Ik ben ook bezig met zo'n piepschuim ding, maar ik heb heb voldoende uitdagingen om alles kwijt te raken
- mijn motorsteun, zoals bedoelt door de fabrikant, werkt niet met mijn motor (en 90% van de brushless motoren in de markt). Het model is een jaar of 10 oud, en volledig gericht op borstelmotoren en nicd accu's...
- veel schuim weg moeten snijden om de accu passend te krijgen (gelukkig had ik dat vooraf gezien....)
- nieuwe motorsteun maken, wat nog best wat passen en meten inhoud, en ik moet hopen dat alles een beetje recht blijft (eerste vliegtuig, geen idee hoeveel kracht erop komt...). en nu ben ik op zoek naar een manier om de moeren, waar straks de motor mee aan het schot wordt gehangen, vast te krijgen op de steun.
Dan kan ik vanaf de voorkant mn motor loshalen, maar dan moeten de moeren natuurlijk niet meedraaien, want ik kan straks nooit meer om de steun heen deze tegenhouden...
- de aansturing in mn vleugel zit continu te vechten met de draden van de servo
- de regelaar past nergens netjes op een plek waar een luchtstroom is. en de plekken waar hij wel past moet ik de draden naar de motor verlengen (en dat doe ik niet.)
- Spuiten, ik heb 3 soorten spuitbussen staan, allemaal vreten ze schuim. Nu heb ik er 1 van de modelwinkel, dat gaat gewoon goed. Nu zelf nog goed leren spuiten, ik zit altijd te dik of te kort bij.. Ik geloof niet dat dat bij mij ooit 100% mooi gaat lukken
- ontvanger kan ik niet kwijt op een plek waar ik er zo bij kan. Dus die zal een soort van los in de achterkant komen te liggen.
Volgens de handleiding zijn alle electro onderdelen 5 keer zo klein, dan past het natuurlijk wel..
Het is wel even heel wat anders dan in een heli..
die kun je nog eens een tik geven, bij die schuimpies heb je dan meteen een deuk in de romp.
Nu maar hopen dat de vleugels het brushless geweld aankunnen

in de handleiding hebben ze het over 80 Watt max wat erin gaat, ik zit op een 350 Watt (is ook waar velen op internet mee rondvliegen..)
maar in de handleiding is hij dan ook 200 gram lichter...
ik gebruik mn 2200 3 cel accu's, die zijn wat zwaar..
en ik heb versteviging overal ingelijmt, dat gaat ook wat doorwegen