Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Repareren kan wel, kwestie van de uitgebroken stukjes weer terug plakken. Helaas is waarschijnlijk het plastic bij het breken licht vervormd en zal het dus alleen mooi worden na wat plamuur en spuit werk, maar het is maar de vraag of dat goed lukken wil op die kleine schaal.

De ruitjes is een ander verhaal. Tenzij je nieuwe ruitjes vind, of een manier weet om die zelf te maken, ga je die nooit meer onzichtbaar dicht krijgen.
Een lelijke optie is dan om de ruiten ook te plamuren en zwart te spuiten, maar persoonlijk vind ik dat erg lelijk.

Het is maar net hoeveel werk jou die 50 Euro waard is....

Helaas.

Groet, Bert

Je zou een poging kunnen wagen met plastic lijm. Je hebt lijm voor hard of zacht plastic. Secondenlijm zou ik niet gebruiken want dat slaat wit uit..

@Jorrick, Wat een mooie kist zeg,.. :eek:

@Brutus, dat zal een hoop ruimte schelen zeg,.. :mrgreen:

Wat ik wel eens doe als alle inbusjes weer eens dol zijn, is een stukje afknippen met een grote kniptang, dan wat recht vijlen. Scheelt weer een tripje naar de bouwwinkel. ;)
Thanks,
welke? Hahaha ;)

We knutselen ondertussen verder. Servo's erop/erin..

6347188154_c1fa313b90_z.jpg

Vandaag is het écht te koud om te vliegen....:(

Tijd voor (achterstallig) onderhoud.... Weinig zin in maar moet ook gebeuren.

Groet, Bert

Ja, er is niet veel wind maar dit is mij ook echt te koud. Eerst vanmorgen wat gewerkt aan de HK 450. Was nog gezeur om de servo's erin te krijgen. Best tijdje met de dremel bezig geweest alvorens de boel netjes erin kon.

Verder binnen met de Walkera Genius dingen geoefend die ik gisteren eerst in de sim had geoefend.. Elke dag gaat het beter..

voor mij is het vandaag ook echt te koud.
misschien vanavond indoor met de v450...:p

Ben ik dan toch nog de enige die net even het luchtruim onveilig heeft gemaakt?:)

Ik had gisteren ook al niet gevlogen dus dan loopt de wil om te gaan vliegen hoog op. Het was wel koud inderdaad maar de handen hebben het overleeft:)

Vrijwel alle electronica wat niet onder de kap zit heb ik onder de kap gemaakt en ingepakt. Dus de electronica heeft geen kou tijdens het winter seizoen. Hij staat nu al weer lekker op te warmen op z'n staan plaats:p

Geen vliegweer vandaag maar wel de hele dag in Amsterdam Rai geweest op de METS. Werelds grootste beurs voor hardware leveranciers voor de jachtbouw. Brilliant! 2 dagen op en neer kachelen naar A'dam in spitstijd is wel wat minder.... :p

Eerst vanmorgen wat gewerkt aan de HK 450. Was nog gezeur om de servo's erin te krijgen. Best tijdje met de dremel bezig geweest alvorens de boel netjes erin kon.

Chow,

Ik had toch gezegd om die inbussen de dremelen en niet je 450:murder:

Is ook nergens voor nodig met 9 gr servos hoor:rolleyes: Het is een priemelwerkje en het is inderdaad maar juist juist (wie zei daar dat die chinezen geen paswerk aankunnen:D)

Bij mijn HK (de zelfde als de jouwe) je weet wel die in papier maché, kwam het op het stickertje op de zijkant van de HXT900's aan tussen passen en niet passen. Stickertje verwjderd en klaar is stevo.

Na ja, dremelen is ook een hobby hé;)

Stevo

Bij de mijne pasten de TowerPro servo's inderdaad pas nadat ik de stickers van de servo's gehaald had.

Maar toen ik de towerpro's voor Hitec HS 65 hb verving, moest ik toch de bevestigingsgaten in de servo flenzen bewerken.....

Snap niet (en heb nooit gesnapt) dat fabrikanten niet standaard maten aanhouden voor servo's.

Maar ja, daar zullen de diverse marketing afdelingen wel hard over nagedacht hebben denk ik....

Groet, Bert

Wat is nou het verschil tussen een 2 rotorige kop en een meerdere rotorige kop?

Ik zelf zou denken dat een meer rotorige kop mooier is maar het geen verschil zou uitmaken. Tenminste, het gewicht wordt nu over 3 bladen verdeeld...

Ik heb er Turnigy's op die ik nog had. En dat paste dus net niet :) Maar ik ben nu een dremelkoning :mrgreen: Alles zit erin. Linkjes erop en swash staat nu goed afgesteld. Morgen ga ik de tail doen. Dus het schiet al op..

6348634002_5f540de537_z.jpg

Laatst bewerkt:
Wat is nou het verschil tussen een 2 rotorige kop en een meerdere rotorige kop?

Ik zelf zou denken dat een meer rotorige kop mooier is maar het geen verschil zou uitmaken. Tenminste, het gewicht wordt nu over 3 bladen verdeeld...

Euh.... 2 bladig en meerbladig bedoel je denk ik?

Uitgaande van géén electronica (flymentor, Helicommand, BeastX, V-Stabi, etc):

Het aantal bladen maakt niet het verschil, maar de aanwezigheid of afwezigheid van de flybar, die bepaalt hoe het vliegt. Flybar kun je constructief alleen op een 2bladige rotor toepassen. Vandaar dat er soms (eigenlijk verkeerd dus) gesproken word over het verschil tussen twee bladen en meer bladen. Zolang er geen flybar is, zijn de verschillen tussen 2 of meer bladen eigenlijk maar klein, de ene rotor vliegt nét effe wat anders als de andere, en wat je prettiger vind vliegen is heel persoonlijk

Voor zowel 2 bladig flybarless als meerbladig kun je electronische stabilisatie toepassen, en dan vliegt het niet wezenlijk anders dan met flybar. Wel iets, maar dat komt omdat er altijd verschil is tussen electronische en mechanische stabilisatie. Meestal is electronisch "strakker" maar sommige piloten melden dat ze mechanische stabilisatie (flybar dus) prettiger vinden vliegen, omdat het "natuurlijker" aanvoelt. Anderen vinden juist het keistrakke van electronische stabilisatie prettiger.
Voor 3D is electronisch het meest geschikt omdat het
a) strakker vliegt, en
b) de weerstand van de flybar ontbreekt waardoor er duidelijk meer vermogen voor het vliegen van agressieve figuren overblijft

Zonder electronica moet je alles met de hand stabiel zien te houden, en dat is best wel pittig (maar ook best kicken als je het eenmaal kan). Maar dat is, hoewel goed te doen, toch wel zo "anders" dat je eigenlijk weer helemaal opnieuw moet leren vliegen. Dat is uiteraard niet zo, je kunt al vliegen, maar zo voelt het in het begin wel. Voor 3D of kunstvliegen is het echter veel minder geschikt, omdat de heli van zichzelf al moeilijker vliegt.

Het heeft in elk geval niet echt super veel te maken met het verdelen van gewicht over meer bladen. Wel iets, maar echt niet veel.

Groet, Bert

Oke bedankt!

Ik ben pas zelf van Trex 450 Flybar overgestapt naar 600 flybarless en elektronische stabilisatie.
Ik vond het juist helemaal niet alsof je helemaal opnieuw moest beginnen.
Vond het gewoon het zelfde! Is alleen net allemaal wat schokkiger. Soms vlieg ik als de 600 leeg is nog even met de 450 er achteraan. Hier merk ik dan geen verschil in.

Ik bedoelde inderdaad 2bladskop of meer bladen op de kop.
Maar uit jouw verhaal kan ik dus concluderen dat een meerblads kop stabieler vliegt als een 2 bladskop?

Back