Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ik ga overal heen voor free wifi haha

Morgen misschien maar eens rondje rijden om toch een veldje te zoeken. Weet alleen niet hoe die boeren hier er tegenover staan.
 
. Feli @Jonkje:

mooi vogel, OS 50 ?

Groet
Uwe

Nee een redline motor. Zal vandaag eens beginnen met het instellen van de zender.

De afgelopen 3 dagen heerlijk gesleuteld aan een Yak 3UA... Wat een genot.. :D

a8u2ytu4.jpg
 
Nee een redline motor. Zal vandaag eens beginnen met het instellen van de zender.

De afgelopen 3 dagen heerlijk gesleuteld aan een Yak 3UA... Wat een genot.. :D

a8u2ytu4.jpg
Mooie schaal model 1:1??? hihih,

Merlijn hou je de naald instelling goed in de gaten??als je gaat afstellen
Kleine naald werkt ver door in het middengebied.....tis maar een advies voordat er weer gezegd word wat een K.T motor die niet af te stellen is;)

S6 met het instellen van je zender e.d.
 
Inderdaad 1:1 Jeroen :-)

Bedankt voor de tip! Die zijn zeker welkom aangezien dit de eerste keer is dat ik met een redline motor ga werken. Denk dat ie dit weekend ( hallo weergoden ) wel kan vliegen.
 
Iets anders waar je met de Redline wellicht aan zou kunnen denken, is een push-pull aansturing op de carburateur.

Zelf geen ervaring mee, maar ik heb van meerdere bronnen begrepen dat de Redline carburateur blijkbaar heel erg krappe fabriekstoleranties heeft, en soms mechanisch blokkeert als je een enkele pull stuurstang gebruikt.

Men beweert, dat push-pull dit probleem op zijn minst vermindert. Die ene Redline die er bij ons vloog, is in elk geval ooit eens "op hol geslagen" doordat het gas bleef hangen. Ik was daar zelf niet bij, maar in combinatie met die reputatie van een hakerige carb, denk ik er het mijne van...

Groet, Bert
 
Alles draait soepel, we zullen het zien. Kan wel merken dat het lang geleden is dat ik een heli heb ingesteld, gelukkig werkt een zender waarvan je de helifunctie nog nooit gebruikt hebt ook lekker mee haha. Wel weer een 15 punts throttle en pitch curve. Dat dan weer wel :rolling:
 
Een 15 punts curve heb je niet zo heel veel aan, TENZIJ je grafische weergave hebt en een vorm van je "pijnpunten" markeren.
FC-28 heeft 9 punten, en ik kan op gevoel onmogelijk zeggen of ik nu de gascurve op punt 6, of punt 7 moet verhogen....

Als je een vorm van data-analyse hebt, om uit te kunnen vogelen wáár precies op de curve wat bijgesteld moet worden, DAN is het wel helemaal perfect natuurlijk....

Erg veel vermogen, die Redline, heb ik me laten vertellen, en afgezien van die carb, schijnt het een motor te zijn waar OS gerust een punt aan kan zuigen qua kwaliteit en mechanische betrouwbaarheid.

Groet, Bert
 
Correctie... 17 punten :p Elke punt is zichtbaar in de grafiek in combinatie met stickpositie. Finetunen tot je een ons weegt.. Zender is een Futaba FX30 pultzender, met dezelfde software als een T14 handzender.

Een zender met te veel instelmogelijkheden. Was met de vliegtuigen al even wennen en met de heli al helemaal :rolleyes:
 
Die zender wijst zich zelf.......tis de zelfde structuur als mijn T12FG(zelfde software)
Ok je moet even wegwijs worden in de menu's maar alles wijst zich zelf... en idd instelmogelijkheden zat.....

Wat betreft de curves.....je heb ze niet alle 17 nodig hoor...
de globale "hoofd"punten(5stuks) instellen en de tussen liggende curves gaan gewoon mee (ok niet automatisch maar de tussenliggende punten kan je verbinden naar de hoofdpunten om een mooie strakke curve te krijgen)
 
... met meer dan 5 punten in de throttle (of pitch) curve
maak je de heli en je zelf gek,
gewoon de curves zo lineair als mogelijk maken,
als het vandaag niet zo is,
morgen kom je wel achter ...

Groet
Uwe
 
Iemand bij ons in de club had het ook met zn redline
Gebeurde pas als de motor warm was. Afgekoeld kwam het spul weer los

Weet eigenlijk niet hoe het is opgelost.
Hij is een tijd bezig geweest om een os carb passend te krijgen, maar weet ff niet of dat nou gelukt was
 
Back home ... vakantie is weer voorbij. De zooi uitpakken en maandag aan de slag bij m'n nieuwe baan. Zin An :D

En dan van de week maar eens rustig kijken wat er met de heli's moet gebeuren.
 
Back
Top