Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

@Chow, of je wil weten of je niks vergeten bent, model in elkaar schuiven en een doodgewoon cellofaan tapeje eromheen tapen.;) kan je kijken of het past, en of het klopt voordat je alles lijmt..

Komt allemaal goed. Ik heb backup support van Stef Stuntpiloot via de chat ;) De electronica zit erin. Alles werkt naar behoren en ben nu de helften aan het sluiten. Dan laat ik de boel uitharden en ga ik morgen afronden.

@Student

Ik heb de motormount van rc-addict voor de Easystar. Scheelt voor mij een hoop gedonder. Kan nu elke motor eraan hangen met welke prop dan ook. Was niet echt goedkoop maar wel makkelijk in mijn geval ;)

Ok, genoeg gedaan vandaag.. Morgen weer een dag..

img0230fq.jpg

...
Ik heb de motormount van rc-addict voor de Easystar. Scheelt voor mij een hoop gedonder. Kan nu elke motor eraan hangen met welke prop dan ook. Was niet echt goedkoop maar wel makkelijk in mijn geval ;)

Mijn toestel (GWS P51 van ong 70 cm spnan dacht ik) heeft een balkje die tussen de helften in gelijmt wordt
daar moet alles aan opgehangen worden
Niet erg, maar men is in het ontwerp volledig van een overbrenging uitgegaan, die ik dus niet nodig heb
dus de hele ophanging gaat bijna 4 cm verder naar binnen toe..
Geen idee hoe het bij een easystar zit, als het eventueel bij mij toepasbaar is kan ik die misschien lenen :mrgreen:

Reservedelen en tuningstukken kan ik niet echt vinden van het ding, dus ben ik zelf maar aan het vogelen gegaan

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat....

hmm, ff gekeken, maar jij hebt een soort harde plaat in het piepschuim opgenomen zitten?
daar kun je idd alles aan vast schroeven..

ik heb alleen een uitstekend balkje.. Maar het gaat werken!

Is een warbird toch? Daar gaat de easystar mount van rc-addict niet op werken.. En als het wel werkt ziet het er niet uit..

als het werkt, zit hij heel diep in de neus begraven, zie je niets van. maar ik zit nog te verzinnen.

er zijn ook mensen die heel de voorzijde van de neus afneembaar maken, waardoor je dus aan de achterkant van het motorschot kunt komen. Maar dat is voor mij een uiterste noodgreep, eerst anders proberen..

Ik heb ook een oud model gemaakt voor brushed motoren en spul, ik heb een triplex motorschot (dubbel uitgevoerd) en daar een brushless op geschroefd, werkt prima. Het hoeft niet zo ubersterk als bij een helikopter he, de krachten die er op staan met die kleine schuimvliegtuigjes is een heeel stuk kleiner.

ik vermoed dat op dit punt van de bouw mijn heli ervaring me een beetje de das omdoet :mrgreen:

Maar als de volgende versie motorsteun niet werkt, plak ik evt misschien gewoon een plaat hout in de neus, en zet ik de ###motor gewoon met een paar houtschroeven vast ;-)

Trouwens, nog een leuke vraag waar ik 1 2 3 niet ff een eenzijdig antwoord op terugvind:
Mijn motoras is 3mm
de prop heeft een gat van 4 of 5 mm.
Hoe gaan we dit aan elkaar bakken?
Ik zie her en der iets over prop adapters, maar daar zie ik maar 1 maat staan en ik weet niet of dat nou de motoras maat is, of de propmaat... (of de sites waar ik kijk zijn wat onvolledig)
Ergens anders zie ik iets over een opvulbus, maar die zie ik dan weer nergens in de winkels?

Het is vast ontzettend simpel, anders zou je de vraag wel vaker in het forum zien..
maar ik zie hem door de bomen niet iig

gewoon alles vervangen door alu/metaal(muv sevo armpjes) en lockt gebruiken:D.

Propsaver;) Die zijn ervoor om van dunne motorassen naar een groter propgat te gaan.. Anders idd gewoon een opvul bus.

Propsaver;) Die zijn ervoor om van dunne motorassen naar een groter propgat te gaan.. Anders idd gewoon een opvul bus.

Een propsaver is een manier om met een elastiekje een prop te bevestigen zodat hij bij een crash los kan schieten.

Een prop-adapter is om een prop op een as van een electromotor te klemmen. Opvulringen zitten meestal in het zakje als je een prop koopt,.. ;)

propsaver

Prop-Adapter

Een propsaver is een manier om met een elastiekje een prop te bevestigen zodat hij bij een crash los kan schieten.

Niet alleen.. als je kijkt hoe de prop op een propsaver gaat zie je wel degelijk dat je dit ook kan gebruiken voor onderstaand probleem;)

Propadapter is in mijn ogen een opvulbus als je m zelf maakt:)

Jeetje.... gaan we nu opeens allemaal vleugeltjes vliegen?

De wereld staat op zijn kop: 30 jaar geleden zag iedere vleugelvlieger het helivliegen als "de volgende stap" (niet dat iedere vleugelvlieger per se op heli over wilde stappen, maar beginners die direct met heli's begonnen, kwam nauwelijks voor) en nu gaan we opeens allemaal eerst met heli beginnen om daarna op de vleugels over te stappen....:D

Groet, Bert

30 jaar geleden had je denk ik geen schuimpjes en FPV. Ik wil er gewoon een fixed wing bij om ook wat ontspannen te kunnen zweven. En eventueel FPV gaan proberen. Maar de heli's gaan niet weg. Ik zie het als een mix ;)

Het valt inderdaad wel mee, ik vlieg nogsteeds 2/3e van de tijd heli's, misschien wel 75%

De reden waarom het populair begint te worden is omdat mensen merken dat naast het helivliegen een vliegtuigje voor een tijdje ontspannen vliegen zorgt naast het opletten bij het helivliegen. Dat is iig de reden waarom ik er vliegtuigen bij genomen heb, ontspanning tussendoor (en natuurlijk FPV)

Helikopter vliegen vind ik niet moeilijk ofzo, maar je moet wel constant opletten en corrigeren. bij een vliegtuig is dat veel minder.

Jeetje.... gaan we nu opeens allemaal vleugeltjes vliegen?

voorlopig wel ;) :D
sinds de crash van m'n v450 vlieg ik niet meer zo veel met m'n heli's
heb nog een graupner mini discus 2c terug gevonden, en er komt nog wat uit HK binnen...:rolleyes:

en zoals in m'n onderschrift:

Laatst bewerkt door een moderator:
Back