Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Tussen de wolken door

gisteren toch nog wat gevlogen op Valkenburg
met de T Rex 700 en de Gaui NX4,

daarna kregen alle twee heli's een uitgebreide servicebuurt,
... je vind altijd wat ...

Groet
Uwe

ik gebruikte zap ca dun werkt prima , tegenwoordig gebruik ik helemaal geen ca, maar alleen het tipje van schroefje met 2sec lijm(die goedkope van 5 kleine tubetjes op zon kaartje bij de action :-) ) en dat werkt als een dolle.

Dus niet helemaal volgooien ;-)

In dit geval mogen de tipjes dus niet in de lijm komen. Deze gaan de tail slider in met de puntjes zonder schroefdraad. Heb bovenste deel wat wel schroefdraad heeft gaat in het kunststof met draad, maar dat grijpt niet goed vast.

Hallo,

geen vliegweer,
daarom SIM'en en wat lezen en wat kijken,
komt een vraag:

??? Heeft iemand met de v-Bar al probeert,
een "Trim flight" te maken ???

bij een Trim flight set volgens handleiding
de v-Bar alle trims automatisch goed,
en dat niet alleen voor elevator en aileron, maar ook voor tail.

volgens handboek is dat geen moet, maar een kan ...
(b.v. schrijven zij, als alles goed is ingesteld en de heli vliegt goed,
hoeft dat niet)

klinkt interessant

Groet
Uwe

Zelf heb ik nooit echt het nut gezien van een trimvlucht. Puur om het feit dat je de Vbar prima in kan stellen als de heli op tafel staat. Gewoon de hoofdrotoras waterpas zetten en dan een digitale hoekmeter op de bladen. Werkt 100% goed.

Tijdens een trimvlucht kijkt de Vbar naar de correcties van de piloot. Op basis van deze correcties weet de Vbar wat neutraal is. Het is een aanname op basis van correcties van de piloot. Niet iets wat ik snel ga gebruiken ;-)

Ik dacht ook, dat het niet moet, Joop

en als de heli goed afgesteld is
en vervolgens ook goed vliegt,
doe ik het ook niet,
maar klinkt interessant !

Groet
Uwe

Iets zegt mij dat deze beurs niet toegankelijk is voor dagjesmensen maar enkel voor het bedrijfsleven.

Je kunt je gewoon via de site gratis registreren. Ik ben met een paar vrienden ook als particulier gegaan. De beurs is inderdaad hoofdzakelijk zakelijk georiënteerd maar het is zeker leuk om eens rond te kijken.

Nee, is een beurs voor echte heli's en toebehoren. Wel erg leuk om eens rond te lopen. Is één hal van het RAI complex. Bij de stand van de NLR hing wel een Trex700 die als platform werd gebruikt voor het testen van apparatuur. Daarnaast hadden ze daar ook een flinke drone hangen. Ze vliegen met die dingen bij hun locatie in Marknesse.
De Russen hadden ook nog een (niet RC) model van een coaxiale heli. Waarschijnlijk omdat de echte zo groot is dat hij niet door de deur past :D

Dat is vast een kamov ka-50 Black shark

qu6y3u2u.jpg

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kamov_Ka-50

Of een Kamov ka-52 Alligator

amasa4e9.jpg

http://www.russianhelicopters.aero/en/helicopters/military/ka-52.html

Vanmiddag weer heerlijk de nodige lipo's leeg gevlogen:p
Maar aangezien mijn vliegmaatjes ander verplichtingen hadden en ik dus alleen was, ben ik daarna maar weer eens bij mijn oude clubje wezen buurten :). Was daar reuze gezellig op het veld. Ook goed te zien dat daar nu steeds meer helivlieger actieve zijn, iets waar ze vroegen niets van moesten hebben. Als dat zo door zet word ik misschien zelf ook wel weer lid daar, heeft zo zijn voordelen :)
Op naar morgen met hopelijk ook weer goed vliegweer.

mvg. Freddie

Vanmiddag weer heerlijk de nodige lipo's leeg gevlogen:p
Maar aangezien mijn vliegmaatjes ander verplichtingen hadden en ik dus alleen was, ben ik daarna maar weer eens bij mijn oude clubje wezen buurten :). Was daar reuze gezellig op het veld. Ook goed te zien dat daar nu steeds meer helivlieger actieve zijn, iets waar ze vroegen niets van moesten hebben. Als dat zo door zet word ik misschien zelf ook wel weer lid daar, heeft zo zijn voordelen :)
Op naar morgen met hopelijk ook weer goed vliegweer.

mvg. Freddie

Leuk inderdaad om eens in het echt kennis te maken. Ben ook heel benieuwd je Logo nog eens te zien vliegen. Heb zelf ook mooi wat kunnen oefenen. Krijg er steeds meer vertrouwen in om binnenkort echte bochten te gaan vliegen.

En inderdaad, een club heeft zijn voordelen. Stroom, koffie, beschut tegen regen en gezelligheid ;)

Back