Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Zet je mechanische gain omlaag, oftewel de ball zover mogelijk naar binnen in jouw geval

heb je er grote staartbladen op zitten? zo ja, doe de kleine eens..

zoals al gezegd, blijf alsjeblieft in de zender van al die servoendpoint dingen af voor de staart. je wordt er niet vrolijker van

ik vind het eigenlijk wel grappig dat je de staart zo extreem snel vind
zelf ervaar ik de staart op mn 250 juist als een beetje zwakjes/langzamer dan de staart op mn andere heli's
maar ik stuur met mn duimen (niet met de duim en wijsvinger) en ben gewend aan erg kleine bewegingen te sturen

probeer anders een tik expo in te zetten

Lol, nee de tail is echt extreem snel op mijn 250. Tig keer sneller dan op de rest van de vloot. Ik ben ook een duimvlieger en het moet ook niet te lui. Maar dit is echt te snel nu. Ik ga dan toch dat balletje nog verder naar het midden brengen.

He PB!
het klinkt alsof je een klein beetje ruzie met die staart hebt gehad (lees, regelmatig uit elkaar gehad om te trouble shooten)

hier idem..
ik kwam er op uit dat ik met een beetje garen in het laatste kogeltje op de aansturing de speling weggewerkt heb
sindsdien is alles redelijk strak

maar misschien ga ik nog eens een andere servo proberen
hij heeft af en toe nog wel eens een wegtrekker die staart :mrgreen:

Lol, nee de tail is echt extreem snel op mijn 250. Tig keer sneller dan op de rest van de vloot. Ik ben ook een duimvlieger en het moet ook niet te lui. Maar dit is echt te snel nu. Ik ga dan toch dat balletje nog verder naar het midden brengen.

is dat toevallig 1 kant op?
of gaat hij beide kanten op extreem hard?

Dat kan ik morgen pas weer bekijken. Ik heb nu het balletje net verder naar het midden gebracht..

Hier deze kwam ik nog tegen, ook met een foekie joekie gyro:D Is alweer een tijdje terug dat ik deze voor een clublid heb gebouwd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt dat is een bekend fenomeen met de 250. Ik heb hem ook snel weer weggedaan nadat ik hem strak had. Niet mijn ding ;) Ik hou best van klooien aan een heli. Maar dit was het gewoon niet.

He PB!
het klinkt alsof je een klein beetje ruzie met die staart hebt gehad (lees, regelmatig uit elkaar gehad om te trouble shooten)

hier idem..
ik kwam er op uit dat ik met een beetje garen in het laatste kogeltje op de aansturing de speling weggewerkt heb
sindsdien is alles redelijk strak

maar misschien ga ik nog eens een andere servo proberen
hij heeft af en toe nog wel eens een wegtrekker die staart :mrgreen:

Waarom was het niet je ding? Ik hoop namelijk wel dat ik de 250 strak krijg. Perfecte heli voor op reis namelijk.

Het is gewoon te klein. Maar dat merk je wel als je met een 600 heb gevlogen :D

maar evengoed heb dat ding wel en knuffelfactor vind ik;)

Ik heb een 500. En ik snap onmiddelijk het verschil ;) Maar neemt niet weg dat ik zo'n kleintje wel errug leuk vind. En neemt makkelijk mee. Vanmorgen geboekt voor Suriname. Waarschijnlijk neem ik de genius cp of de mcpx mee. Maar krijg ik de 250 strak dan is dat ook een kandidaat voor de koffer.

Omdat op rcgroups veel mensen met de copterx 250 best goede ervaringen hebben. En ik moet zeggen dat de spullen zelf best in orde zijn. Er wordt gezegd dat de HK250 en de CX250 hetzelfde zijn. Alleen barst het HK250 topic van de problemen en in het CX250 topic zijn er best veel mensen die hem prima vliegend hebben. Dat was dus de doorslag. Moest ook niet teveel kosten. Tís niet m'n hoofd heli..

In dat filmpje van mij is ook een hk250. Eer ik met testvliegen kon beginnen was er al een hoop vervangen voor align.

Klopt. Dat zie je ook in het HK topic. In het CX topic gebeurd dat veel minder. En volgens mij is CX ook helemaal zo slecht ook niet voor een kloon. Ik heb er vrijwel niets aan vervangen.

Back