Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

die ook met een trex 600 nitro vliegt, dus kan nog wel een beetje van de nitro helidampen genieten
maar eigen heli is toch altijd net ff beter..

Is dat net zo iets als "tweedehands tabaksrook versus zélf inhaleren"?

Want als ex-roker betrap ik mij er op met de pikheet als de matrozen stevig zitten te roken, dat ik dan stiekum toch wat dieper inadem.... :D

Groet, Bert

Zoiets ja...

Dat opstijgen en neerzetten wil nog wel eens van punt A, naar C en D, om dan via E bij B uit te komen :mrgreen:

Dat is doorgaans maar twee tellen, vind hij zelf ook alleen maar leuk ;-)
Alleen begint hij het landen en opstijgen nu echt door te krijgen, dus denk toch dat het dit weekend over is met die pret...
Voor hem begint het dan pas ;-)

Zo vandaag op de club geweest.
Nog even met de instellingen van de zender bezig geweest en daarna paar test vluchtjes gedaan.

Oja, we zouden vandaag voor brevet gaan, maar 't was beetje druk qua leerlingen en maar 1 instructeur. En officieel moeten er 2 aanwezig zijn die jou figuren beoordelen.

Afijn, toch nog even 1 rondje figuren gedaan met instructeur .... Nou ja zegt ie: eh komt wel goed ...ga maar lekker vliegen, de heli heb je wel onder controle en dan doen we binnenkort 't brevet wel even.

Dus we mogen nu gewoon lekker fladderen op de club :)

Bij de laatste paar accu's kreeg ik ineens een heldere ingeving waarbij de bochten echt super lekker gingen.

Al met al was het weer een gezellige dag :D :D

dat red ik niet met 4 min vliegtijd hoor ;)

maar wie weet ... ga vast ook nog wel weer eens een keer bij Gerard en z'n club kijken in brabant.

Vruchtbaar dagje dus Sven? Jammer dat je niet voor je brevet hebt kunnen vliegen, maar dat ze je alleen losgelaten hebben zegt al genoeg denk ik.

Met al die uitnodigingen heen en weer misschien eens kijken of er een club een keer hun veld beschikbaar wil stellen voor een algemene MBF-MH meet, wellicht met bbq ;-)

elke gevlogen lipo is goed he ;)

nee prima dagje, en dat brevet komt ook wel goed.
We kunnen in ieder geval gewoon vliegen als we op de club zijn.

Vandaag de Logo afgewerkt. Ook het soldeerwerk gedaan, mijn favoriete onderdeel... morgen nog eens goed de zender nalopen en dan maiden!! Eerste volledig zelf gebouwde v-bar heli, ben benieuwd...enkel nog tail settings doen, laden en klaar! (Denk ik...)

983702_1442384249353646_3938376421225589023_n.jpg

1959373_1442384152686989_4717955186002592356_n.jpg

Laatst bewerkt:
...en hij zou er klaar voor moeten zijn!!

10409583_1442384706020267_5119952395664647797_n.jpg

Wel de sensor ietsje uit het midden gezet zodat je zonder wringen de USB-stekker in kunt steken:

10368439_1442384766020261_1788899528959274421_n.jpg

BEC moet nog geinstalleerd worden, niet direct voorhanden...dus maar provisorisch opgelost, wel met 2 kabels naar de vbar toe :)

10409426_1442384812686923_5722192260239812920_n.jpg

Nog eens naar de governor settings gekeken, een headspeed van 1600rpm in idl1 en 1800 in idl2 lijkt me genoeg om mee te beginnen ;) Nu de accu's aan het opladen en maar eens een maiden proberen doen ;)

Ok. Heb ik weer. %€€%_×¥+align.

Ben dus bezig mn staart van de 600 nitro op te kalefateren.
Heb er nu een nieuw type achterkant op zitten, dus het gehele blok aan de achterkant is vervangen.
Kom ik erachter dat die knuppels net dat ene dingetje niet in de kit doen.
Moet je overschroeven van je bestaande onderdelen.

Nergens een op of aanmerking gevonden, ik ga er dus vanuit dat dit gewoon moet passen.

Niet dus.
Na lang onderzoek, blijkt dat dat onderdeel van mijn heli uit de handel is, en dit is vervangen door een bijna identiek, maar net niet passend ander onderdeel.
Dit wordt nu dus meegeleverd met de nieuwe 600 e's en nitro's

In plaats van dit er gewoon bij zetten als je zo'n complete staartunit koopt...
Of in de handleiding van die staartunit ff een typenummer meegeeft van waar hij in past.
Had mij iig een stevige tijd gescheeld.

Daarnaast is de heli nu pas volgende week vliegbaar, terwijl hij anders morgen een test had kunnen vliegen.
Chinese knuppels.
Laat die oude onderdelen lekker op je site staan, en meld ff dat je het moet vervangen door een ander ding.

Maar.
Hij gaat de lucht weer in....
Of ie wil of niet..

Heb ook al meermaals gevloekt over de verschillen tussen de T600EFL pro en de T600DFC ;) je moet heeeeeeeeeeeeeeeel goed opletten dat je de goeie nummers pakt of ge moogt heel de handel weer terugsturen ;)

Die nummers en verschillen zijn niet zo erg.

Handleiding opzoeke , dingetje opzoeken, en bestellen.

Het is dan vrij irritant als ze de originele handleiding van alig zelf verwijderd hebben, en daar de handleiding van de hedendaagse nitro dfc voor hebben neergezet.
En dus gewoon nergens vermelden dat jouw onderdeel compleet uit de roulatie is..

Mijn heli is net 3, dan moet ik toch gewoon kunnen vinden welke onderdelen ik moet hebben?
En als je dan een onderdeel van een nieuw type op je heli zet, moet je toch kunnen vinden wat je verder nog nodig hebt?

Bij align krijg ik wel eens het idee dat een heli die ouder is dan 2 jaar, met passen en meten van nieuwe onderdelen voorzien moet worden..
Dan is de nieuwe versie er al, en is de oude blijkbaar al vergeten..

Sorry, beetje frustratie.
Mn 450 is tegenwoordig een hel om iets voor te vinden, bestaat uit 5 andere helitype's ondertussen...
250 zo'n zelfde verhaal.
600 is een stuk jonger, en op de kop na is alles zo'n beetje identiek. Dacht ik.

Zo blijf je jezelf de kolere zoeken natuurlijk.

Niet dus.
Na lang onderzoek, blijkt dat dat onderdeel van mijn heli uit de handel is, en dit is vervangen door een bijna identiek, maar net niet passend ander onderdeel.
Dit wordt nu dus meegeleverd met de nieuwe 600 e's en nitro's

Dit flikten Hirobo en Kyosho ook altijd, en het was de reden dat ik ooit gezworen heb nooit weer een aziatische heli te kopen (en nu heb ik een omgebouwde Raptor :D :D).

Ik heb ooit een keer een framedeel van mijn uitstekend vliegende Hirobo Shuttle gebroken, en omdat Hirobo in haar oneindige wijsheid de lagermaten van de mainshaft gewijzigd had.... was ik gedwongen een nieuwe set lagers, een nieuwe AR vrijloop, nieuw hoofdtandwiel, nieuwe brandstoftank en nog een paar kleinigheidjes (schroeven en bevestigingsmateriaal) moeten kopen....
30 gulden schade en 120 gulden aan onnodige nieuwe onderdelen..... (we praten nu wel 1996 of zo....)

Maar helaas, Vario doet ook niet meer mee in de brandstof-scène....

Ik denk, dat ik in het vervolg maar gewoon bij Hobbyking een ASP, een .50 heli, een setje rotorblaadjes koop, voor totaal 180 euro.... en als er dan wat kapot gaat, koop je gewoon een nieuwe heli.... dan maar géén kwaliteit meer....

Maar WEL die vonkendoos er op!!!!! :rolleyes:

Groet, Bert

Groet, Bert

Jawel. De nieuwe onderdelen.
Niet de originele die op mijn heli zitten.

Ik krijg iedere keer hetzelfde onderdeel in mn zoekopdrachten.
Mn originele deel heeft een ander partnummer, maar ook dat is niet vreemd. Align doet wel vaker dingen een haartje veranderen, maar meestal matcht het dan nog wel.
Nu moet ik dus een nieuw onderdeel samenvoegen met een bestaand, omdat align heeft besloten een pieletje van 2 dollar er niet bij te stoppen.

Wat bij mij dus niet matcht,en ik dus weer een setje moet kopen waar dat ding in zit.

Gewoon kul. 1: ze moeten het ergens vermelden dat ze losse, tussen allerlei versies uitwisselbare delen aanpassen.
2: ze moeten op zn minst aangeven wat een passende vervanger is
3: onderdelen van een heli van 3 aar oud,en de partnummers zijn niet meer opde officiele site te vinden? Kom.. kost niets, scheelt wel verschrikkelijk veel zoeken. Daarnaast, niet iedereen koopt iedere 2 jaar een compleet nieuwe heli..

Back