Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Als er een meeting komt op een club veld moet het niet zo zijn dat een brevet verplicht is, want dan vallen er al weer veel mensen af.
Dit treeft dan vooral weer de beginners en ook mezelf ;)

mvg. Freddie
 
Hoeft niet perse, ken het ook van vleugelmeetings. Nu heb ik zelf alle brevetten qua vliegen, maar dan moet je eventueel laten zien dat je wel veilig kan vliegen.

Verzekerd zijn is ook iets om over na te denken. Al zullen de meesten van ons dat al zijn via de WA.

Hangt maar net van de club af, hoe soepel ze zijn en of ze aangesloten zijn bij de knvvl of niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk,

dat brevet niet een "vrijbrief" is voor vliegen,

als bij een club iemand geen brevet heeft,
en dan niet mag vliegen,
hoe zal die dan een brevet halen ???

dus ,
als iemand is zonder brevet,
staat iemand naast hem en kijkt,
wat die vent (wat die vrouw, sorry) kan,
en dan gaat deze "vliegleider" beslissen wat mag en wat niet.

Ik zou bij een meating liever niet vliegen,
als in plaats van mij een nieuw-bee vliegt, en vraagt, "is dat goed zo ?"

leuk, nee ???

Groet
Uwe
 
eh hoe bedoel je, ik ben gewoon verzekerd via de club en de knvvl.
dus bij ongelukken een rechtsbijstand en wa dekking.
 
Zie hier ... Tot 20kg
9acc58daff7f213cfe668a68945a3fc8.jpg
 
en wat doet de knvvl dan voor je? .. ik dacht dat je via hen dan ook verzekerd was

ik ga dit van de week nog wel eens goed uitzoeken
 
geld vangen Sven .... dubbel verzekeren is hot in nederland
zit bij mij gewoon in me WA .. en ik heb echt niets speciaals
 
Knvvl doet wel meer dan alleen vangen...
Alleen merk je niet wat ze doen, tot het mis gaat..
regeltechnisch, of wanneer er eens een goede klapper voorkomt.

brevet-clubbestuur-aansprakelijkheid

en let wel, een groepje vliegers wat regelmatig samen vliegt wordt voor de rechtbank al als vereniging opgepakt

Normaal zit veel al in de wa.
Blijkt dat je een ongeval creeert wat toch niet binnen de regels past, kan de knvvl je helpen.
Voornamelijk de veroorzaakte schade, niet jouw toestel natuurlijk
In een vereniging kan in een dergelijk geval het bestuur aansprakelijk gesteld worden
Geef je les in de club, kan de instructeur een uitdaging krijgen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dit is de tekst van de knvvl

"Meld de schade altijd eerst aan je eigen particuliere WA verzekering. Pas wanneer je eigen WA verzekering niet of onvoldoende dekking biedt, kun je aanspraak maken op de collectieve WA verzekering van de KNVvL."

daarom zei ik aanvullend :-)
 
oke ik zie het al ... het beste is om gewoon je heli nergens in te prakken ... een hoop rompslomp en getouwtrek zal het gevolg zijn als je 't wel doet.
 
Dat is zowieso altijd beter ;-)

Tot nu toe hebben wij 1 geval van schade aan een auto gehad, toevallig ook van een clublid
Dat heeft toch wat voeten in de aarde gehad. Veel mail heen en weer, bewijs etc.
Normale verzekering heeft wel uitbetaald.
Maar toch prettig te weten dat wanneer dit niet het geval was geweest, de verzekering van de knvvl hem gedekt had.

Nu ging het "maar" om een auto, bedrag altijd beperkt tot total loss waarde
Raak je een mens ben je wel redelijk vlot een berg geld verder

Dit is natuurlijk altijd een beetje doemdenken, wat allemaal kan gebeuren
En we hopen allemaal dat we het nooit meemaken.
Zolang we de keuze maar bewust maken ;-)
 
Back
Top