Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Inderdaad mensen het moet in mijn ogen en meeting worden waar ook de beginnende piloten naar toe willen komen en durven te vliegen.
Niet alleen maar vette 3D vliegers.
Maar ik zeg op mijn buurt ergens in het midden van het land een mooi weiland op zoeken waar je niemand tot last bent, toestemming van de eigenaar vragen en gaan met die banaan:p
Niet te moeilijk doen simpel houden.

mvg. Freddie

op de deklatten voor het dak na(worden wit) zit dit klusje er bijna op en kan ik eindelijk weer eens vliegen, en de rest vliegklaar maken.:D

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ik vroeg me al af waar je die deklatten bij het vliegen bij wilde gebruiken ;)

Locatie maakt mij niet uit van de meeting, een stroompuntje is misschien wel lekker zodat men nog wat kan laden als dat nodig is. En inderdaad, voor iedereen toegankelijk en vliegmogelijkheden voor beginners en prutsers zoals ik :P :P tot de ervaren toppers ;)

Iets om rekening mee te houden voor een meeting: per vlucht kost het ongeveer 7 minuten. ben je met 30 man dan kan je dus eens per 3,5 uur een vlucht maken als je één vliegplek hebt ;-)

In Venlo was de groep erg groot met twee vliegplekken. Dat resulteerde in een wachttijd van 1,5 uur. De meeste hebben wel 4 of 5 uccu's en dat is ruim voldoende voor een meeting. Hoef je ook niets bij te laden 8-)

Het ergste van alles is dat de mensen die afgelopen jaren met regelmaat de meetings bezocht hebben, lid zijn van MBF. Wat is het verschil tussen een mbf meet of een meet door andere georganiseerd? Is het gezelliger? Is het niveau lager? Toegankelijker?

Ik denk niet dat het de bedoeling is om andere meetings in de min te zetten, maar gewoon een leuke gezellige meeting erbij waarbij mensen van het forum nu ook eens een gezicht bij de naam zien.

Persoonlijk zou ik graag naar diverse meetings gaan en weekendjes op pad met de heli's.
Helaas zit dat er gewoon qua tijd / werk niet in, maar hopelijk kan ik daar volgend jaar eens wat meer mee doen.

Wat Sven even schreef, is ook mijn idee:

kennis maken met de mensen,
met die ik via het forum
al veel discussies heb gehad,

een heli meenemen is ook goed,
maar ik moet niet uren mijn kunnen laten zien,
het kan wel en is ook leuk,
maar even daar zijn bij een koffie vind ik ook leuk.

edit:

ik heb de post van @Eddie: niet gelezen,
ha ha, ja .. was gezellig pappelen, vraagt herhaling

Groet
Uwe

Laatst bewerkt:
ach, met de brandstof heli kan ik zowieso een volle vliegdag uitvliegen ;-)
alleen na een vlucht of 8 even de ontvangeraccu wisselen..

het hoeft bij de weg ook geen extreem groot spectakel te worden
groot evenement = veel vliegers = weinig vliegen.
en de lat voor jezelf om te gaan vliegen ligt hoog (veel mensen kunnen niet zo goed tegen publiek wat weet wat je doet ;-))

Pak je alleen MBF leden, houdt je het toegankelijk
juist voor de mensen die nog niet zo gemakkelijk rondvliegen.

Moeten we dus eigenlijk iemand hebben in het midden van het land, die een stevig stukje grond kan ritselen..
er is daar nog zat ruimte, je zou zeggen dat dit op zich moet lukken ;-)
En het zijn "maar" heli's, dus geen startbaan of bijzondere voorzieningen nodig.

Kunnen ook een club benaderen.. al zit je dan waarschijnlijk met brevetproblemen..
(veel clubs stellen brevet verplicht)

Ik zou kunnen kijken of ik dit bij ons voor elkaar zou kunnen krijgen, maar ook dat is niet in het midden van het land.

https://www.google.nl/maps/dir//51.5304709,5.4636242/@51.529047,5.4641191,694m/data=!3m1!1e3?hl=nl

Ze zijn bij ons in ieder geval niet echt kritisch als het om brevetten gaat.

Het veld is ca. 65m breed en 100m lang, er is parkeergelegenheid voor ca. 15 auto's direct aan het veld en er is een "clubgebouw" aanwezig, maar helaas geen toilet.

Maximum vlieghoogte is 100m ivm aanvliegroute vliegveld Eindhoven airport. Vanuit het midden van de onderzijde van het veld gezien mag er 150m naar links en/of rechts gevlogen worden en 200m naar achteren.

Maar dus wederom: niet in het midden van het land.

Misschien gezellig om het te combineren met een BBQ?

Mooie samenwerking Floris,

ik weet niet hoe veel mensen interesse hebben aan zo'n meating,
voordat het zo veer is, moet dan toch een soort Enquête gemaakt worden,
anders staan dan plotseling 50 auto's voor de deur,
of je hebt BBQ voor 100 mensen en 10 komen.
Leuke actie !

Groet
Uwe

Op het thuishonk zou voor mij natuurlijk wel makkelijk zijn ;-) maar ik gok dat wat meer richting Utrecht oid wat meer animo op zal leveren.

er zal altijd wel iemand zijn die op thuishonk vliegt bij zon meeting :-)

En was het verleden keer niet in Venlo? Is ook niet midden land maar was geloof ik wel gezellig :-)

dat is ook niet erg ;-)
je maakt alleen de reistijd zo lang voor de mensen aan de bovenkant van het land

uur of 2 rijden is niets..

nu heb je bij Zeewolde een club, en daar is er stevig wat open ruimte
woont er iemand daar in de omgeving?

Back