Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Nou....

Ik had überhaupt nog geen poging gedaan mijn kooi te vinden, dus ik had nog het gewone kloffie an.... Kwam er alleen opeens achter dat het al 4 uur was....:D

:bye:
Bert

Edit: en na het posten van deze, gelijk naar het veldje gereden om nog effe 4 packs leeg te vliegen.... beetje winderig, maar wel te doen. Filmpje volgt zodra het ge-upload is....

Laatst bewerkt:
Net een poging gewaagd om de V100D01 te repareren.. Maar helaas.. Ik kan er nog wel uren tijd in steken maar heb daar geen zin meer in. Die schrijven we dus maar af. Ik vlieg er toch niet meer mee.. Helaas pindakaas dus..

Mainframe was gebroken. Nieuw mainframe erin maar tís rampenplan om alles weer netjes in elkaar te krijgen.. Wat dat betreft is de mcpx en de Genius wat handiger in elkaar gezet.. Dus ik heb hem in z'n koffer gestopt en hij mag in de opslag.. Misschien als ik ooit een bevlieging krijg dat ik nog een poging waag maar ben nu al 3 uur bezig en dat vind ik het niet waard voor een heli die ik niet meer vlieg..

Ik heb hier zonet weer iets bijgeleerd. Blijkbaar als je en Spektrum satelliet neemt en een speciaal kabeltje koopt, kan je deze rechtstreeks aan je BeastX controller hangen zonder een de standaard receiver. Bespaart toch wel wat gewicht op zo'n kleine heli.

Ga ik toch maar is proberen :) Iemand ervaring mee? Beetje aan het googlen nu

een heli aan een draadje? als dat kabeltje maar niet tussen de blades komt :p

Sorry voor de slechte foto, komt van BB.

De mechaniek is eigenlijk klaar. Volgende stap is servo's laten centreren en de armpjes erop, daarna gewoon de rest van de elektronica erin zoals de BeastX.

Dit zal echter voor volgende week zijn. Ik heb meteen een TM-1000 telemetriemodule besteld en wil alles mooi van de eerste keer gaan afbouwen.

Zo staat hij er momenteel bij:

X2barebone.jpg

ziet er mooi uit zo :D

maak je een video als ie af is, voor het eerst vliegt?

Ga men best doen :)

Hopelijk volgende week eens een spin-up lipo'tje laten draaien en alles erna is checken. Met wat geluk tegen volgende zondag de maiden in de indoorclub :)

@JacobsT

Je loopt iets voor :) Ik heb de boel nu klaar voor de electronica. Morgen gaan de servo's er in als ik tijd heb.. Vind je Gaui trouwens ongelofelijk mooi..

6312948540_f48745b7a5_z.jpg

Motorasje is iets te lang.. Snel een dremelkloon besteld.. Zat er toch aan te komen dat ik die nodig heb.. Kan dus dinsdag weer verder klussen..

mooie heli chow :D

ben beniewd waneer je m laat vliegen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat zou er gebeuren als je een stevige flybar pakt, en die buig je zoals op onderstaand plaatje. Zodat je van een 90 graden een 45 graden fp heli krijgt.
natuurlijk wat schroefdraad en gewichtjes aan de uiteindes.

Zou dat werken?

Uploaded with ImageShack.us

Hmmm ik bedenkt me net dat als je hem zo gebogen hebt hem natuurlijk niet meer door de gaatjes krijgt.
Maar je zou het kunnen buigen nadat je hem erin hebt...

suggesties? Misschien ga ik het wel proberen gewoon voor de lol.

Ik denk niet dat het met je handen kan omdat het dan nooit helemaal gelijk wordt.
Misschien lukt het met een bankschroef? Maar ik zou het niet proberen behalve als je een reserve flybar hebt voor het geval dat het mislukt.

@Chow: Mooie heli!

NIET DOEN!!!!!

Het 45 graden principe is een heel ander dan het 90 graden principe, en dit levert alleen maar een crash op, omdat je nu bij iedere stuurbeweging (dus ook als je heli niet helemaal recht vliegt en je swash heel licht scheef staat) letterlijk je servo's in elkaar gaat staan hameren. Verder houd een 90 graden flybar domweg op met sturen als je hem zo buigt. Niet voor niets moet je je flybar vervangen als hij krom is....

Als je budget je lief is, niet dit soort expirimenten uit gaan voeren....

Groet, Bert

Omdat ik met de 250 even niks kan totdat de dremel binnen is de 450 voorzien van een metalen tail-assembly. De plastic tailunit van de plastic fantastic kan echt niet.. Zo knutselen we vrolijk door terwijl de rest naar The Voice of Holland kijkt ;)

6313335836_003eeeb878_z.jpg

het enige waar ik momenteel naar kijk, is m'n zwart/rode juweeltje.:rolleyes:
windstil weer heeft de voorkeur, maar dat zit er voorlopig niet in :(

Vandaag net iets te lang gevlogen.
Perfecte vlucht iets van 3x naar de keuken en dan weer terug, maar na een tijdje begon de lipo leeg te raken. Ik zat zo in mijn vlucht dat ik gewoon de staart een beetje terugstuurde (De staart van de solo pro draait bij mij weg als hij leeg is.) Op mijn weg terug om te landen kakte hij en en stortte neer, ik probeerde nog gas te geven maar de lipo was leeg. Ik vloog gelukkig niet heel hoog dus ik heb nog geen schade gezien. Hopen dat het zo blijft. Man, ik heb gewoon de hele dag gevlogen, laden vliegen laden enz.

Back