;) verder mooi ding , en succes met de maiden :D

Nick

Daar zat ik ook naar te kijken, dat zijn van die klem dingen of niet Chow ? Blijf dat een raar systeem vinden, ik heb liever een meer solide propadapter die met 3 schroefjes vast zit ;). Succes met de FPV maiden, ik ga vanaaf ook weer een poging wagen.

Mijn Heli beslommering voor vandaag:

eindelijk weer met de Benzine Trainer gevlogen,
leuk om te zien en te horen,
0,5 liter Aspen voor 30 minuten, zonder batterij wisselen

Groet
Uwe

Het was vanmorgen ook heerlijk langs de A1 bij deventer ,.. Prachtig groot veld

7e5a8agy.jpg

edit: oja, foto is 1 kant van het veld... aan de rechtkant zit ook nog zo'n groot leeg stuk veld :)

oude dames fiets, 28 zoll wielen, is toch niet groot, ha ha

en daarom gaat het ook niet,
het gaat om die idee ...

Groet
Uwe

Ik heb vandaag ook lekker gevlogen met de 450 !
Alleen bij de 9de lipo heeft de zwaartekracht gewonnen..
Ik was iets te enthousiast continue piroflips aan het oefenen.
En ik bleef doorgaan terwijl ik hoogte verloor.. fail :)
Schade is redelijk standaard denk ik bladen boom en servo gears en hoofdas.
Ik moet hem nog uit elkaar halen.
Tt gears waren nog intact wonderbaarlijk sta ik wel van te kijken was een beste klapper.

ik ben het vertrouwen in mijn copterX 450 se v2 nu echt kwijt :( bij het opstijgen achterste boutje waar servo arm aan vast zit op swash verloren... en daarvoor bleef hij om zijn as tollen. dit deed hij nooit ik baal als een stekker
5uhy2umu.jpg

Had je die wel geborgd? dat moet bij een a merk heli ook gewoon omdat schroeven in metaal los kunnen trillen.

(posted with a tablet)

ik heb die schroefjes niet geborgd ben daar nu mee bezig.

Kijk daar kan die Copter X niks aan doen.

Helemaal uit elkaar die heli en helemaal opnieuw opbouwen met loctite ;)

@ Uwe,

Jij tretk zo zeker al veel bekijks als je onderweg naar het veld bent zo met die kar, gaaf gezicht hoor!

Back